Tuning - pytania i odpowiedzi
- yacool
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 13297
- Rejestracja: 03 gru 2008, 11:25
- Kontakt:
Wpisywać się. Porządek ma być!
------------------------------------
herson, do nowego tematu.
------------------------------------
herson, do nowego tematu.
Warsztaty z techniki biegu
https://parawruch.pl/blog/warsztaty-z-t ... ezon-2025/
https://parawruch.pl/blog/warsztaty-z-t ... ezon-2025/
-
- Wyga
- Posty: 60
- Rejestracja: 26 sie 2007, 15:57
Jeśli mam nogi różnej długości, to ucinać oba buty po równo czy próbować zmniejszać dysproporcję różną grubością cięcia? Czy jeśli wycinamy zapiętek, ma to wpływ na rozmiar buta który powinniśmy wziąć gdybyśmy kupowali but bez intencji tuningu?
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4947
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 16:57
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Dużej różnicy głębokości cięcia bym nie planował bo gdy zostaje bardzo mało pianki, to znacząco odbija się na charakterystyce obuwia. Łatwiej też wtedy pozostałą warstwę pianki przebić ostrzejszym kamieniem. Pierwszą parę Zenów dobrze jest zrobić wg instrukcji Yacool'a.
Po wycięciu zapiętka but wydaje się nieco obszerniejszy. Ale Kalenji nie ma "połówek", więc dużego dylematu pewnie mieć nie będziesz. Można jeszcze pokombinować z wkładką: niektórzy ją wyjmują, ja zamieniam na wkładkę z NB, bo z oryginalną wkładką Ekideny mnie obcierają.
Po wycięciu zapiętka but wydaje się nieco obszerniejszy. Ale Kalenji nie ma "połówek", więc dużego dylematu pewnie mieć nie będziesz. Można jeszcze pokombinować z wkładką: niektórzy ją wyjmują, ja zamieniam na wkładkę z NB, bo z oryginalną wkładką Ekideny mnie obcierają.
"Odbywający się przez skórę recykling energii poprawia obieg krwi, dostarczając więcej sił w życiu codziennym i sporcie." - Reebok
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
- yacool
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 13297
- Rejestracja: 03 gru 2008, 11:25
- Kontakt:
Pierwsze pytanie zostawię bez odpowiedzi, bo ten problem wymaga rozwagi, konsultacji i szczegółowej analizy różnicy długości kończyn. Natomiast wycięcie usztywnienia zapiętka, daje odczucie zwiększenia długości buta o około pół numeru. Jeśli do tego podeszwa jest dobrze wyprofilowana i usunie się z niej wszelkie usztywnienia, to powstały luz w zapiętku jest kompensowany lepszym przyleganiem całego buta do stopy.
Warsztaty z techniki biegu
https://parawruch.pl/blog/warsztaty-z-t ... ezon-2025/
https://parawruch.pl/blog/warsztaty-z-t ... ezon-2025/
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 599
- Rejestracja: 02 sty 2012, 20:30
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
To chyba trzeba dojść drogą prób. Ja początkowo myślałem, że analogicznie jak przy wkladkach korekcyjnych, trzeba roznicowac grubość. Jednak jak zaobserwowałem w trakcie biegania stopy inaczej się układają i rekompensują różnicę. Ja mam ok. 1 cm. Jak będzie dużo to może już różnica w ułożeniu stóp nie pomoże? U mnie ta wada przeszkadza tylko przy chodzeniu, a przy bieganiu wcale.Bartosh_5 pisze:Jeśli mam nogi różnej długości, to ucinać oba buty po równo czy próbować zmniejszać dysproporcję różną grubością cięcia?

-
- Wyga
- Posty: 60
- Rejestracja: 26 sie 2007, 15:57
Na mój pierwszy tuning wybrałem nowe Ekideny 50 - plan był taki, by skopiować yacoolowy tuning (z kawałkiem czarnej gumy na śródstopiu). Boję się jednak, że wyciąłem za dużo gumy spod pięty (niby tylko 19mm zamiast 17mm) - natomiast gdy je zakładam na próbę mam wrażenie jakbym przy każdym kroku wchodził jedną częścią stopy na krawężnik (bardzo wyraźnie czuć gdzie but jest ,,naturalny" a gdzie jest niewycięty fragment podeszwy), nie widzę też za bardzo miejsca na charakterystyczne wyprofilowanie przy łuku stopy a but zamiast na środku pięty, opiera się na jej tylnej krawędzi. Nie wiem na ile moje obawy są uzasadnione bo to mój pierwszy tuning a butów nie chcę wyrzucać jako bezużyteczne. Wrzucam parę poglądowych zdjęć:





Liczę na podpowiedzi bardziej doświadczonych chirurgów, czy:
a) wszystko jest dobrze, trzeba się przyzwyczaić (ew. lekki szlif załatwi sprawę)
b) trzeba usunąć całą gumę żeby wyrównać zbyt mocne ścięcie pięty
c) trzeba zasuwać po nowe Ekideny i zacząć od nowa





Liczę na podpowiedzi bardziej doświadczonych chirurgów, czy:
a) wszystko jest dobrze, trzeba się przyzwyczaić (ew. lekki szlif załatwi sprawę)
b) trzeba usunąć całą gumę żeby wyrównać zbyt mocne ścięcie pięty
c) trzeba zasuwać po nowe Ekideny i zacząć od nowa

