Amator rowerzysta MTB pyta
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 3390
- Rejestracja: 19 cze 2001, 09:55
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Warszawa/Kabaty
Mam kłopot z wyborem sprzętu, może ktoś mi może pomóc. Muszę wymienić klocki do hamulców V-brake i zagladam na strone Cyklotour i widzę klocki od 15 do 50 złotych. Które wybrać?
Z oponami to samo. Szukam opony na które jmógłbym pojeździć po asfalcie i po twardych nawierzchniach w lesie, a opony slick i semislick od 30 do 150 złotych, które wybrać?
Czy złota zasada "ze środkowej półki" sprawdzi się?
Z oponami to samo. Szukam opony na które jmógłbym pojeździć po asfalcie i po twardych nawierzchniach w lesie, a opony slick i semislick od 30 do 150 złotych, które wybrać?
Czy złota zasada "ze środkowej półki" sprawdzi się?
ENTRE.PL Team
- Mariusz
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 454
- Rejestracja: 26 lip 2001, 13:46
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Chrzanów, małopolska
PAwel,co do klocków to nie podejmowałbym się Ci coś doradzać z oferty Cykloturu.Wydaje mi się,że mają tam jakieś badziewie.Generalnie polecam jakieś markowe z np.Shimano,ew.Aztec'a,Ritchey'a.Niestety musisz się rozglądnąć gdzieś indziej za nimi.
Powiem Ci jak ja zrobiłem z klockami.Długi czas jeździłem i kupowałem oryginalne Shimanowskie klocki do LX'a.Przeciętnie dwa razy w roku wymieniałem je na nowe.To dość dobre klocki(czytaj:dobrze hamują),ale szybko się zcierały i mało tego,wpijały się w nie opiłki z obręczy,przez co rysowały mi fikuśne rowki w nich.Do tego jeszcze wkurzałem się koniecznością ponownego ustawiania ich przy każdorazowej wymianie.Trzeba wiedzieć,że dobre utawienie kloców,tak aby równomiernie chwytały obręcz i do tego jeszcze nie piszczały,to jest sztuka.
Teraz co zrobiłem.Ano kupiłem oprawki z okładzinami od hamulców wyższej grupy osprzetu,konkretnie od Shimano XT(może być też od XTR).Wyglądają prawie tak samo jak "normalne" klocki z tą różnicą,że mają wymienne gumki.Raz ustawiłem klocki i po kłopocie.Teraz jak się okładzina zużyje,wystarczy,że wyciągnę stare gumki,a w ich miejsce wsuwam nowe i sprawa załatwiona.Koniec z powtórnym ustawianiem klocków.Wymianę można przeprowadzić właściwie bez użycia jakichkolwiek narzędzi,co ważniejsze szybko i jak zajdzie konieczność nawet w terenie.Okładziny(gumki) prawie nic nie ważą.Zawsze można wozić jeden komplet przy sobie w zapasie,na wypadek ciężkich warunków pogodowych.Jeden minus - musisz na początek jednorazowo kupić oprawki od tych hamulców(Shimano XT),koszt ok. 50 PLN za komplet(oprawki+okładziny)do jednego hamulca oczywiście.Potem w razie potrzeby kupujesz jedynie same okładziny od XT lub XTR'a(koszt ok.18 PLN).
Z oponami sprawa jest łatwiejsza.Kupić semislicki!Na asfalt po prostu speed,szuter "blat i ogień".
Polecam i jeszcze raz polecam.Oczywiście markowe.
Sytuacji wygląda tak,że im lżejsze opony tym droższe.Jeżeli specjalnie nie zależy Ci na odchudzaniu "roweru",to zwykłe drutówki wystarczą.Zwijane gumy przydają się zwłaszcza w czasie długich rowerowych eskapad,gdzie potrzeba mieć zapasowy komplet opon.
W ubiegłym roku kupiłem semislicki drutówki Michelina za 50 PLN za sztukę i jestem bardzo z nich zadowolony.Jedzie sie na nich rewelacyjnie.Na suche warunki nadają się właściwie na każdy teren.W podobnej cenie widziałem w Cykloturze opony semi z Continentala.
Podane przeze mnie ceny obowiązywały w ubiegłym roku.Teraz mogą być trochę inne.
