Elbrus Ancona - TUNING
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4947
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 16:57
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Natknąłem się na buty jakich jeszcze nie mam: elastyczne i mocno amortyzowane (może kiedyś i miałem, ale zrobiłem z nich inne ). Zapowiadały się obiecująco a rodzaj podeszwy był obietnicą małej pracochłonności. Najważniejszym argumentem była obecność bieżnika, którego do tej pory często brakowało na mokrym, zimowym asfalcie.
Buty są całkiem całkiem, przeszkadzał tylko zbyt wysoki obcas. Trzeba było pozbyć się Dropa.
Pomiary i planowanie:
Po wyrysowaniu linii cięcia, najpierw usunięcie bieżnika z pięty, do ewentualnego wklejenia.
I seria cięć. Całość przebiega bardzo przyjemnie.
Porównanie buta z Dropem z butem solo:
Tym razem pianka nie kryła żadnych niespodzianek.
Zapiętek na razie zostaje. Choć badanie palpacyjne przez warstwy wierzchnie również i tu zapowiada łatwą, jak na zapiętek, operację.
Buty są całkiem całkiem, przeszkadzał tylko zbyt wysoki obcas. Trzeba było pozbyć się Dropa.
Pomiary i planowanie:
Po wyrysowaniu linii cięcia, najpierw usunięcie bieżnika z pięty, do ewentualnego wklejenia.
I seria cięć. Całość przebiega bardzo przyjemnie.
Porównanie buta z Dropem z butem solo:
Tym razem pianka nie kryła żadnych niespodzianek.
Zapiętek na razie zostaje. Choć badanie palpacyjne przez warstwy wierzchnie również i tu zapowiada łatwą, jak na zapiętek, operację.
"Odbywający się przez skórę recykling energii poprawia obieg krwi, dostarczając więcej sił w życiu codziennym i sporcie." - Reebok
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4947
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 16:57
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Zawsze fazowałem, tym razem nie planowałem tego. Chyba jednak to zrobię bo już musiałem podciąć jedną krawędź z tego powodu, że kostka uciekała do wewnątrz. Przodu na razie nie ruszam.
"Odbywający się przez skórę recykling energii poprawia obieg krwi, dostarczając więcej sił w życiu codziennym i sporcie." - Reebok
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4947
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 16:57
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Tak to zaplanowałem.
Linie cięcia (cyfry oznaczają odległość od krawędzi w mm):
Z boków linie cięcia w miejscu największej wypukłości pianki:
Po cięciu:
Wewnętrznych krawędzi nie fazowałem; linie zaznaczyłem w razie potrzeby.
Biegłem w nich dzisiaj na siłownię, około 1km. Nie wiem co napisać, bo nie wiem o jakich "eksperymentach" piszesz. W butach dobrze mi się biegało już w sklepie, wymagały tylko ścięcia obcasa. Biega się jak w mocno amortyzowanych, płaskich butach. Przyjemnie.
Biegnąc wpadłem na to, że mogłem ściąć z 2mm więcej. Bieganie z niższą piętą nie stanowi dla mnie problemu, a pianka z przodu buta szybciej się ubije i doszło by do zera.
Linie cięcia (cyfry oznaczają odległość od krawędzi w mm):
Z boków linie cięcia w miejscu największej wypukłości pianki:
Po cięciu:
Wewnętrznych krawędzi nie fazowałem; linie zaznaczyłem w razie potrzeby.
Biegłem w nich dzisiaj na siłownię, około 1km. Nie wiem co napisać, bo nie wiem o jakich "eksperymentach" piszesz. W butach dobrze mi się biegało już w sklepie, wymagały tylko ścięcia obcasa. Biega się jak w mocno amortyzowanych, płaskich butach. Przyjemnie.
Biegnąc wpadłem na to, że mogłem ściąć z 2mm więcej. Bieganie z niższą piętą nie stanowi dla mnie problemu, a pianka z przodu buta szybciej się ubije i doszło by do zera.
"Odbywający się przez skórę recykling energii poprawia obieg krwi, dostarczając więcej sił w życiu codziennym i sporcie." - Reebok
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 266
- Rejestracja: 05 paź 2013, 12:42
- Życiówka na 10k: 44,39
- Życiówka w maratonie: brak
No niewątpliwie każda para przerobionych butów to pewnego rodzaju eksperymant.Sam proces tworzenia raczej mało kiedy jest powtarzalny(tak mi się wydaje)
Szczególnie dla osób np.takich jak ja,które nigdy nie "przerabiały"podeszwy.Ciekawy jestem końcowego produktu.