-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4947
- Rejestracja: 18 kwie 2009, 16:57
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
Może po prostu zrobiłeś buty z negatywnym spadkiem pięta-palce. Ja bym usunął tą gumę pod śródstopiem. Moim zdaniem będzie tylko przeszkadzać. Tym bardziej, że biegam w standardowej wersji nawet po śniegu (nie dotyczy to oczywiście zawodów).
Na noskach musisz zostawić trochę gumy żeby nie zniszczyć buta.
Na noskach musisz zostawić trochę gumy żeby nie zniszczyć buta.
"Odbywający się przez skórę recykling energii poprawia obieg krwi, dostarczając więcej sił w życiu codziennym i sporcie." - Reebok
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
Buty "inspirowane są samochodowym systemem zawieszenia, który siłę uderzenia zamienia w napęd." - Adidas
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 11474
- Rejestracja: 16 kwie 2008, 22:31
potwierdzam, mnie też przeszkadza guma na śródstpiu i zawsze wywalam. pięta sie nie przejmuj. na nosku zostaw, to nie będzie przeszkadzać. Wszystko zrobiłeś dobrze, sprawdź tylko czy buty sa równe, czy nic nie przeszkadza, ale to już w użytkowaniu. Dobra robota, witaj w klubie.
-
- Wyga
- Posty: 60
- Rejestracja: 26 sie 2007, 15:57
Dzięki wam za odpowiedzi
Guma usunięta (zostawiłem na czubku), zostało już tylko wyszlifowanie i nadanie bardziej płynnego kształtu. Mam nadzieję, że ta pięta nie będzie przeszkadzać bo chyba faktycznie mam negative drop - mam nadzieję, że to tylko kwestia przyzwyczajenia...

- yacool
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 13297
- Rejestracja: 03 gru 2008, 11:25
- Kontakt:
No i bardzo fajne buty masz.
Aby teraz ułatwić sobie wyjęcie tekturowego zapiętka, to porozpychaj wewnętrzną i zewnętrzną ściankę zapiętka jakimś długim i obłym narzędziem (ja robię to częścią rękojeści kombinerek), żeby rozkleić wszystko dokładnie. Potem przedrzyj aż do podstawy tekturę na samym środku. Tak łatwiej będzie wyrwać ją w mniejszych kawałkach. I tyle. Cała filozofia.
Aby teraz ułatwić sobie wyjęcie tekturowego zapiętka, to porozpychaj wewnętrzną i zewnętrzną ściankę zapiętka jakimś długim i obłym narzędziem (ja robię to częścią rękojeści kombinerek), żeby rozkleić wszystko dokładnie. Potem przedrzyj aż do podstawy tekturę na samym środku. Tak łatwiej będzie wyrwać ją w mniejszych kawałkach. I tyle. Cała filozofia.
Warsztaty z techniki biegu
https://parawruch.pl/blog/warsztaty-z-t ... ezon-2025/
https://parawruch.pl/blog/warsztaty-z-t ... ezon-2025/
- yacool
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 13297
- Rejestracja: 03 gru 2008, 11:25
- Kontakt:
Idą ciężkie czasy dla tuningów wszelakich. Niestety.
Czy mimo to ktoś ma jakiś innowacyjny pomysł na stuningowanie zimowego buta, tak by uzyskując lepszą elastyczność nie pogorszyć przyczepności? Chodzi mi o efekt ciepłych, miękkich kolców przełajowych, niekoniecznie podkutych metalowymi wkrętami. Czy w ogóle jest na rynku dostępna jakaś miękka zimówka?
Czy mimo to ktoś ma jakiś innowacyjny pomysł na stuningowanie zimowego buta, tak by uzyskując lepszą elastyczność nie pogorszyć przyczepności? Chodzi mi o efekt ciepłych, miękkich kolców przełajowych, niekoniecznie podkutych metalowymi wkrętami. Czy w ogóle jest na rynku dostępna jakaś miękka zimówka?
Warsztaty z techniki biegu
https://parawruch.pl/blog/warsztaty-z-t ... ezon-2025/
https://parawruch.pl/blog/warsztaty-z-t ... ezon-2025/
- strasb
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 4779
- Rejestracja: 01 sie 2010, 11:25
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Lozanna
Ponoć na zimę w mieście całkiem nieźle daje radę Inov8 F lite 195.
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 11474
- Rejestracja: 16 kwie 2008, 22:31
moim zdaniem jakąś opcją byłaby robota precyzjna, to znaczy wyrżnięcie z buta części podeszwy i ponowne naklejenie bieżnika. wiązałby się to z koniecznością dokonania precyzyjnych cięć, no i but nie mógłby mieć skomplikowanych flaków.
inna opcja - tuning do gołej pianki, precyzyjna obróbka pozostałcyh fragmentów i wtórne bieżnikowania pozostałościami.
trzecia opcja - fajna, powiem ci na ucho.
inna opcja - tuning do gołej pianki, precyzyjna obróbka pozostałcyh fragmentów i wtórne bieżnikowania pozostałościami.
trzecia opcja - fajna, powiem ci na ucho.
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 11474
- Rejestracja: 16 kwie 2008, 22:31
no dobra, powiem:
znajdujemy tanie nakładki, wyrzynamy z nakładki kolce wraz z kołeczkiem ogumowania i naklejamy na stuningowany but. podstawowy materiał - but- mamy taki jak wybierzemy, dodać do niego te kilkanście, może dwadzieścia parę gram kolców i mamy zimówkę jak się patrzy. adres do wysłania podziękowawczych żelek podam przez priv.
znajdujemy tanie nakładki, wyrzynamy z nakładki kolce wraz z kołeczkiem ogumowania i naklejamy na stuningowany but. podstawowy materiał - but- mamy taki jak wybierzemy, dodać do niego te kilkanście, może dwadzieścia parę gram kolców i mamy zimówkę jak się patrzy. adres do wysłania podziękowawczych żelek podam przez priv.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.