Podmienione nogi :)

Wszystko o bieganiu i zdrowiu
MariuszKSCP
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Witam. Bardzo proszę o pomoc oraz jakieś podpowiedzi. Jestem początkującym biegaczem, niestety niezdyscyplinowanym. Biegałem w zeszłym roku przez kilka miesięcy, potem dłuuuuga przerwa. Założyłem się z koleżanką że wystartujemy w zawodach na 8 km, teraz biegam od końca marca przygotowując się do tych zawodów. Na początku szło dobrze przez 1,5 miesiąca, starałem się biegać 3 razy w tygodniu po 6-8 km. Biegało mi się przyjemnie. Potem przymusowa przerwa 1,5 tygodnia. Od tego czasu jakby mi ktoś zamienił nogi na drewniane. Oddechowo wszystko ok, ale nogi nie chcą mnie nieść, są tak ociężałe i tak bolą że już mam dość. Poza tym cierpną mi stopy i odczuwam ból w krzyżu. Jaki może byc powód tej diametralnej zmiany? Co robię nie tak? Dodam że biegam niestety na zmianę po kostce brukowej i asfalcie. Biegam w butach z Decathlona z ok 100 zł które mam już ok 2 lat (nie są zużyte bo nie maja dużego przebiegu). Mój trucht to średnie tempo ok 6:00 - 6:30 min na kilometr na cały dystans.
PKO
mka5
Dyskutant
Dyskutant
Życiówka na 10k: 42

Nieprzeczytany post

Ze mną to było tak.. Jak boksowałem to biegałem krótkie dystanse jako uzupełnienie w halówkach i nie było problemu. Jak zwiększyłem kilometraż (3x10-14km) to po paru miesiącach zacząłem odczuwać to samo co Ty. Ból w stopach i trochę wyżej. 90% trasy po jakiej biegałem to asfalt.
Dopiero zmiana butów pomogła i krótka przerwa.
MariuszKSCP
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Nieprzeczytany post

Napewno muszę spróbować zmienić buty. Niestety o przerwie muszę zapomnieć bo został mi miesiąc terningu żeby potem ukończyć zawody bez interwencji służb medycznych :)
mka5
Dyskutant
Dyskutant
Życiówka na 10k: 42

Nieprzeczytany post

Nie popełnij tego błędu co ja. Bieganie na bólu to głupota. Czasem lepiej odpuścić parę dni niż potem latać po lekarzach.
krzys1001