Ładnie wygląda ten Elbrus.Myslałem sobie zrobić Zenki,ale Ekideny jakoś do mnie nie przemawiają,wydają mi się dość sztywne w cholewce.
A w Elbrusach jak wygląda cholewka?Wygląda na miękką i przewiewną,ale czy wytrzymałą?W moich Merrellach RG2.siateczka wytrzymała tylko 400 km.
A jakie jest twoje zdanie nt jakości Elbrusa?
Szczególnie dla osób np.takich jak ja,które nigdy nie "przerabiały"podeszwy.Ciekawy jestem końcowego produktu.
Ładnie wygląda ten Elbrus.Myslałem sobie zrobić Zenki,ale Ekideny jakoś do mnie nie przemawiają,wydają mi się dość sztywne w cholewce.
A w Elbrusach jak wygląda cholewka?Wygląda na miękką i przewiewną,ale czy wytrzymałą?W moich Merrellach RG2.siateczka wytrzymała tylko 400 km.
A jakie jest twoje zdanie nt jakości Elbrusa?
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4947
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 16:57
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Pierwszy raz spotkałem się z tą marką, więc mogę oceniać tylko po wyglądzie. Wyglądają solidnie i moim zdaniem są warte obecnej ceny. Marka jest chyba własnością polskiej firmy. Nie wiem czy sami te buty zaprojektowali, czy wzięli z katalogu jakiejś chińskiej fabryki. Na pewno jednak nie poszli całkiem po kosztach, tylko brali też pod uwagę jakość. Ze wszystkich butów jakie widziałem, a które powstały na fali pomysłu Free, ta podeszwa jest najbardziej elastyczna (ale wszystkich nie widziałem).pilzz pisze:No niewątpliwie każda para przerobionych butów to pewnego rodzaju eksperymant.Sam proces tworzenia raczej mało kiedy jest powtarzalny(tak mi się wydaje)
Szczególnie dla osób np.takich jak ja,które nigdy nie "przerabiały"podeszwy.Ciekawy jestem końcowego produktu.
Ładnie wygląda ten Elbrus.Myslałem sobie zrobić Zenki,ale Ekideny jakoś do mnie nie przemawiają,wydają mi się dość sztywne w cholewce.
A w Elbrusach jak wygląda cholewka?Wygląda na miękką i przewiewną,ale czy wytrzymałą?W moich Merrellach RG2.siateczka wytrzymała tylko 400 km.
A jakie jest twoje zdanie nt jakości Elbrusa?
Które są lepsze do zrobienia Zenków? To zależy. Ja tych Elbrusów nie ściąłem żeby mieć minimale; to mają być moje najbardziej amortyzowane buty na płaski teren. Przeszkadzał mi tylko wysoki obcas.
W porównaniu z Ekidenami 50 te buty mają chyba troszkę bardziej sztywną cholewkę*, a na pewno mniej przewiewną. Mam nadzieję, że przez to też trwalszą.
Ekideny 50 po usunięciu zapiętka nie są sztywne w cholewce.
Zalety Ekidenów 50:
- elastyczne po usunięciu bieżnika, ścięciu podeszwy i ekstrakcji zapiętka,
- przewiewna siateczka,
- lekkie po tuningu,
- szczegółowo opisany w kilku wątkach proces przeróbki.
Wady Ekidenów 50:
- podczas cięcia odsłaniamy otwory technologiczne w pięcie. Nigdy nie udało mi się ich szczelnie i trwale uszczelnić, więc na mokrym podłożu w bucie też robi się mokro;
- siateczka się przeciera przy łączeniu z podeszwą;
- podczas tuningu całkowicie pozbywamy się bieżnika;
- używane z oryginalną wkładką lub bez wkładki obcierają mi paluchy.
Zalety Elbrusów:
- sam "surowiec" jest już dość lekki,
- bieżnik pod śródstopiem (jeśli nie zamierzamy go usuwać),
- brak otworów w pięcie,
- głębokie wcięcia w podeszwie = bezpieczniejsze (dla butów) cięcie.
Wady Elbrusów:
- tuning nie jest tak dokładnie opisany.
* - pewności nie mam, bo z Ekidenów usunąłem zapiętek a z Elbrusów nie.
