rezultat treningowy a rezultat na zawodach

Biegowe "citius, altius, fortius": miejsce dla tych którzy chca biegac dalej i szybciej.
Awatar użytkownika
Anja.
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Życiówka na 10k: 1'02'46
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Pytanie do doświadczonych biegaczy bo ja jestem "zielona" w temacie:

jak to jest możliwe, że na moich treningach przed półmaratonem raz przebiegłam 20 km (zajęło mi to 2,30 równo czyli 7,5 min/km), oraz parę razu wybiegałam powyżej dychy (np 13, 15, 16 km w tempie 6,50/ km) a tu nagle z czapki w półmaratonie wg czasu netto mi wyszlo średnio 6,12 na całości???)

Czy wpływ zawodów, a więc i stres i ogólna mobilizacja przy współzawodnikach jest aż tak duży ????

Nurtuje mnie to, bo pamiętam jak raz na wybieganiu czułam się lepiej i "przyspieszyłam" do sredniej 6,25 z kilometra co zakończyło się totalną ścianą na 15km - do samochodu dotarałm marszem powłócząc nogami.

Z innych czynników to przed połowką czytałam wasze dobre rady: wyspalam się i zastosowałam "carbo loading" (piatek - pizza i 3 piwa, sobota - makarony, już bez piwa :)), a na wybieganiach czasami mi się zdarzyło na kacu lub ze słabym sniadaniem, ale i tak rezultat mnie zaszkokował lekko.

Wczesniej trenowałam do Biegnij Warszawo (moje pierwsze zawody), i treningowo przebiegłam dychę 3x - każda w 62-63 minuty taki też mialam czas "oficjalny" - wtedy mi jakoś "efekt zawodów" nie wystąpił ....

Jak to jest u was?
PKO
bati
Stary Wyga
Stary Wyga
Życiówka na 10k: brak

Nieprzeczytany post

Trudno odpowiedzieć nie znając całości treningu, ale kilka podstawowych uwag:
1. Na treningu nie biegnie się na maksa (przynajmniej nie powinno się), żeby w stosunkowo krótkim czasie być gotowym do następnego treningu, po zawodach zmęczenie jest nieporównywalnie większe.
2. Wpływ innych uczestników, rywalizacja, nastawienie psychiczne - to wszystko daje dużego kopa
3. Dużo daje wypoczynek przed zawodami, treningi są często wykonywane, gdy jesteśmy zmęczeni.