ZAGADKA nr 2
- Adam Klein
- Honorowy Red.Nacz.
- Posty: 32176
- Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
- Życiówka na 10k: 36:30
- Życiówka w maratonie: 2:57:48
- Lokalizacja: Polska cała :)
Po co w każdym autobusie są poręcze pod sufitem? Są poręcze przy siedzeniach i pionowe poręcze w różnych miejscach autobusu, to nie dość?
Ja wiem po co ale nie od razu wiedziałem, dopiero parę latek do tyłu. A kto z Was wie do czego one? Bo chyba tylko ze dwie osoby spotkałem w życiu, które wiedziały jaki zrobić z nich użytek?
(Edited by FREDZIO at 11:31 am on Mar. 14, 2004)
Ja wiem po co ale nie od razu wiedziałem, dopiero parę latek do tyłu. A kto z Was wie do czego one? Bo chyba tylko ze dwie osoby spotkałem w życiu, które wiedziały jaki zrobić z nich użytek?
(Edited by FREDZIO at 11:31 am on Mar. 14, 2004)
- stonoga
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 263
- Rejestracja: 26 lip 2003, 22:17
Cała ludzka wiedza o autobusach i ich poręczach jest w rozdziale 7.11 dyrektywy UE o autobusach.
http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs ... 085-PL.doc
Jeszcze kilkadziesiąt dni i zacznie się paranoja.
Mam nadzieję że polski tłumacz tej dyrektywy nieżle zarobił.
http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs ... 085-PL.doc
Jeszcze kilkadziesiąt dni i zacznie się paranoja.
Mam nadzieję że polski tłumacz tej dyrektywy nieżle zarobił.
Dlaczego mam wiecej nóg niż mózgów ???
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 3390
- Rejestracja: 19 cze 2001, 09:55
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Warszawa/Kabaty
te poręcze może są po to, żeby powiesić siaty z zakupami. Wiadomo, ze na pionowych poręczach się nie da tego zrobić. Na tych poziomych to co innego: nosimy z sobą kaczyk (najlepiej aluminiowy bo lekki) i jak wsiadamy do autobusu to sobie siaty wieszamy. Dzieki temu się nie pobrudzą na podłodze, a nie zawsze są wolne miejsca w autobusie, eby sobie je na kolana położyć.
A czy przypadkiem tymi poziommyi rurkami pod sufitem (niesłusznie może nazywanymi poręczami) idzie instalacja elektryczna zasilająca światła stopu?
A czy przypadkiem tymi poziommyi rurkami pod sufitem (niesłusznie może nazywanymi poręczami) idzie instalacja elektryczna zasilająca światła stopu?
ENTRE.PL Team
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 3390
- Rejestracja: 19 cze 2001, 09:55
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Warszawa/Kabaty
Stonoga, jesteś prawdziwą kopalnią wiedzy. Poniżej drobny fragment tej dyrektywy o poręczach w autobusach.Quote: from stonoga on 3:28 pm on Feb. 18, 2004
Cała ludzka wiedza o autobusach i ich poręczach jest w rozdziale 7.11 dyrektywy UE o autobusach.
http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs ... 085-PL.doc
Jeszcze kilkadziesiąt dni i zacznie się paranoja.
Mam nadzieję że polski tłumacz tej dyrektywy nieżle zarobił.
Okazuje się, że wszystko można już uregulować.
początek tragmentu:
7.11.1.1. Poręcze i uchwyty mają odpowiednią wytrzymałość.
7.11.1.2. Są one zaprojektowane i wykonane w sposób niestwarzający zagrożenia odniesienia obrażeń przez pasażerów.
7.11.1.3. Przekrój poręczy i uchwytów ma wielkość i kształt pozwalający pasażerom na łatwe i pewne ich uchwycenie. Aby pomieścić dłoń, każda poręcz ma długość co najmniej 100 mm. Żaden z wymiarów przekroju nie jest mniejszy niż 20 mm, ani większy niż 45 mm z wyjątkiem poręczy na drzwiach i siedzeniach a w przypadku pojazdów klasy II, III i B w dojściach. W tych przypadkach dozwolone są poręcze o minimalnym wymiarze przekroju wynoszącym 15 mm pod warunkiem, że inny wymiar tego samego przekroju wynosi co najmniej 25 mm. Poręcze nie mają ostrych kantów.