"Odbywający się przez skórę recykling energii poprawia obieg krwi, dostarczając więcej sił w życiu codziennym i sporcie." - Reebok
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 266
- Rejestracja: 05 paź 2013, 12:42
- Życiówka na 10k: 44,39
- Życiówka w maratonie: brak
Kangoor
Dzięki za porównanie.Na necie cena Elbrusów kusząca (nawet jakby się tuning zbyt nie udał,duża strata nie będzie),i jeszcze bieżnik zostaje.
Myślałem o tym by zrobić tuning moim Pumom Faas 300.Kupiłem je na długie wybiegania,ale przeszkadza mi zbyt duży drop.I zastanawiam się czy stuningować Pumy czy może właśnie na początek coś czego mi nie będzie żal gdybym spartolił robote.Chociaż do tuningu Pumy jest szczegółowa instrukcja na forum...
Dzięki za porównanie.Na necie cena Elbrusów kusząca (nawet jakby się tuning zbyt nie udał,duża strata nie będzie),i jeszcze bieżnik zostaje.
Myślałem o tym by zrobić tuning moim Pumom Faas 300.Kupiłem je na długie wybiegania,ale przeszkadza mi zbyt duży drop.I zastanawiam się czy stuningować Pumy czy może właśnie na początek coś czego mi nie będzie żal gdybym spartolił robote.Chociaż do tuningu Pumy jest szczegółowa instrukcja na forum...
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4947
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 16:57
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Na coś trzeba się zdecydować. Skoro w Pumach przeszkadza tylko obcas, to nie musisz przecież ścinać im przodu.
Jedna rzecz: taka pianka bardzo szybko tępi ostrze. Przygotuj sobie ostry nóż i ostrzałkę, albo solidny nożyk do tapet i zapasowe ostrza. Na tych powyżej stępiłem dwa lub trzy. Kiedyś kupiłem nóż do chleba i rzeczywiście było lżej, ale trzeba było jeszcze bardziej uważać. Jeśli pianka jest miękka, to te ząbki trochę ją ciągną i w efekcie robiąc podeszwę mocno minimalistyczną wyciąłem dziurę.
Jedna rzecz: taka pianka bardzo szybko tępi ostrze. Przygotuj sobie ostry nóż i ostrzałkę, albo solidny nożyk do tapet i zapasowe ostrza. Na tych powyżej stępiłem dwa lub trzy. Kiedyś kupiłem nóż do chleba i rzeczywiście było lżej, ale trzeba było jeszcze bardziej uważać. Jeśli pianka jest miękka, to te ząbki trochę ją ciągną i w efekcie robiąc podeszwę mocno minimalistyczną wyciąłem dziurę.
"Odbywający się przez skórę recykling energii poprawia obieg krwi, dostarczając więcej sił w życiu codziennym i sporcie." - Reebok
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 266
- Rejestracja: 05 paź 2013, 12:42
- Życiówka na 10k: 44,39
- Życiówka w maratonie: brak
tomasir
jakby co to tu lepsza cena http://www.sklepmartes.pl/kobieta-obuwi ... lbrus.html
nie wiem czemu są umieszczone na stronie dla kobiet,spójrz na rozmiary od 40-46,kolor też mało damski można żec
na stronce męskiej już nie ma
jakby co to tu lepsza cena http://www.sklepmartes.pl/kobieta-obuwi ... lbrus.html
nie wiem czemu są umieszczone na stronie dla kobiet,spójrz na rozmiary od 40-46,kolor też mało damski można żec
na stronce męskiej już nie ma
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4947
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 16:57
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Wersja damskapilzz pisze:tomasir
jakby co to tu lepsza cena http://www.sklepmartes.pl/kobieta-obuwi ... lbrus.html
nie wiem czemu są umieszczone na stronie dla kobiet,spójrz na rozmiary od 40-46,kolor też mało damski można żec
na stronce męskiej już nie ma
Wersja męska
Coś im się ze stronami pomieszało.
"Odbywający się przez skórę recykling energii poprawia obieg krwi, dostarczając więcej sił w życiu codziennym i sporcie." - Reebok
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
-
- Wyga
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 wrz 2011, 09:57
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
a dla jakiego profilu stopy są przeznaczone?
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4947
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 16:57
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Poproszę o pytanie pomocnicze Co chciałbyś wiedzieć?luki2011 pisze:a dla jakiego profilu stopy są przeznaczone?
"Odbywający się przez skórę recykling energii poprawia obieg krwi, dostarczając więcej sił w życiu codziennym i sporcie." - Reebok
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
-
- Wyga
- Posty: 144
- Rejestracja: 28 wrz 2011, 09:57
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
czy buty przeznaczone sa dla stopy neutralnej, z pronacją?