Powiem Ci jak ja zrobiłem z klockami.Długi czas jeździłem i kupowałem oryginalne Shimanowskie klocki do LX'a.Przeciętnie dwa razy w roku wymieniałem je na nowe.To dość dobre klocki(czytaj:dobrze hamują),ale szybko się zcierały i mało tego,wpijały się w nie opiłki z obręczy,przez co rysowały mi fikuśne rowki w nich.Do tego jeszcze wkurzałem się koniecznością ponownego ustawiania ich przy każdorazowej wymianie.Trzeba wiedzieć,że dobre utawienie kloców,tak aby równomiernie chwytały obręcz i do tego jeszcze nie piszczały,to jest sztuka.
Teraz co zrobiłem.Ano kupiłem oprawki z okładzinami od hamulców wyższej grupy osprzetu,konkretnie od Shimano XT(może być też od XTR).Wyglądają prawie tak samo jak "normalne" klocki z tą różnicą,że mają wymienne gumki.Raz ustawiłem klocki i po kłopocie.Teraz jak się okładzina zużyje,wystarczy,że wyciągnę stare gumki,a w ich miejsce wsuwam nowe i sprawa załatwiona.Koniec z powtórnym ustawianiem klocków.Wymianę można przeprowadzić właściwie bez użycia jakichkolwiek narzędzi,co ważniejsze szybko i jak zajdzie konieczność nawet w terenie.Okładziny(gumki) prawie nic nie ważą.Zawsze można wozić jeden komplet przy sobie w zapasie,na wypadek ciężkich warunków pogodowych.Jeden minus - musisz na początek jednorazowo kupić oprawki od tych hamulców(Shimano XT),koszt ok. 50 PLN za komplet(oprawki+okładziny)do jednego hamulca oczywiście.Potem w razie potrzeby kupujesz jedynie same okładziny od XT lub XTR'a(koszt ok.18 PLN).
Z oponami sprawa jest łatwiejsza.Kupić semislicki!Na asfalt po prostu speed,szuter "blat i ogień".

Sytuacji wygląda tak,że im lżejsze opony tym droższe.Jeżeli specjalnie nie zależy Ci na odchudzaniu "roweru",to zwykłe drutówki wystarczą.Zwijane gumy przydają się zwłaszcza w czasie długich rowerowych eskapad,gdzie potrzeba mieć zapasowy komplet opon.
W ubiegłym roku kupiłem semislicki drutówki Michelina za 50 PLN za sztukę i jestem bardzo z nich zadowolony.Jedzie sie na nich rewelacyjnie.Na suche warunki nadają się właściwie na każdy teren.W podobnej cenie widziałem w Cykloturze opony semi z Continentala.
Podane przeze mnie ceny obowiązywały w ubiegłym roku.Teraz mogą być trochę inne.
- herson
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 1681
- Rejestracja: 19 cze 2001, 10:04
- Lokalizacja: już tylko okolice Krk i góry :)
Pawle, także przymierzam się do zmiany opon na semi-slicki. BędĹĄc ostatnio w serwisie sprzedawca zaprezentował mi Micheliny tego typu za ok 42 pln. Nie wiem czy to sĹĄ te same o których mówił Mariusz. Spróbuję się dowiedzieć o ich specyfikację i symbol.
Poza tym niżej zamieszczam adres sklepu i zarazem serwisu ( jestem zadowolony z ich usług ) może tam znajdziesz to czego szukasz.
SKLEP ROWEROWY "Świat roweru"
na terenie KS "Spójnia"
ul. Wybrzeże Gdyńskie 2
Warszawa
tel/fax (22) 839 54 12
e-mail: zamil@poczta.onet.pl
(Edited by herson at 9:36 am on May 21, 2002)
Poza tym niżej zamieszczam adres sklepu i zarazem serwisu ( jestem zadowolony z ich usług ) może tam znajdziesz to czego szukasz.
SKLEP ROWEROWY "Świat roweru"
na terenie KS "Spójnia"
ul. Wybrzeże Gdyńskie 2
Warszawa
tel/fax (22) 839 54 12
e-mail: zamil@poczta.onet.pl
(Edited by herson at 9:36 am on May 21, 2002)
- starosta
- Stary Wyga
- Posty: 213
- Rejestracja: 19 cze 2001, 15:28
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Jeżdziłem na 26' semi-slickach Ritchey'a (nazwy modelu nie pamiętam, a sprawdzić nie mogę bo mi ten rower ukradli). Po 3 tys. km z sakwami na bagażniku tylną oponę trzeba było wymienić (semi-slicki jak sam nazwa wskazuje nie mają zbyt grubego bieżnika). Na pewno bardzo szybkie i dobre opony. Pompowalne do 4.5 atmosfery.