7.11.1.4. Prześwit między poręczą lub uchwytem a przylegającymi częściami nadwozia lub ścian pojazdu ma co najmniej 40 mm szerokości. W przypadku poręczy na drzwiach, siedzeniu lub w dojściu w pojeździe klasy II, III i B, dozwolony jest minimalny prześwit 35 mm.
7.11.1.5. Powierzchnia poręczy, uchwytu lub słupka wykonana jest w kolorze kontrastującym z otoczeniem i nie jest śliska.
7.11.2. Poręcze i uchwyty dla pasażerów stojących
7.11.2.1. Pojazd wyposażony jest w odpowiednią liczbę poręczy i/lub uchwytów dla każdego punktu podłogi przeznaczonego dla pasażerów stojących zgodnie z ppkt. 7.2.2. do tej liczby można zaliczyć taśmowe uchwyty wieszakowe, jeśli występują i jeśli są one utrzymywane w odpowiedni sposób w położeniu użytkowym. Wymaganie to uważa się za spełnione, jeżeli dla wszystkich możliwych położeń urządzenia do badania położenia poręczy i uchwytów przedstawionego w załączniku III rysunek 20, przynajmniej dwie poręcze lub dwa uchwyty mogą zostać dosięgnięte ruchomym ramieniem urządzenia. Urządzenie do badania można swobodnie obracać wokół jego osi pionowej.
7.11.2.2. Przy stosowaniu procedury określonej w ppkt. 7.11.2.1 bierze się pod uwagę jedynie uchwyty i poręcze znajdujące się na wysokości nie mniejszej niż 800 mm i nie większej niż 1 900 mm ponad podłogą.
7.11.2.3. W każdym miejscu, które może być zajmowane przez pasażera stojącego, co najmniej jeden z dwóch wymaganych uchwytów lub jedna poręcz znajduje się na wysokości nieprzekraczającej 1 500 mm nad podłogą. Nie stosuje się do powierzchni przylegającej do drzwi w przypadku gdy drzwi lub ich mechanizm w położeniu otwartym uniemożliwiałby skorzystanie z tego uchwytu.
7.11.2.4. W przestrzeniach możliwych do zajęcia przez pasażerów stojących, które nie są oddzielone siedzeniami od ścian bocznych znajdują się poziome poręcze równoległe do ścian, zamocowane na wysokości nie mniejszej niż 800 mm i nie większej niż 1 500 mm nad podłogą.
7.11.3. Poręcze i uchwyty dla drzwi głównych
7.11.3.1. Po każdej stronie otworów drzwiowych znajdują się poręcze i/lub uchwyty. W przypadku drzwi podwójnych wymaganie to można spełnić montując jeden środkowy słupek lub jedną środkową poręcz.
7.11.3.2. Poręcze i/lub uchwyty, które muszą się znajdować przy drzwiach głównych posiadają punkt uchwytu dostępny dla osoby stojącej na ziemi bezpośrednio przed drzwiami głównymi i na każdym kolejnym stopniu. Takie punkty rozmieszczone są pionowo między 800 a 1 100 mm nad powierzchnią ziemi i nad powierzchnią każdego ze stopni, a także poziomo:
7.11.3.2.1. w przypadku położenia właściwego dla osoby stojącej na ziemi, nie więcej niż 400 mm do wewnątrz od krawędzi zewnętrznej pierwszego stopnia, oraz
7.11.3.2.2. w przypadku położenia właściwego dla określonego stopnia, nie na zewnątrz od zewnętrznej krawędzi rozpatrywanego stopnia i nie więcej niż 600 mm do wewnątrz od tej krawędzi.
