Teraz jest N, 5 kwietnia 2020, 09:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: N, 22 grudnia 2019, 18:39 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): N, 22 grudnia 2019, 18:20
Posty: 4
Witam,
Mam mały problem. Mianowicie w wakacje zacząłem biegać i przygotowywać się do 10km. Ostatecznie nie wystartowałem z powodu shin splints (samodiagnoza) odpuściłem na 2 tyg potem wróciłem biegałem znowu z 2 tyg rpzerwy i tak na dobre wróciłem na początku listopada i do tej pory w podsumowaniach polar mam coraz gorsze wyniki running index. We wrzesniu 57 obecnie średnio 51. Przestałem robić szybsze treningi i robić dużo spokojnych biegow w celu dobicia nimi do planowanego kilometrażu ok 45km i wdrożyć spowrotem szybsze biegi. Od półtorej miesiąca zauważyłem także wzrost tętna spoczynkowego z jakichś 60 do 75 albo i więcej w zależności od dnia. Moje pytanie polega na tym co powinienem zrobić. Kontynuować spokojne biegi które zacząłem 2 tygodnie temu czy kontynuować też szybsze treningi
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: N, 22 grudnia 2019, 19:18 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 10 października 2018, 10:40
Posty: 664
Lofade napisał(a):
Witam,
Mam mały problem. Mianowicie w wakacje zacząłem biegać i przygotowywać się do 10km. Ostatecznie nie wystartowałem z powodu shin splints (samodiagnoza) odpuściłem na 2 tyg potem wróciłem biegałem znowu z 2 tyg rpzerwy i tak na dobre wróciłem na początku listopada i do tej pory w podsumowaniach polar mam coraz gorsze wyniki running index. We wrzesniu 57 obecnie średnio 51. Przestałem robić szybsze treningi i robić dużo spokojnych biegow w celu dobicia nimi do planowanego kilometrażu ok 45km i wdrożyć spowrotem szybsze biegi. Od półtorej miesiąca zauważyłem także wzrost tętna spoczynkowego z jakichś 60 do 75 albo i więcej w zależności od dnia. Moje pytanie polega na tym co powinienem zrobić. Kontynuować spokojne biegi które zacząłem 2 tygodnie temu czy kontynuować też szybsze treningi
Pozdrawiam


Mam poradę, przestań patrzeć na Polar Running Index, im szybciej przestaniesz zwracać na to uwagę tym lepiej (zwłaszcza jeśli niedawno zacząłeś biegać).
Słowem wyjaśnienia ten współczynnik promuje dobry stosunek tempa do tętna (uwzględniając w przypadku niektórych zegarków jeszcze w treningach podbiegi/zbiegi).
Stąd na przykład przy dużej ilości biegów tlenowych lub w drugim zakresie ten współczynnik rośnie (u mnie trenując do półmaratonu nawet do 55-59 jakoś), a w przypadku treningu do 5 km pokazywał jedynie 51-54. Za to nabiegałem na 5 km wynik będący odpowiednikiem 59. Odnośnie całej reszty to mam wrażenie, że musisz sobie usystematyzować cele: po co biegam, na jakim jestem etapie, czy chcę startować w zawodach?

_________________
Blog: https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=60020
Komentarze: https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=60021


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: N, 22 grudnia 2019, 19:48 
Offline
Stary Wyga
Stary Wyga

Dołączył(a): Śr, 18 września 2019, 21:23
Posty: 165
Lofade napisał(a):
Witam,
Od półtorej miesiąca zauważyłem także wzrost tętna spoczynkowego z jakichś 60 do 75 albo i więcej w zależności od dnia. M


Rozumiem, że tętno spoczynkowe mierzysz zawsze podobnie zaraz po przebudzeniu, spokojnie leżąc? I nastąpił wzrost z 60 do 75 i więcej?
Czyli teraz już codziennie rano masz 75, czy tylko co i jakiś czas np. w dniach po ciężkim treningu (choć i wtedy tak duży wzrost nie jest normalny)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: N, 22 grudnia 2019, 21:52 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): N, 22 grudnia 2019, 18:20
Posty: 4
50latek napisał(a):
Lofade napisał(a):
Witam,
Od półtorej miesiąca zauważyłem także wzrost tętna spoczynkowego z jakichś 60 do 75 albo i więcej w zależności od dnia. M


Rozumiem, że tętno spoczynkowe mierzysz zawsze podobnie zaraz po przebudzeniu, spokojnie leżąc? I nastąpił wzrost z 60 do 75 i więcej?
Czyli teraz już codziennie rano masz 75, czy tylko co i jakiś czas np. w dniach po ciężkim treningu (choć i wtedy tak duży wzrost nie jest normalny)?


