Teraz jest Pn, 16 września 2019, 22:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Trening do Maratonu dla śr. zaawansowa
Nowy postNapisane: Wt, 2 stycznia 2018, 11:57 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 28 stycznia 2014, 16:25
Posty: 1929
Lokalizacja: silesia
Furman napisał(a):
Na ile istotny w tym planie jest sobotni trening? Chcę się przygotować do maratonu za trzy i pół miesiąca, ale w tym momencie cztery treningi tygodniowo to dla mnie chyba za dużo (prawe kolano jest dosyć podatne na urazy i przeciążenia).
jesteś pewien, że przygotowanie do maratonu w obecnej sytuacji to dobry pomysł? Nie lepiej skupić się na rehabilitacji kolana, wzmocnieniu mięśni, itd, biegając pod krótszy dystans, a maraton np jesienią?


Wysłane z Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Trening do Maratonu dla śr. zaawansowa
Nowy postNapisane: Wt, 2 stycznia 2018, 12:16 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 20 sierpnia 2014, 16:45
Posty: 2004
Lokalizacja: Bruksela, Belgia
@charm ma rację.
Alternatywnie - może zamiast wyrzucać sobotni trening, zastąp go treningiem niebiegowym - najlepiej solidnym treningiem na basenie.
Tak czy owak jeżeli masz tendencję do kontuzji kolana to dodatkowy trening mięśni stabilizujących kolano to konieczność.

_________________
Mój blog na forum: 2016 trzy maratony w tym dwa naprawdę
Komentarze do bloga
Endomondo: https://www.endomondo.com/profile/14642690

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Trening do Maratonu dla śr. zaawansowa
Nowy postNapisane: Wt, 2 stycznia 2018, 13:53 
Offline
Wyga
Wyga

Dołączył(a): Wt, 24 września 2013, 16:36
Posty: 96
@charm - obecnie z kolanem nic mi nie dolega, tylko z doświadczenia wiem (przerabiałem to już kilka razy, ostatni raz w ostatnie wakacje), że cztery treningi w tygodniu prędzej czy później kończą się urazem w moim przypadku.

Wzmocnienie mięśni - trening siłowy (przysiady, martwy ciąg, push pressy, zarzut i parę innych ćwiczeń kulturystyczno - siłowych) uprawiam już od prawie 10 lat, więc myślę, że wzmacniać mięśni jakoś specjalnie nie muszę. Natomiast ćwiczenia stabilizacyjne jak najbardziej chcę uwzględnić w swoim planie, bo do tej pory nie przykładałem do tego większej wagi. Od jakiegoś czasu regularnie się rozciągam i roluję.

@Marc.Slonik - chętnie bym zastąpił sobotni trening biegowy pływaniem, ale problem jest taki, że nie potrafię pływać :) Ale chyba wymyśliłem dobry kompromis, postaram się biegać co drugi dzień, tzn. co drugi tydzień sobotni trening będę wyrzucał, a pozostałe dni treningowe tak będę przesuwał, żeby zawsze był jeden dzień przerwy między treningami biegowymi.

Dziękuję za odpowiedzi i porady. W razie jakichś dalszych uwag/krytyki - chętnie przyjmuję :)

_________________
Blog: viewtopic.php?f=27&t=59926
Komentarze: viewtopic.php?f=28&t=59927


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL