Cel: 30 minut ciągłego biegu - Plan 6-cio tygodniowy

Stawiasz pierwsze kroki? Tutaj szukaj wsparcia, pomocy i zachęty. Wstąp i podaj rękę tym, którzy dopiero nabierają pędu.
Awatar użytkownika
bieganie.pl
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 632
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:29

Nieprzeczytany post

Najpierw przeczytaj: Plan 6 tygodniowy
Awatar użytkownika
Adam Klein
Honorowy Red.Nacz.
Posty: 31697
Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
Życiówka na 10k: 36:30
Życiówka w maratonie: 2:57:48
Lokalizacja: Polska cała :)

Nieprzeczytany post

Polecam ten Plan wszystkim, tym którzy czują, że 10 tygodni to dla nich za długo na wprowadzenie do biegania oraz tym dla których pierwsze treningi Planu 10-cio tygodniowego wydają się zbyt wymagające (tam na początku są 2 minuty biegu tutaj 30 sekund).
Czyli ten Plan startuje z niższego poziomu ale szybciej idzie do przodu.
Zapytacie się - czy nie jest to ryzykowne?
To zależy od cech osobniczych. jeśli ktoś nie ma jakiejś szczególnej nadwagi i wydaje mu się, że jest zdrowy - wydaje mi się, że ten Plan może przynieść więcej satysfakcji z szybkich postępów.
ksiegowy
Stary Wyga
Stary Wyga
Posty: 221
Rejestracja: 28 cze 2007, 11:01
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Nieprzeczytany post

co jeszcze ?
Z tego co zrozumiałem plan jest bardzo modyfikowalny
tzn jezeli ktoś potrafi już przetruchtać 6-7 min i zacznie stosować ten plan to może go "skroić dla siebie"
np 6min b
0,30 m
Fredzio moje skromne zdanie - ten plan jak i 10 dniowy jak i wiele potrzebnych artykułów na początek biegania powinny być zamieszczone
tak jak w dziale trening" Treningowe FAQ" tylko w dziale zacznij biegać.
Wesołych Świąt
Awatar użytkownika
Adam Klein
Honorowy Red.Nacz.
Posty: 31697
Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
Życiówka na 10k: 36:30
Życiówka w maratonie: 2:57:48
Lokalizacja: Polska cała :)

Nieprzeczytany post

Co do modyfikowania.
To nie jest tak, że jak biegasz 6-7 minut to już możesz zrobić np:

4 x 7:00 b / 0:30 marsz

Jedno to móc przebiec 7 minut a drugie to óc przebiec 4 x 7 minut z krótkimi przerwami.
Więc - radzę ostrożnie. Dla osoby która biega 6-7 minut wybrałbym tydzień który zaczyna się od biegu trwającego 3 minuty.
I ten marsz - to nie ma być pełen relaks, k r o c z e k z a k r o c z k i e m p o w o l u t k u - to ma być energiczny marsz ale będący oczywiście odpoczynkiem.
Ten trening ma tą fajną cechę, że jest taki "matematyczny" ;) - zawsze trwa 30 minut - tyko proporcje są inne.

A FAQ - na stronie w Zaczniej Biegać jest już coś takiego, nie ?
ksiegowy
Stary Wyga
Stary Wyga
Posty: 221
Rejestracja: 28 cze 2007, 11:01
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Nieprzeczytany post

Co do modyfikowania to pomyślałem o sobie jak zaczynałem biegać rok temu i znałbym tą stronę z takim planem to tak bym go dla siebie zmodyfikował.

A o FAQ chodzi mi o forum nie stronę główną w dziale trening masz przekierowanie .Ja zrobisz tak w forum zacznij biegać - ludzie wchodząc tutaj najpierw poczytają a potem dopiero zaczną pytać .
Wiem to po sobie ponieważ dopiero po pół roku chodzenia po waszej stronie "odkryłem amerykę" z niektórymi artykułami.

Jeszcze raz wesołych świat
Awatar użytkownika
Jarek Gniewek
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1227
Rejestracja: 28 maja 2003, 21:36
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nieprzeczytany post

FREDZIO pisze: To zależy od cech osobniczych. jeśli ktoś nie ma jakiejś szczególnej nadwagi i wydaje mu się, że jest zdrowy - wydaje mi się, że ten Plan może przynieść więcej satysfakcji z szybkich postępów.
No własnie- pierwszy raz zabrałem moja Ukochana na bieganie, o dziwo bieglismy tempem "konwersacyjnym"- w pierwszy dzien 20 minut, nastepnie codziennie po 30 minut bez zatrzymywania :orany: (raz tylko zatrzymalismy sie kiedy jamnik nas zaatakował widzac logo czarnego kota :hahaha: ). Nie wiem czy to jest fenomen, ale ma Ukochana motywuje to przymiarka sukni ślubnej za 3 tygodnie :-) A bieganie codzienne trwa juz dwa tygodnie!
Panowie kawalerowie jeśli wiec chcecie by Wasze luby biegały, oświadczie sie im :hahaha:
"Umysł jest wszystkim; mięśnie - tylko kawałkami gumy. Stałem się taki, jaki jestem,
 właśnie dzięki mojemu umysłowi".
Awatar użytkownika
Adam Klein
Honorowy Red.Nacz.
Posty: 31697
Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
Życiówka na 10k: 36:30
Życiówka w maratonie: 2:57:48
Lokalizacja: Polska cała :)