dokładnie, codziennie mam w okolicach 73-77 w zależności od treningu ale czasami nawet nie widzę korelacji z treningami


sultangurde napisał(a):
Lofade napisał(a):
Witam,
Mam mały problem. Mianowicie w wakacje zacząłem biegać i przygotowywać się do 10km. Ostatecznie nie wystartowałem z powodu shin splints (samodiagnoza) odpuściłem na 2 tyg potem wróciłem biegałem znowu z 2 tyg rpzerwy i tak na dobre wróciłem na początku listopada i do tej pory w podsumowaniach polar mam coraz gorsze wyniki running index. We wrzesniu 57 obecnie średnio 51. Przestałem robić szybsze treningi i robić dużo spokojnych biegow w celu dobicia nimi do planowanego kilometrażu ok 45km i wdrożyć spowrotem szybsze biegi. Od półtorej miesiąca zauważyłem także wzrost tętna spoczynkowego z jakichś 60 do 75 albo i więcej w zależności od dnia. Moje pytanie polega na tym co powinienem zrobić. Kontynuować spokojne biegi które zacząłem 2 tygodnie temu czy kontynuować też szybsze treningi
Pozdrawiam


Mam poradę, przestań patrzeć na Polar Running Index, im szybciej przestaniesz zwracać na to uwagę tym lepiej (zwłaszcza jeśli niedawno zacząłeś biegać).
Słowem wyjaśnienia ten współczynnik promuje dobry stosunek tempa do tętna (uwzględniając w przypadku niektórych zegarków jeszcze w treningach podbiegi/zbiegi).
Stąd na przykład przy dużej ilości biegów tlenowych lub w drugim zakresie ten współczynnik rośnie (u mnie trenując do półmaratonu nawet do 55-59 jakoś), a w przypadku treningu do 5 km pokazywał jedynie 51-54. Za to nabiegałem na 5 km wynik będący odpowiednikiem 59. Odnośnie całej reszty to mam wrażenie, że musisz sobie usystematyzować cele: po co biegam, na jakim jestem etapie, czy chcę startować w zawodach?



W takim razie od teraz już nie patrze na Polar Running Index. Biegam głównie dla zdrowia aczkolwiek chce startować w zawodach marzy mi się złamanie przynajmniej tych 40min/10km
Pod koniec sierpnia przed kontuzją udało mi się złamać 45min


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: Pn, 23 grudnia 2019, 08:10 
Offline
Wyga
Wyga

Dołączył(a): Pn, 15 lutego 2016, 20:35
Posty: 123
Lofade napisał(a):
Witam,
Od półtorej miesiąca zauważyłem także wzrost tętna spoczynkowego z jakichś 60 do 75 albo i więcej w zależności od dnia. Moje pytanie polega na tym co powinienem zrobić.

Na początek proponuję przerwę od biegania z dalszym monitorowaniem tętna spoczynkowego. Jeżeli po jakimś czasie zacznie spadać do wcześniejszych wartości to chyba się przetrenowałeś. Jeżeli nie zacznie spadać to szedłbym do lekarza bo z serduchem nie ma żartów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: Pn, 23 grudnia 2019, 11:15 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): Pt, 13 grudnia 2013, 09:51
Posty: 508
Lofade napisał(a):
50latek napisał(a):
Rozumiem, że tętno spoczynkowe mierzysz zawsze podobnie zaraz po przebudzeniu, spokojnie leżąc?


dokładnie, codziennie mam w okolicach 73-77 w zależności od treningu

To trochę niejasne, chodzi Ci o treningi z poprzedniego dnia? I z tego, co napisałeś wynika, że biegasz codziennie... Nie wiem, w jakim jesteś wieku i stanie ogólnym, ale strzelałbym, że za mocno zacząłeś.
A tym wskaźnikiem bym się zupełnie nie przejmował, ani nawet na niego nie patrzył, żeby się nie sugerować - w codziennych treningach ma znikomą wartość - już więcej Ci powie porównanie tempa i szybkości na podobnym dystansie dzisiaj i np. dwa miesiące temu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: Pn, 23 grudnia 2019, 11:50 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): N, 22 grudnia 2019, 18:20
Posty: 4
mpruchni napisał(a):
Lofade napisał(a):
50latek napisał(a):
Rozumiem, że tętno spoczynkowe mierzysz zawsze podobnie zaraz po przebudzeniu, spokojnie leżąc?


