ból mięśni

Stawiasz pierwsze kroki? Tutaj szukaj wsparcia, pomocy i zachęty. Wstąp i podaj rękę tym, którzy dopiero nabierają pędu.
vanhezz
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Nieprzeczytany post

Witam
Jestem początkującym biegaczem i jestem w trakcie 6 tygodniowego treningu. Dzisiaj mój czwarty dzień i pojutrze mam zamiar zacząć biegać 2 minuty na 4 min marszu. Jednak mam pewien problem. Otóż podczas biegania strasznie bolą mnie mięśnie (dolna łydka, okolice achillesa, dolne okolice piszczeli i ogólnie w stopie). Gdy kończę minutę biegu i przechodzę w marsz to ból jest tak mocny, że mam ochotę się wydrzeć. Myślę, że to po prostu niedomaganie mięśni i ich zmęczenie. Co robić, żeby zwiększyć ich wytrzymałość i żeby tak nie bolały?
PKO
MariNerr
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Powodem bólu dolnej części łydki na początku przygody z bieganiem są słabe mięśnie, prawdopodobnie masz buty z małym dropem, które wymagają aktywnego używania łydek. Ból piszczeli, to wynik zbyt mocnego klepania o podłoże, też spowodowany słabymi mięśniami i słabą techniką biegu. Dopóki nie wyrobisz sobie mięśni spróbuj najprostszej metody - biegaj krótkimi szybkimi kroczkami, wtedy obciążenie nóg jest znacznie mniejsze. Co jakiś czas świadomie mocniej odbijaj się z łydek, żeby je wzmocnić (chyba, że chwilowo masz już pozamiatane z tym bólem Achillesa, to musisz odpocząć). No i dodatkowo ćwiczenia na nogi, pośladki, mięśnie stabilizacyjne tułowia. Być może jakieś lepsze buty.
kiss of life (retired)
vanhezz
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Nieprzeczytany post

buty mam takie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9fe ... 8fb8b.html
Tzn. nie bolą mnie piszczele ale właśnie mięśnie, które je otaczają. Ewidentnie mam za słabe mięśnie i muszę je jakoś wzmocnić tylko nie wiem za bardzo jak.