Teraz jest Wt, 1 grudnia 2020, 20:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Początek
Nowy postNapisane: N, 1 marca 2020, 21:47 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): N, 1 marca 2020, 21:25
Posty: 2
Witam,

Podobnych tematów jest tutaj zapewne multum, ale jestem kolejną osobą, która próbuję zacząć swoją przygodę z bieganiem ;) Generalnie obserwując/czytając biegaczy z boku widać, że jeżeli złapie się bakcyla, to sport ten może dać naprawdę dużo funu i docelowo też chcę do tego stanu doprowadzić.

Niemniej chyba nikogo nie będzie szokiem, jeżeli napiszę, że moim celem jest zrzucenie kilogramów. Powiedzmy, że mam w tym doświadczenie, bo kiedyś ważyłem przy wzroście 177 cm niemal 110 kilogramów, podczas gdy obecnie moja waga zatrzymała się na 84 kg a był czas gdy ważyłem 77 kg. Taka radykalna redukcja wynikała jednak z wykonywanej wówczas pracy, gdzie nierzadko spędzałem 13 godzin na nogach, co przy bardzo małej porcji dostarczanych kalorii doprowadziło do zrzucenia wagi. Powiedziałbym raczej, że bardziej zmarniałe niż schudłem, bo zbyt naturalne to nie było.

Obecnie jednak mam pracę siedzącą i większość czasu spędzam przy biurku. Widzę też, że moja waga cały czas skaczę miedzy 82 a 87 kilogramami. Zaczynają mnie irytować pojawiające się boczki. Generalnie chciałbym się za to poważnie zabrać.

Tutaj zaczynają się schody. Żeby się zmotywować zapisałem się na dwa kwietniowe biegi w Warszawie na 10 km, które odbędą się w kwietniu. Stwierdziłem, że jeżeli zapłacę, to łatwiej będzie mi się zmotywować :bum: Problem w tym, ze ja zupełnie nie wiem jak to zaplanować. Obecnie jestem w stanie przebiec 3 km z większa bądź mniejsza zadyszką bez przerwy. Wiem tez, że żeby schudnąć należy też zmienić nawyki żywieniowe. Powiedzmy, że jest w tej materii pewien progres, bo praktycznie odstawiłem alkohol, który w poprzednim roku dość często mi towarzyszył. Aczkolwiek obecnie, gdy szukam jakichś poradników, wertuje strony, czytam wszędzie jest pełno informacji, które nierzadko wzajemnie się wykluczają. Postanowiłem poszukać u źródła, bo mówiąc szczerze nie wiem, jak się do tego zabrać stopniowo, by nie zniechęcić się i po prostu nie narzucić sobie za dużo oczekiwań na start. Bardzo prosiłbym o jakieś porady, wskazówki, poradniki dla laika, który chcę złapać bakcyla do biegania oraz jednocześnie schudnąć te kilka kilogramów (75 kg to moja wymarzona waga).

Oczywiście chciałbym tutaj dzielić się również moimi postępami w materii ;) Bardzo dziękuje,

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początek
Nowy postNapisane: N, 1 marca 2020, 21:53 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 12 października 2014, 14:32
Posty: 6658
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
zapisałem się na dwa kwietniowe biegi w Warszawie na 10 km, które odbędą się w kwietniu.


Zasadniczo to chyba nic dziwnego, że będą w kwietniu :hejhej:

Trzymam kciuki za realizację planów. Ogarniaj priorytetowo kuchnię.

_________________
Mój Blog "Luźne wpisy"
Mój Blog "Luźne wpisy" - Komentarze

Zrzucone w biegu kilogramy, cierpliwie czekają w lodówce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początek
Nowy postNapisane: N, 1 marca 2020, 22:11 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): N, 1 marca 2020, 21:25
Posty: 2
Faktycznie, mały lapsus z mojej strony ;)

Co do kuchni to właśnie. Zupełnie nie wiem, jakie powinno być moje zapotrzebowanie kaloryczne, czego powinienem unikać, co jesc przed i po bieganiu. Chyba wybiorę się niedługo do dietetyka ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początek
Nowy postNapisane: N, 1 marca 2020, 23:08 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 12 października 2014, 14:32
Posty: 6658
Lokalizacja: Szczecin
Słuszna decyzja tylko bez "chyba" ;-)

_________________
Mój Blog "Luźne wpisy"
Mój Blog "Luźne wpisy" - Komentarze

Zrzucone w biegu kilogramy, cierpliwie czekają w lodówce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początek
Nowy postNapisane: Pn, 2 marca 2020, 22:13 
Offline
Dyskutant
Dyskutant