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 3301
- Rejestracja: 01 cze 2002, 00:00
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Znam sklep Zamila bardzo dobrze. Zamil to kolega ze studiów mojego narzeczonego. W zesz³ym roku kupili¶my u niego dwa rowery i ca³y osprzêt. Je¼dzimy do niego na przegl±dy. Sklep ma dobr± lokalizacjê, bo tu¿ przy ¶cie¿ce rowerowej - ³atwo trafiæ.
Polecam. Fachowa obs³uga i spory wybór gad¿etów rowerowych.
Polecam. Fachowa obs³uga i spory wybór gad¿etów rowerowych.
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 3390
- Rejestracja: 19 cze 2001, 09:55
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Warszawa/Kabaty
Dzieki za rady, sklep na Spójni rzeczywiście dobry.
Aż boję się zapytać o wybór pedałów SPD, bo temat pewnie bardziej skąplikowany wiele typów i producentów. Ale może mi ktoś pomoże
Aż boję się zapytać o wybór pedałów SPD, bo temat pewnie bardziej skąplikowany wiele typów i producentów. Ale może mi ktoś pomoże
ENTRE.PL Team
- Mariusz
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 454
- Rejestracja: 26 lip 2001, 13:46
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Chrzanów, małopolska
Może ja spróbuję.
Widzę PAwel,że podchodzisz do roweru coraz bardziej profesjonalnie.
I bardzo dobrze.
Pamiętaj jeszcze tylko,że jak kupisz sobie SPD,to będziesz miał kolejny wydatek na specjalne buciki.
Zatrzaski,to genialny wynalazek.Kto raz spróbuje nie będzie chciał więcej jeździć ze zwykłymi platformami.Kto zaś dużo pedałuje i planuje jakieś ściganie,albo jakiś wyczyn,są moim zdaniem niezbędne.Przyznaję,że na początku można czuć się dosyć dziwnie,taki przytwierdzony do roweru.Jednak jak się opanuje umiejętność wpinania i wypinania,jazda w nich sprawia dużo frajdy.
SPD posiadają regulowaną siłę wypięcia buta,coś na wzór wiązań narciarskich.Dobrze jest ustawić sobie w czasie pierwszych jazd z zatrzaskami taką pozycję,żeby do wypięcia nie była potrzebna duża siła.Jak będzie ustawiona za mocno,to łatwo zaliczyć glebę,szczególnie początkującemu.Po prostu nie zdążysz sie wypiąć zanim się zatrzymasz, zwłaszcza,jak będziesz musiał nagle stanąć.
Teraz jakie wybrać.Tu jest problem.Faktycznie jest dosyć duży wybór.Na co zwrócić uwagę?Ośka musi być najlepiej chromobolibdenowa.Są też z tytanu,ale lepiej nie pytać o cenę.Następnie waga.Dobrze aby były jak najlżejsze.I tutaj obowiązuje na ogół prawo,że im lżejsze tym droższe.No i wybierać markowe.Klasyka to Shimano.Dobre zatrzaski robi również Time,Wellgo,Ritchey.Ja sam jeżdżę czwarty sezon w Shimano 535.Generalnie jestem zadowolony.
Jeśli interesują Cię PAwel opinie innych użytkowników o pedałach zatrzaskowych,poczytaj tutaj.:
http://www.bikeboard.wyd.pl/recenzje/de ... dkat&id=32

Widzę PAwel,że podchodzisz do roweru coraz bardziej profesjonalnie.

I bardzo dobrze.
Pamiętaj jeszcze tylko,że jak kupisz sobie SPD,to będziesz miał kolejny wydatek na specjalne buciki.
Zatrzaski,to genialny wynalazek.Kto raz spróbuje nie będzie chciał więcej jeździć ze zwykłymi platformami.Kto zaś dużo pedałuje i planuje jakieś ściganie,albo jakiś wyczyn,są moim zdaniem niezbędne.Przyznaję,że na początku można czuć się dosyć dziwnie,taki przytwierdzony do roweru.Jednak jak się opanuje umiejętność wpinania i wypinania,jazda w nich sprawia dużo frajdy.
SPD posiadają regulowaną siłę wypięcia buta,coś na wzór wiązań narciarskich.Dobrze jest ustawić sobie w czasie pierwszych jazd z zatrzaskami taką pozycję,żeby do wypięcia nie była potrzebna duża siła.Jak będzie ustawiona za mocno,to łatwo zaliczyć glebę,szczególnie początkującemu.Po prostu nie zdążysz sie wypiąć zanim się zatrzymasz, zwłaszcza,jak będziesz musiał nagle stanąć.
