Chondromalacja rzepki
-
- Rozgrzewający Się
- Życiówka na 10k: 55min
Witam. 5 stycznia wróciłem ze siłowni na której zrobiłem 3,4 km na bieżni przy nachyleniu 7-13% a wcześniej byłem pochodzić po łąkach,lesie gdzie dystansu wyniósł wówczas 4km( zajęło mi to tak około 1,5h). Po jakimś czasie ( myślę 1h) poczułem kłucie w lewym kolanie ,pod rzepką. Na drugi dzień ledwo co chodzilem. Pracuję w systemie 4 brygad więc musiałem pójść do pracy gdzie pracuję jako operator ds. granulatu gdzie przeciętnie pokonuje do 12 tyś kroków i dźwigam dorywczo w ciągu godziny 20-40kg po kilka razy do tego muszę łazić po schodach , wspinać się na maszyny powyżej 3 m więc kolano co chwile pracuje. Chodzę na siłownię 3 razy w tygodniu ćwicząc planem push ,pull,legs dla street liftingu ( jeśli potrzeba mogę wrzucić mój plan). Byłem z tym u lekarza 7 stycznia. Dał mi skierowanie pilne do ortopedy oraz na RTG które wykonałem tego samego dnia. Ortopedę miałem za 3 dni. Poszedłem na wizytę do niego. Po zbadaniu mnie oraz obejrzeniu prześwietlenia RTG na którym nic nie było stwierdził że mam konflikt rzepkowo udowy i stwierdził że od poniedziałku a był czwartek mogę wracać do pracy oraz dał mi skierowanie na USG. Mówiłem mu że czuję ból przy schodzeniu i wchodzeniu po schodach po czym on odparł że zwolnienia nie da mi... Wyśmiałem go i zawinalem się na pięcie... W tym czasie ustaliłem badanie USG za 2 tyg a w międzyczasie przedłużyłem sobie L4 u lekarza który mi dał na początku.po badaniu USG poszedłem znów do tego pseudo ortopedy i po obejrzeniu USG na którym nic nie wyszło stwierdził że mogę pracować normalnie . Poszedłem w takim razie do pracy. Podchodziłem kilka dni ale ból dalej odczuwałem. W między czasie załatwiłem sobie wizytę u innego ortopedy . Poszedłem do niego i stwierdził u mnie chondromalację rzepki. Dodam że od dwóch miesięcy ćwiczyłem 5 dni w tygodniu. Pn,śr,pt trening push pull legs a wtorek , czwartek bieganie . Początkowo biegałem dystans 5km z czasem 5:30/km aż doszedłem do