Plan treningowy do maratonu - najdłuższe biegi za krótkie?

Biegowe "citius, altius, fortius": miejsce dla tych którzy chca biegac dalej i szybciej.
R4czek
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Przepraszam jeżeli gdzieś znajduje się odpowiedź na to pytanie ale ja jej nie odnalazłem...

Jestem początkującym biegaczem, moje umiejętności nie przekraczają 10km. Mimo to zacząłem się rozglądać za planem treningowym do maratonu. Zaciekawiła mnie jednak jedna rzecz: praktycznie w każdym planie treningowym najdłuższy bieg treningowy to 32, no może 34km. Czemu tak "mało"? Jeżeli udałoby mi się stanąć na starcie maratonu będę miał do przebiegnięcia aż o 8-10km więcej niż kiedykolwiek wcześniej!

Domyślam się że to celowy zabieg, przejrzałem parę planów treningowych i ta tendencja się powtarza. Interesuje mnie jednak dlaczego tak jest? Czyżby ta różnica między 32 a 42km nie była aż tak znacząca?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi! Pozdrawiam!
PKO
bati
Stary Wyga
Stary Wyga

Nieprzeczytany post

Bo jakbyś biegał co tydzień maraton, to nie miałbyś siły na pozostałe treningi - im dłuższy bieg, tym dłuższa regeneracja. Te ok. 30km zazwyczaj wystarcza - niektórzy biegają jeszcze mniej. W ujęciu czasowym zakłada się, że bieg nie powinien trwać dłużej niż 2,5 do 3godz. Później wydłużenie czasu regeneracji niweluje korzyści z dodatkowego dystansu.
Maurice
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Życiówka na 10k: 33:59
Życiówka w maratonie: 2:38:40
Kontakt:

Nieprzeczytany post

pomiędzy swoim kwietniowym debiutem, a październikowym Poznaniem zrobiłem jednorazowo 1 trzydziestkę - mi tam wystarczy
rosomak
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Nieprzeczytany post