Nieprzeczytany post

No, ale Twoja narzeczona to taka za bardzo początkująca nie jest jak od razu zaczyna od takich odcinków. ;)
Awatar użytkownika
Jarek Gniewek
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1227
Rejestracja: 28 maja 2003, 21:36
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nieprzeczytany post

serio serio to chyba jednak jest ta cecha osobnicza :hahaha:
"Umysł jest wszystkim; mięśnie - tylko kawałkami gumy. Stałem się taki, jaki jestem,
 właśnie dzięki mojemu umysłowi".
Browser
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 433
Rejestracja: 16 mar 2008, 20:50
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Wrocław

Nieprzeczytany post

yyy... dziwny ten artykół toche i chyba za ogólny.... Jestem zdania ze tutaj rozgrzewka i rozciagania ok ale te pól sprinty? Chyba bym preferował dłuższe dystanse. NO i przy 75% HRmax nie da sie chyba za bardzo rozmawiwać.
gg 3305061
Awatar użytkownika
Adam Klein
Honorowy Red.Nacz.
Posty: 31697
Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
Życiówka na 10k: 36:30
Życiówka w maratonie: 2:57:48
Lokalizacja: Polska cała :)

Nieprzeczytany post

Ale czy Ty chociaż zadałeś sobie trud przeczytania dla kogo jest ten program? Polecam czytanie ze zrozumieniem bo poza tym o żadnych sprintach tam nie ma mowy a jeśli przy 75% HRmax nie możesz rozmawiać to być może masz źle wyznaczone HRmax?
Browser
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 433
Rejestracja: 16 mar 2008, 20:50
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Wrocław

Nieprzeczytany post

Ten plan jest ujęty jak wstep do biegania prawda? Awięc dla osoby któa zaczyna robie piwerwsze beigi itp. to wydaje mi sie ze 75% to duzo. mi na poczatkch było trudno ale nie robiłem ani plany 10 tygodniowego ani tego pumy
gg 3305061
Awatar użytkownika
Dan Teal
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Posty: 4
Rejestracja: 28 sie 2008, 10:19
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Zabrze

Nieprzeczytany post

Ja rozpocząłem plan 6 tygodniowy i jak na razie jest okay!
Nigdy wczesniej nie biegałem (poza lekcjami wf, ale to trudno nazwać bieganiem), wolę jazdę na rowerze. Jednak odkąd wstałem tydzień temu w środę i postanowiłem zacząć biegać, polubiłem to! Ten plan wydaje się dobry, jednak mam pytanie. Co jeśli jednak po 6 tygodniach nie będę w stanie pobiec 30 minut? I jakie najlepiej tempo wybrać przy wzroście 184 i wadze 90 :ech: kg, wiek 22. Jeśli chodzi o bieganie powoli, idzie mi opornie, dużo lepiej biegam swoim tempem, jednak wydaje się ono troszkę za szybkie... Może ktoś ma podobno problem? Pozdrawiam świeżo upieczony biegacz!
Awatar użytkownika
Nagor
Ekspert/Trener
Posty: 3438
Rejestracja: 09 paź 2007, 17:57
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Nieprzeczytany post

Dan,

1. Pomyślimy o tym za 6 tygodni
2. Wszelkie wątpliwości co do tempa znosi pulsometr lub nawet pomiar palcami przez 10 sekund i x 6
[url=http://www.nagor.pl][b]Szukasz trenera? Zajrzyj[/b][/url]

[url=http://www.olajakubczak.cba.pl][b]Ola - moja zawodniczka[/b][/url]

[url=http://www.800m.blox.pl][b]mój blog treningowy[/b][/url]
martto
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Posty: 7
Rejestracja: 09 sie 2008, 21:26
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Nieprzeczytany post

mam pytanie co do tego planu: skonczylam 3 tydzien planu 10-tyg.(5 min. biegu) i chcialam przejsc na plan 6 tyg. ale nie wiem od ktorego tygodnia zaczac bo raczej nie ma sensu zebym cofnela sie i biegala 30 sek. doradzcie mi prosze
Awatar użytkownika
Adam Klein
Honorowy Red.Nacz.
Posty: 31697
Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
Życiówka na 10k: 36:30
Życiówka w maratonie: 2:57:48
Lokalizacja: Polska cała :)

Nieprzeczytany post

Trzeba wyjść od tego na jakich przerwach ostatnio biegałaś.
To było 2.5 minuty.
No to zacznij od czwartego tygodnia - przerwy są krótsze (2 minuty) ale i odcinki krótsze.
ODPOWIEDZ