Witam, otóż ostatnio zacząłem biegać z pulsometrem, nie jestem jakimś super profesjonalistą i maratończykiem, biegam raczej dla przyjemności a pulsometr dostałem "pod choinkę"
Poczytałem o bieganiu z pulsometrem, zrobiłem test na HRmax (biegłem 1500m szybkim tempem) i przeczytałem iż najlepszym treningiem jest bieg z tętnem od 60-70% HRmax, w tym zakresie w skrócie mówiąc można biec i biec i biec, ale przejdźmy do meritum sprawy.
Po dzisiejszym 35 minutowym biegu, wrzuciłem dane z pulsometru na komputer okazało się, że moje tętno przez 27 min biegu było wartością od 70-80% HRmax, a biegnąc czułem się jakby mój organizm w ogóle się nie męczył.
Może ktoś powiedzieć dlaczego się tak dzieje ? Może źle zrobiłem test na HRmax?
Tętno
- Adam Klein
- Honorowy Red.Nacz.
- Życiówka na 10k: 36:30
- Życiówka w maratonie: 2:57:48
Może dlatego?
http://www.bieganie.pl/?show=1&cat=13&id=2004
http://www.bieganie.pl/?show=1&cat=13&id=2004
-
- Zaprawiony W Bojach
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
1. Faktycznie mogłeś źle zrobić wyliczenie HRmax
2. Twoje odczucie biegania w pierwszym zakresie tętna może być złe - wiem to z doświadczenia własnego i znajomych biegających ze mną.
Poza tym pytanie jak długo biegasz? i jakie dystanse? - to może sporo wyjaśnić. Ja na początku jak biegałem z pulsometrem, to miałem odczyty kosmiczne a biegałem dość powoli, taki urok początkujących
2. Twoje odczucie biegania w pierwszym zakresie tętna może być złe - wiem to z doświadczenia własnego i znajomych biegających ze mną.
Poza tym pytanie jak długo biegasz? i jakie dystanse? - to może sporo wyjaśnić. Ja na początku jak biegałem z pulsometrem, to miałem odczyty kosmiczne a biegałem dość powoli, taki urok początkujących

-
- Zaprawiony W Bojach
- Życiówka na 10k: 33'
- Życiówka w maratonie: 3h10