Chce wystartować w półmaratonie-kilka pytań

Stawiasz pierwsze kroki? Tutaj szukaj wsparcia, pomocy i zachęty. Wstąp i podaj rękę tym, którzy dopiero nabierają pędu.
Dominik5
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Witam!

Jestem nowy na forum więc chciałem się przywitać przy okazji.
Ale wracając do tematu. Chciałbym wystartować w półmaratonie który odbędzie sie 3 kwietnia 2011.
Jestem studentem 2 dni po maratonie bede mial 20lat. Biegałem w zeszłym roku trochę przez około 4 miesiące, lecz potem przestałem.

Pierwsze pytanie: Czy zdąże się przygotować do tego półmaratonu w 2 tygodnie, po tak dlugiej przerwie w bieganiu i czy jest to bezpieczne dla mnie?
Drugie pytanie: Czytałem że trzeba sie zmieścić w trzech godzinach, jest to dużo czasu czy trzeba się sprężać?
Trzecie pytanie: Jeśli 2 tygodnie wystarczą na przygotowanie to jak ma takie coś wyglądać?

Narazie to chyba wszystko ;)
PKO
Awatar użytkownika
Buniek
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Życiówka na 10k: 35:35
Życiówka w maratonie: 2:57:09

Nieprzeczytany post

w 3 godzinnym limicie zmieścisz się prawie na pewno, bo to szybkim marszem pewnie dałbyś radę ale czy o to chodzi?

W dwa tygodnie nie poprawisz znacząco swojej formy. Jeżeli teraz nie jesteś w stanie przebiec 20 km to za 2 tygodnie zapewne też nie będziesz.
Wydaje mi się, że fajnie jest w swoim debiucie, zresztą w każdym biegu, pokonać cały dystans biegnąc. Bez właściwego przygotowania może być to problemem.

Gdybyś miał ze dwa miesiące to byś się spokojnie przygotował.
Krzysiek
furek
Wyga
Wyga

Nieprzeczytany post

Dominik5 pisze:
Biegałem w zeszłym roku trochę przez około 4 miesiące, lecz potem przestałem.
A duże odcinki biegałeś? Często? Brałeś udział już w jakiś biegach zorganizowanych?
Dominik5 pisze: Drugie pytanie: Czytałem że trzeba sie zmieścić w trzech godzinach, jest to dużo czasu czy trzeba się sprężać?