Dołączył(a): N, 19 stycznia 2020, 16:00
Posty: 32
Kolego witaj w gronie nic niewiedzących :) Ja zacząłem dwa miesiące temu przy wadze 97kg i 172 cm wzrostu. Nie wyznaczałem sobie żadnych biegów, wyznaczyłem sobie ukończyć najpierw plan treningowy dla totalnego laika. Kończę krok pierwszy tego planu https://treningbiegacza.pl/wp-content/u ... t-plan.jpg został mi ostatni trening. Troszkę go zmodyfikowałem bo biegam co drugi dzień i nie maszeruję na samym początku tylko robię normalną rozgrzewkę. Dziś zrobiłem wynik 7km w 43 minuty i najlepszy wynik od dwóch miesięcy na 5km 30:04. Dla mnie to ogromny sukces bo jak zaczynałem w pierwszym dniu to po siedmiu minutach biegu i siedmiu minutach marszu myślałem, że trzeba będzie mnie przyholować za nogę z bieżni. Po za tym co wybiegałem stosuję dietę MŻ, tak MŻ, porostu żrę mniej. Odstawiłem alkohol w porównaniu z zeszłym rokiem. Odstawiłem białe pieczywo, biały makaron i czerwone mięso. Waga dziś to 86 kg. a to jest kolejny ogromny sukces. Moim zdaniem takiego samego laika jak Ty to po prostu zacznij truchtać a reszta przyjdzie sama. Poszukaj jakiś plan. Nie musisz zaczynać od początku mojego planu, możesz zacząć dalej. Jeżeli tak bardzo chcesz start w kwietniu to może poszukaj coś konkretnego pod 5 km. Moim zdaniem kwiecień to za wcześnie na jakieś sensowne wyniki, ale obym się mylił. Powodzenia.
Ps. na codzień jeżdżę cieżarówką i uwierz mi że nie jest łatwo to wszystko połączyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początek
Nowy postNapisane: Pt, 27 marca 2020, 04:44 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Cz, 13 lutego 2020, 00:05
Posty: 2
Hej,
Zasadniczo do początków należy podchodzić z głową i pokorą. Sam pamiętam, że moje początki z ta pokora nie miały nic wspólnego. Wychodziłem z założenia że będę biegał i jakoś to będzie. Bez planów, bez założeń, dam radę. I oczywiście dałem, ale z perspektywy czasu mogłem do pewnego poziomu dojść o wiele wcześniej.
1. Plan treningowy - W netach jest mnóstwo takich. PLan na 10km dla początkujących. I warto się go trzymać, ewentualnie troszkę zmodernizować. Ja na przykład nie mam w okolicy górek, więc podbiegi zastąpiłem w dużej mierze interwałami. NIe to samo, ale jakiś substytut. Jesli masz w planie jakieś tempo, które wydaje Ci się za wolne to.... biegaj takim tempem :hej: Na początku lepiej pomału przyzwyczajać ciało do obciążeń. Ja przez głupie (za szybkie na mój poziom) bieganie w 2 lata dorobiłem się problemów z ITBS i Achillesem. Nie polecam ;)
2. Waga - Patrz co jesz, kiedy jesz. Mi pomogła aplikacja My Fitness Pal. Troszkę uciązliwa, ale liczy kalorie i wiesz ile zjadłes. Możesz też założyć ile chcesz ważyć to Ci rozpisze plan kaloryczny. No i samokontrola. Ja tam pije alkohol, ale za to nie tykam słodyczy, zero słodzonych napojów, mało tłustego. Jakoś da się wszystko pogodzić, byle z umiarem.
3. Ćwiczenia w domu - Jesli załozysz sobie plan treningowy na 3 biegi w tygodniu, 2 dni poświęć na ćwiczenia w domu. Core, miesnie dwugłowe, rozciąganie achillesów, rolowanie. Takie ćwiczenia możesz zrobić w ok. 30-40 minut, a mają ogromny wpływ na poprawę jakości Twojego biegania.
4. Systematyczność i różnorodność. - 3 treningi to 3 treningi. NIe 2, ani nie 4. Oczywiście jesli jesteś chory to odpuszczasz, ale jesli to zwykły "leń" to czasem trzeba się zmusić. Warto! Biegaj różne rzeczy. Nie tylko biegi tempowe, ale wplataj w biegi przebieżki, interwały, podbiegi. Raz w tygodniu możesz sobie zrobić dodatkowy trening z techniki biegowej.
5. No i przede wszystkim FUN. - Czerp z tego radość. Że się zmęczyłeś, że jest coraz lepiej, że poprawia Ci się kondycja, że oczyscisz umysł, że jesteś zajebisty bo inni przy -10 siedzą w domu a Ty biegasz, że pada deszcz a Ty masz jednostke treningową, że pobiegłeś w zawodach, dałes z siebie maxa i przeżyłeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL