Ponowna prośba o pomoc w ocenie planu :-)

Biegowe "citius, altius, fortius": miejsce dla tych którzy chca biegac dalej i szybciej.
Wuj Phyll
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Już raz się do was zwracałem z prośbą o pomoc w tej materii i otrzymałem rzetelne odpowiedzi. Wyciągnąłem w tego dobre dla mnie (miejmy nadzieję!) wnioski i zrewidowałem plan, tak, by mniej było w nim elementów szybkości a więcej kształtowania bazy tlenowej.

Garść faktów:

Trenuję od 4 miesięcy, przedtem liznąłem nieco roweru (przez 1,5 miesiąca 160-180 km tygodniowo). Moja życiówka na 10 km to 48:40 ustanowiona ponad miesiąc temu. Jestem w stanie przebiec ok 30 km w tempie 6 min/ km. Drugi dzień oznacza wtedy ból nóg, ale dwa dni po jestem w stanie kontynuować delikatne rozbieganie plus rozciąganie. (plus ból nóżek, ale już zdecydowanie mniej dotkliwy :hej:)

Ostatnim razem pojawiły się zarzuty, że szarżuję z szybkością, więc usunąłem szybkie elementy, poza jednym, prowadzonym raz na tydzień albo i rzadziej. Poniżej prezentuję dwa typy tygodniowego cyklu. Dlaczego dwa? Otóż drugi tydzień jest nastawiony na sobotni dłuugi bieg. Nie przeplatam ich w proporcjach 50:50. Wolałbym 2 razy pierwszy tydzień i jeden raz tydzień drugi. Nasuwa się pytanie, dlaczego akurat sobota? W niedzielę mogę odpoczywać i regenerować się po długim wybieganiu, bez obaw o obowiązki dni roboczych.

Jakie mam cele?
Chciałbym w przyszłości dobrze biegać na dystansach 5-20 km. Na razie jednak kształtuję bazę, więc dystans 5 km jest dosyć mglistą perspektywą na ten czas. Wolałbym się skupić w szczególności na 10 km, moim ukochanym dystansie

Tydzień I
Pon. Wolne
Wt. 8,5 km/ 5:50 na km
Śr 10-11 km/ 5:50-6:05 na km
Czw. 10 km/ 5:50-6:05 na km
Pt. Wolne
So. 6 km/ 5:10-5:20 na km
Nd. 16-20 km/ 6:00-6:15 na km

Suma: 50-54 km

Tydzień II- wytrzymałościowy

Pon. Wolne
Wt- 10 km/ 6:00 na km
Śr 12 km/5:50- 6:00 na km
Czw. 8 km/ 5:45 na km
Pt. Wolne