Ile km w jednej parze butów.
- Apau
- Wyga
- Życiówka na 10k: 1h1min
- Życiówka w maratonie: marzenie
Nie znam się na butach biegowych, więc jako pierwszą parę kupiłem Nike Pegasusy. Przebiegłem w nich 300 km, nie widać jakichś znaczących śladów zużycia, nie czuję też przy bieganiu różnicy ale może to wynikać z powolnej stopniowej degradacji właściwości butów. Pytanie - po jakim kilometrażu powinienem pomyśleć o wymianie butów?

-
- Zaprawiony W Bojach
to wszystko zależy, i to od wielu czynników: od masy, od terenów po których biegasz, od dbałości o but, wreszcie w dużym stopniu od sposobu lądowania - jeżeli nie lądujesz na pięcie i amortyzacja tam umieszczona nie jest Tobie potrzebna, butów można używac aż sie nie rozpadną. Ciężki, początkujący biegasz ładujący z pięty będzie potrzebował nowych protez po kilkuset km.
- Raul7
- Zaprawiony W Bojach
- Życiówka na 10k: Trójka z przodu :P
- Życiówka w maratonie: Trójka z przodu...
teoretycznie każą butki wymieniać po 500 lub 800 km...
moje lunary mają prawie 1500 i jeszcze czasem w nich biegam...
także to jest sprawa indywidualna.. znam gości którzy mali przebiegi po 3tyś w jednych butach...
moje lunary mają prawie 1500 i jeszcze czasem w nich biegam...
także to jest sprawa indywidualna.. znam gości którzy mali przebiegi po 3tyś w jednych butach...
-
- Zaprawiony W Bojach
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
za jakiś czas kup drugą parę i biegaj na zmianę; jeśli zaczniesz czuć różnicę, to starsze buty odstaw lub przeznacz już tylko na miękkie nawierzchnie; a potem już w kółko tak samo, tj. zawsze masz na asfalt dwie pary o różnym przebiegu; a jeśli będą to buty różnych firm, to unikniesz jednostajnych obciążeń, ucisków w tych samych miejscach itp.Apau pisze:, nie czuję też przy bieganiu różnicy ale może to wynikać z powolnej stopniowej degradacji właściwości butów. ?
pzdr
gl
gl
-
- Zaprawiony W Bojach
- Życiówka na 10k: 38:38