Teraz jakie wybrać.Tu jest problem.Faktycznie jest dosyć duży wybór.Na co zwrócić uwagę?Ośka musi być najlepiej chromobolibdenowa.Są też z tytanu,ale lepiej nie pytać o cenę.Następnie waga.Dobrze aby były jak najlżejsze.I tutaj obowiązuje na ogół prawo,że im lżejsze tym droższe.No i wybierać markowe.Klasyka to Shimano.Dobre zatrzaski robi również Time,Wellgo,Ritchey.Ja sam jeżdżę czwarty sezon w Shimano 535.Generalnie jestem zadowolony.
Jeśli interesują Cię PAwel opinie innych użytkowników o pedałach zatrzaskowych,poczytaj tutaj.:
http://www.bikeboard.wyd.pl/recenzje/de ... dkat&id=32
- wojtek
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 10535
- Rejestracja: 19 cze 2001, 04:38
- Życiówka na 10k: 30:59
- Życiówka w maratonie: 2:18
- Lokalizacja: lokalna
- Kontakt:
Nie bez znaczenia jest takze odpornosc na zablocenie . SPD , do ktorego dostalo sie zbyt duzo blota nie spelnia swojej funkcji ( nie spina sie ) . Sa modele , ktore sa specjanie zaprojektowane z mysla o blocie .
Sa tez drogi posrednie . Ostatnio widzialem brytyjskiego rowerzyste , ktory do rasowego "gorala" Cannondale mial przyczepione pedaly z BMX , o dosc duzej platformie z wystajacymi kolcami ( dla ulatwienie chwytu gumowa podeszwa ) .
Osobiscie raczkowalem w kierunku SPD , zakladajac na zwykle pedaly diagonalne paski Power Grips http://www.ekosport.com/pg_benefits.shtml . Nie sa tak solidne jak popularne "noski" , z ktorych w razie potrzeby trudno wyszarpnac stope , a stanowia istotny krok w kierunku oswojeniem sie z SPD . No i maja istotna zalete - sa tanie .
Na koniec - istnieja hybrydy , ktore pozwalaja na uzycie obuwia dwojakiego rodzaju - tego z zapinkami do SPD i zwyklych butow . Ten sprzet jest szczegolnie dobry dla takich roztrzepancow jak ja , ktorzy po podrozy do parku stwierdzili ze zapomnieli butow . Ostatnio z rozpaczy jezdzilem na rowerze z SPD w ... klapkach . Pornografia !
(Edited by wojtek at 2:27 am on May 24, 2002)
Sa tez drogi posrednie . Ostatnio widzialem brytyjskiego rowerzyste , ktory do rasowego "gorala" Cannondale mial przyczepione pedaly z BMX , o dosc duzej platformie z wystajacymi kolcami ( dla ulatwienie chwytu gumowa podeszwa ) .
Osobiscie raczkowalem w kierunku SPD , zakladajac na zwykle pedaly diagonalne paski Power Grips http://www.ekosport.com/pg_benefits.shtml . Nie sa tak solidne jak popularne "noski" , z ktorych w razie potrzeby trudno wyszarpnac stope , a stanowia istotny krok w kierunku oswojeniem sie z SPD . No i maja istotna zalete - sa tanie .
Na koniec - istnieja hybrydy , ktore pozwalaja na uzycie obuwia dwojakiego rodzaju - tego z zapinkami do SPD i zwyklych butow . Ten sprzet jest szczegolnie dobry dla takich roztrzepancow jak ja , ktorzy po podrozy do parku stwierdzili ze zapomnieli butow . Ostatnio z rozpaczy jezdzilem na rowerze z SPD w ... klapkach . Pornografia !
(Edited by wojtek at 2:27 am on May 24, 2002)
Articles in English:
http://www.examiner.com/atlanta-sports-gear-in-atlanta/wojtek-wysocki
Looking back:
http://bieganie.pl/?cat=37
Jutup: http://www.youtube.com/user/wojtek1425/videos?view=0
http://www.examiner.com/atlanta-sports-gear-in-atlanta/wojtek-wysocki
Looking back:
http://bieganie.pl/?cat=37
Jutup: http://www.youtube.com/user/wojtek1425/videos?view=0