Złamanie 5km w 25min

Biegowe "citius, altius, fortius": miejsce dla tych którzy chca biegac dalej i szybciej.
Manthers
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Witam wszystkich,

Wróciłem do biegania miesiąc temu po półrocznej przerwie, wcześniej biegałem pół roku.

Czy istnieje szansa na złamanie czasu 25min na dystansie 5km przy wadze 86kg, dwóch treningach biegania tygodniowo po 6-8km na każdym treningu oraz trzech treningach siłowych.
Ćwiczę na siłowni od kilku lat, więc dość sporą muskulaturę udało mi się osiągnąć również na nogach.

Przed przerwą, gdy biegałem również 2 razy w tygodniu przez pół roku udało mi się osiągnąć czasy: na 5 km około 26:30, czas na 10km około 55 minut oraz na dystansie 4km dokładnie 19:44 (ledwo dobiegłem, więc piątki bym nie dał rady tym tempem)
Po miesiącu od powrotu biegam 5km w czasie 27:30.
Jeśli jest to możliwe, aby do września złamać 5km w czasie 25 minut to mile widziane są wszelkie porady, od razu z góry powiem, że nie jestem wstanie dodać dodatkowego treningu biegowego bo i tak już tygodniowo mam ich pięć.

Od siebie dodam, że byłbym wstanie schudnąć do 81-82, czyli 4-5kg mniej, dodać na każdym treningu na siłowni bieżnię 2km, jeśli miałoby to coś dać. (więcej nie jestem wstanie bo trening bez tego już trwa ponad 1,5 godziny)
New Balance but biegowy
Jajo
Wyga
Wyga

Nieprzeczytany post

Jak,masz 195cm to nie ważysz za dużo, jak masz 160cm to za dużo. Trudno powiedzieć.
Amadeusz
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Nieprzeczytany post

Czy da się złamać 25 minut w 5K w 5 miesięcy ważąc 86kg? Bez najmniejszego problemu.

Czy da się to osiągnąć biegając 2 razy w tygodniu? No i tu mam wątpliwości, bo to jest niestety bardzo niska objętość.

Rozumiem problem bo sam latami ćwiczyłem na siłowni i momentami byłem tak zryty że miałem problem wrócić do domu, ale jednak cudów nie ma - żeby mieć wyniki biegowe trzeba biegać.