7.11.4. Poręcze dla siedzeń specjalnych
7.11.4.1. Zapewnia się poręcz na wysokości między 800 mm a 900 mm nad poziomem podłogi, między siedzeniami specjalnymi opisanymi w ppkt. 7.7.8.5.2 i drzwiami głównymi odpowiednimi do wsiadania i wysiadania. Dopuszcza się występowanie przerwy w tej poręczy w przypadku gdy konieczne jest uzyskanie dostępu do przestrzeni dla wózków inwalidzkich, do siedzenia umieszczonego na nadkolu, schodów, dojścia lub przejścia. Jakakolwiek przerwa w poręczy nie przekracza 1 050 mm, a co najmniej z jednej strony przerwy znajduje się poręcz pionowa.
ENTRE.PL Team
- Adam Klein
- Honorowy Red.Nacz.
- Posty: 32176
- Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
- Życiówka na 10k: 36:30
- Życiówka w maratonie: 2:57:48
- Lokalizacja: Polska cała :)
Bardzo dobre. Baaaardzo.
Ale nawet tam nie opisali do czego słyżyc mają poręcze pod sufitem - nikt jeszcze nie zgadł - ha ha ha - rozwiązanie jeszcze dziś.
PAwel - próbuj dalej.
Ale nawet tam nie opisali do czego słyżyc mają poręcze pod sufitem - nikt jeszcze nie zgadł - ha ha ha - rozwiązanie jeszcze dziś.
PAwel - próbuj dalej.
- stonoga
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 263
- Rejestracja: 26 lip 2003, 22:17
Jutro jadąc do fabryki biorę ze sobą sufmiarkę i mierzę czy w kwestii poręcz jesteśmy godni znalezienia się w zjednoczonej Europie. A poręcze pionowe są oczywiście po to, aby wróbel, który przypadkowo wleci do autobusu miał gdzie przycupnąć.
Dlaczego mam wiecej nóg niż mózgów ???
- Kiniak
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 917
- Rejestracja: 04 mar 2003, 21:12
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Warszawa
poręcze w autobusie są po to aby wzmocnić konstrukcję pojazdu. To mniej więcej to samo co klatka w samochodzie rajdowym
Pozdrawiam,
Kiniak (gg 5660174)
Kiniak (gg 5660174)
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 808
- Rejestracja: 04 lip 2003, 11:00
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Warszawa, Żoliborz
ależ wam zazdroszczę że macie tyle czasu na takie pierdoły. poważnie . też bym popie... akhm.. też bym sobie tak na luzie pogadał...
SBBP.WAW.PL
-
- Zaprawiony W Bojach
- Posty: 3390
- Rejestracja: 19 cze 2001, 09:55
- Życiówka na 10k: brak
- Życiówka w maratonie: brak
- Lokalizacja: Warszawa/Kabaty
Stonoga, wróbel to na liniach dziennych, żona podpowiada, że w autobusach lini nocnych - nietoperze.
przeczytałem jeszcze raz dyrektywę (skąd ja mam na to czas) i stwierdzam, że wszystkie poręcze w Polskich autobusach są do wymiany - nie są w kontrastowym kolorze i są śliskie.
To kto zakłada ze mną spółkę Poręczopol?
Fredzio, kiedy będzie odpowiedź???
przeczytałem jeszcze raz dyrektywę (skąd ja mam na to czas) i stwierdzam, że wszystkie poręcze w Polskich autobusach są do wymiany - nie są w kontrastowym kolorze i są śliskie.
To kto zakłada ze mną spółkę Poręczopol?
Fredzio, kiedy będzie odpowiedź???
ENTRE.PL Team
- Adam Klein
- Honorowy Red.Nacz.
- Posty: 32176
- Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
- Życiówka na 10k: 36:30
- Życiówka w maratonie: 2:57:48
- Lokalizacja: Polska cała :)
Z pewnych przyczyn odpowiedż musi poczekać do jutra. Sorry.