Sauna

Wszystko o bieganiu i zdrowiu
Awatar użytkownika
kkazmier
Wyga
Wyga
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Chciałbym poznać Wasze opinie na temat sauny.
Ja miałem przyjemność być już dwa razy. Pierwszy raz w życiu przebywałem 2x20min, jak mi potem kolega powiedział, siedziałem za długo, bo nie powinno przebywać się jednorazowo dłużej niż 20min. i łącznie nie dłużej niż godzinę. Kompletnie nie mam doświadczenia w tej dziedzinie i prosiłbym o podzielenie się wiedzą na ten temat.
10km-34:25
21.097km-1:16:24
42.195km- --:--:--
New Balance but biegowy
Awatar użytkownika
Albercik
Dyskutant
Dyskutant

Nieprzeczytany post

Ja korzystam z sauny od kilku lat (zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym) i z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej jest "słuchać swojego organizmu". Raz masz ochotę posiedzieć dłużej raz nie, zależy od nastroju, temperatury, czasu itd. Na pewno odradzam bicie rekordów i trzymanie się zasadzie, że jeżeli wytrzymałem już 20 minut to przecież nie mogę wyjść następnym razem po 10. Generalnie zdrowy rozsądek wystarczy. Serdecznie zachęcam do korzystania z rad zawartych w instrukcjach wiszących przy saunach(kąpiel przed, wycieranie, picie wody, odpoczynek itd).
P.S. W tą zimę znalazłem saunę gdzie w zimie można wyjść na śnieg - rewelacj ;).
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Iwan
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Nieprzeczytany post

Popieram to co powiedział Albercik. Jak dla mnie : SUPER SPRAWA! Doświadczenia też nie mam zbyt bogatego (raptem 5 lat) ale już od dawna czuję pozytywne jej skutki. Moim zdaniem nie ma nic lepszego jak po tygodniu pełnym napięć iść sobie w piątek wieczorem do sauny. Biuro daleko, domek też, a ty sobie bracie siedzisz popijasz piwko i w ciepełku kontemplujesz swoje "rozważania o życiu". Od 5 lat nie chorowałem [idę do sauny wypocić, gdy czuję, że mnie "coś bierze"] . Nawet katar trwa krócej! Poczytaj sobie o saunie na głównej stronie: http://www.bieganie.pl/zdrowie/sauna/index.html