Bieganie a jazda na rowerze

Biegowe "citius, altius, fortius": miejsce dla tych którzy chca biegac dalej i szybciej.
Awatar użytkownika
mszary
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 630
Rejestracja: 27 wrz 2010, 07:32
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Witkowo Drugie

Nieprzeczytany post

Chciałbym w dni 'niebiegowe' włączyć jazdę rowerem. Słyszałem, niestety, że biegacze nie mogą za bardzo jeździć na rowerze bo pracują inne mięśnie bo stawy są jakoś dodatkowo obciążane - nie wiem, nie znam się na tym za bardzo.
Tak samo jak biegacze nie mogą pływać żabką...

Jak to jest z tym rowerem? - proszę o jakieś opinie.
New Balance but biegowy
Platini76
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 551
Rejestracja: 30 paź 2011, 18:34
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Poznań

Nieprzeczytany post

Triatloniści jakoś jeżdżą, biegają i żyją. Pewnie, że pracują inne mięśnie i bardzo dobrze, dzięki temu jest to fajny trening uzupełniający. Stawów jazda na rowerze raczej nie obciąża, w każdym razie znacznie mniej niż bieganie.
Adrian26
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1971
Rejestracja: 07 cze 2012, 22:17
Życiówka na 10k: 38:14
Życiówka w maratonie: 2:57:08
Kontakt:

Nieprzeczytany post

Wszystko zależy od tego jakie masz cele w bieganiu :oczko: Jeżeli masz ambicje na naprawdę niezłe wyniki, to rower na pewno Ci nie pomoże. Rozmawiałem z 2 czy 3 trenerami na ten temat i każdy odradzał jazdę na rowerze w przypadku biegania. Dawniej zdarzało mi się jeździć po 40-50 km, a potem jeszcze biegać, ale wtedy jakiś taki "sztywny" się czułem.
Generalnie odkąd zacząłem poważniej traktować bieganie, to z roweru praktycznie całkowicie zrezygnowałem. Rower co najwyżej warto stosować jako substytut w przypadku, kiedy jakaś kontuzja uniemożliwia bieganie, ale nie przeszkadza w stosowaniu innych aktywności.