dokładnie, codziennie mam w okolicach 73-77 w zależności od treningu

To trochę niejasne, chodzi Ci o treningi z poprzedniego dnia? I z tego, co napisałeś wynika, że biegasz codziennie... Nie wiem, w jakim jesteś wieku i stanie ogólnym, ale strzelałbym, że za mocno zacząłeś.
A tym wskaźnikiem bym się zupełnie nie przejmował, ani nawet na niego nie patrzył, żeby się nie sugerować - w codziennych treningach ma znikomą wartość - już więcej Ci powie porównanie tempa i szybkości na podobnym dystansie dzisiaj i np. dwa miesiące temu.


za bardzo chaotycznie :tonieja:
biegam obecnie 3x/tydz. Chodzi mi o to że np. w poniedziałek robie trening, wtorek jest tetno podwyzszone, w środe spada i robie trening
Mam 17lat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: Pn, 23 grudnia 2019, 12:14 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): N, 24 czerwca 2018, 16:34
Posty: 589
Lofade napisał(a):
Biegam głównie dla zdrowia aczkolwiek chce startować w zawodach marzy mi się złamanie przynajmniej tych 40min/10km
Pod koniec sierpnia przed kontuzją udało mi się złamać 45min


Od 45 min do 40 to jest przepaść. Just to let you know ;-)

_________________
Biegam od lipca 2017
5 km - 21:10 (IX 2019)
10 km - 44:09 (III 2020)
HM - 1:42:42 (VI 2019)
M - 4:11:10 (IX 2019)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: Śr, 25 grudnia 2019, 00:03 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): Pn, 17 czerwca 2019, 09:21
Posty: 960
Chyba zamiast dobijania kilometrażu (jak teraz słabo idzie to można go też zmniejszyć) samym wolnym bieganiem warto dodać bieganie na wyższych prędkościach. To nie muszą być żadne bardzo wymagajace jednostki. Chociażby jakiś lekki fartlek albo przebieżki.

Jeśli obecnie robisz 3 treningi tygodniowo to może na takim poziomie 45km czyli śr 15km na trening to trochę za dużo. Zastanów się czy nie możesz biegać częściej, ale krótsze dystanse.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: Cz, 2 stycznia 2020, 23:29 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): N, 22 grudnia 2019, 18:20
Posty: 4
GOGIEL_PL napisał(a):
Lofade napisał(a):
Witam,
Od półtorej miesiąca zauważyłem także wzrost tętna spoczynkowego z jakichś 60 do 75 albo i więcej w zależności od dnia. Moje pytanie polega na tym co powinienem zrobić.

Na początek proponuję przerwę od biegania z dalszym monitorowaniem tętna spoczynkowego. Jeżeli po jakimś czasie zacznie spadać do wcześniejszych wartości to chyba się przetrenowałeś. Jeżeli nie zacznie spadać to szedłbym do lekarza bo z serduchem nie ma żartów.


Byłem zrobić badania krwi. Potas i magnez bardzo blisko dolnej granicy normy i TSH lekko powyżej normy. Czy to może być powodem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: Pn, 13 stycznia 2020, 08:39 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Cz, 25 lipca 2019, 14:02
Posty: 5
Jeżeli nadal w normie to nie ma większego wpływu ale oczywiście warto zadbać o poprawę.
W każdym razie jak wyniki nie są idealne to warto się zastanowić nad poprawą diety. Lepsze paliwo też poprawi wyniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: Pn, 13 stycznia 2020, 09:01 
Offline
Ekspert/Trener
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 21 stycznia 2003, 12:46
Posty: 5100
Lokalizacja: W-wa
No, jeśli TSH powyżej normy (nawet nieznacznie), to w zasadzie wszystko jasne - masz najprawdopodobniej problem z tarczycą (niedoczynność - przy niedoczynności TSH rośnie), a problemy z tarczycą bardzo odbijają się na wydolności, pracy serca i ogólnym samopoczuciu.
Więc teraz trzeba poszerzyć diagnostykę o hormony tarczycy i ewentualnie p-ciała, i do lekarza po skierowanie do endokrynologa, albo od razu do endokrynologa prywatnie.
Lepiej tego nie bagatelizować.

_________________
http://www.team.entre.pl/
http://www.biegambolubie.com.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Coraz gorsza kondycja
Nowy postNapisane: So, 18 stycznia 2020, 20:00 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Pt, 3 stycznia 2020, 20:07
Posty: 9
Moim zdaniem także nie powinieneś zwracać tak dużej uwagi na running index. Z drugiej strony może jesteś przetrenowany i twój organizm potrzebuje trochę dłuższego odpoczynku.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL