Problem z ciągłością biegu

Biegowe "citius, altius, fortius": miejsce dla tych którzy chca biegac dalej i szybciej.
Ciamek
Wyga
Wyga
Życiówka na 10k: 01g:01m:14s
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Witam,
Problem jest nieco nietypowy chyba.
Chodzi o to, że większość moich biegów jest okraszona przerwami minutowymi... Standardowo po pierwszych dwóch kilometrach muszę się zatrzymać na około minutę i mogę biec dalej spokojnie ze cztery kilometry... po czym znów minuta i mogę dalej sunąć.
Biegam od roku, jestem amatorem, ale uwielbiam bieganie. Biegam około 3/4 razy w tygodniu po 12-15km, tempem 5:50min/km. Nie licząc tych przerw oczywiście.
Pytanie 1: jak pozbyć się tych przerw?
Pytanie 2: czy przy takim bieganiu wszystko jest ok jak w normalnym nieprzerwanym biegu?
Pytanie 3: mogę uważać, że "biegam" czy też raczej "próbuję biegać?

Pozdrawiam serdecznie.
PKO
Awatar użytkownika
Buniek
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Życiówka na 10k: 35:35
Życiówka w maratonie: 2:57:09

Nieprzeczytany post

Pierwszą przychodzącą na myśl i chyba najbardziej prawdopodobną przyczyną takiego stanu rzeczy jest to, że tempo może być dla Ciebie za szybkie.
Spróbój biegać wolniej, szczególnie pierwsze kilometry każdego biegu. Pierwsze dwa mogą być nawet po 7'/km i będzie ok, potraktuj to jako rozgrzewke przed właściwym treningiem.
Za pewne dalszą częśc treningu też powinieneś wykonywać wolniej niż robisz to do tej pory. Spróbój i zobacz czy bedzie lepiej.
Krzysiek
Awatar użytkownika
klosiu
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Życiówka na 10k: 43:40

Nieprzeczytany post

Ale dlaczego musisz się zatrzymać? Łapiesz zadyszkę? Nogi pieką albo bolą? Nie masz siły? Tracisz ochotę na bieg?
The faster you are, the slower life goes by.
Awatar użytkownika
KrzysiekJ
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Życiówka na 10k: 38:00 z treningu
Życiówka w maratonie: 2:57:26 atest

Nieprzeczytany post