Kofeina

Wszystko o bieganiu i zdrowiu
Awatar użytkownika
Andyql
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Życiówka na 10k: 48
Życiówka w maratonie: 4:05

Nieprzeczytany post

Witam,

jestem początkującym biegaczem ( od marca ) . Jakis czas temu zauważyłem , zresztą dzięki opiniom na forum , że 200 mg bezwodnej kofeiny ( + Omega 3 ) genialnie wpływa na mój trening ... no wiecie, czuję się nie do zatrzymania, bieg to jedna wielka radość a po nim jestem tak naładowany , że bez trudu poradziłbym sobie z kryzysem w strefie euro. Jestem jedną wielką dawką optymizmu i zaraz po biegu czekam na kolejny. Czyli jest ok. Teraz pytanie. Czy ta sama dawka kofeiny , która tak świetnie działa podczas treningu pomoże mi podczas zawodów ? Nie mam z tym żadnych doświadczeń. W sobotę jest test Coopera a tydzień potem 10 km http://www.kieleckadycha.pl/ . No i ...brać czy nie brać na godzinę przed biegiem ? Czy dodatkowa dawka energii pomoże mi dać z siebie wszystko czy wprost przeciwnie ? Bo może kofeina podniesie mi tętno i , paradoksalnie sprawi , że na dłuższą metę nie dam rady pobiec w dobrym tempie ? Dodam, ze mam 46 lat co pewnie nie jest bez znaczenia . Liczyłbym na opinię doświadczonych kolegów...biec z kofeiną czy bez ?

Pozdrawiam i dziękuję,

Andrzej
Obrazek
PKO
Awatar użytkownika
klosiu
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Życiówka na 10k: 43:40
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Kofeina podnosi wydolność to jest fakt. W odpowiednim stężeniu jest zresztą traktowana jako środek dopingujący. Druga sprawa jest taka, że im częściej jest stosowana, tym słabiej działa, wytwarza się tolerancja. Tak że jeśli pijesz z rana kawę i jeszcze walisz kofeinę przed każdym ogórkiem to spodziewaj się coraz gorszego działania.
Czy pomoże na zawodach? Na pewno. Czy warto brać w błahostkach typu kuper? Nie sądzę, w końcu to jest test dla ciebie, masz tam uzyskać info o możliwościach twojego organizmu, a nie organizmu podkręconego kofeiną.