Strona 1 z 13

Tuning - pytania i odpowiedzi

: 01 kwie 2012, 17:17
autor: Kangoor5
Zakładam wątek poradnikowy, w którym można zapytać o praktyczną stronę tuningowania obuwia i, mam nadzieję, uzyskać szybką odpowiedź od kogoś, kto wcześniej napotkał już dany problem i lepiej lub gorzej sobie z nim poradził.
Wiele przydatnych porad już na tym forum napisano, ale czasem żeby się do nich dogrzebać trzeba by przeczytać kilkadziesiąt wątków na temat tuningu różnych modeli.

W zamyśle niniejszy wątek ma być jak najbardziej technicznym tak, żeby można było jak najszybciej dotrzeć do użytecznych wiadomości. Dlatego prosiłbym, aby nie zadawać w tym miejscu zbyt ogólnych pytań, typu "po co przycinamy buty".
Proszę też o udzielanie jak najbardziej merytorycznych odpowiedzi :-)

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 01 kwie 2012, 17:38
autor: Kangoor5
PYTANIE:
Czy mieliście już tak zrobione usztywnienie zapiętka, że nie dało się go wyciąć bez zniszczenia buta?
Mam taki problem w NB 768, gdzie delikatna siateczka jest chyba naklejona na plastykowy element usztywniający. Co prawda od zewnątrz jest jeszcze naszyte trochę tworzywa więc może nie było by tragedii, ale mimo to nie chciałbym biegać z dziurą na pięcie ;-)

Ps. Jeszcze trochę pogmerałem i zaczęło się odspajać. Teraz mam dylemat, jak już się pozbędę plastiku, to czy wsadzać tam z powrotem gąbkę, która wcześniej chroniła przed otarciami o ten twardy element, ale też wypełniała but?

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 02 kwie 2012, 09:10
autor: Jurek z Lasu
Kangoor5 pisze: Teraz mam dylemat, jak już się pozbędę plastiku, to czy wsadzać tam z powrotem gąbkę, która wcześniej chroniła przed otarciami o ten twardy element, ale też wypełniała but?
Ja wywalam.

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 02 kwie 2012, 10:44
autor: klosiu
Ja też wywaliłem, nie jest to do niczego potrzebne przy miękkim zapiętku.

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 03 kwie 2012, 17:29
autor: yacool
Ile jest na tym forum osób, które odważyły się pociąć swoje buty? Proszę się ujawnić. Listę rzeźników należy uzupełnić o model szlachtowanej ofiary. Wtedy łatwiej będzie odwoływać się do konkretnej osoby ze swoim problemem.

1. dr Zenon Marabut
2010-05-25 MARCH - nowy gracz na rynku Natural Running
2010-06-05 NB RC205WR
2010-06-22 NB RC550
2010-07-04 Saucony Fastwitch 2 Endurance
2010-07-07 nołnejm z Lidla
2010-09-23 najki z jamajki
2010-12-01 Adidas Vanquish W
2010-12-06 Adidas Vanquish 2
2011-01-07 Saucony Velocity 2
2011-04-07 ASICS Stratus 4
2011-09-07 Adidas Pulp Fiction
2011-11-29 Adizero
2011-12-15 Adidas Paladin
2011-12-22 NB RC760
2011-12-28 Reebok Cruiseon
2012-02-01 Puma Faas 100
2012-02-07 Puma Fat 50
2012-02-16 Asics GEL Blackhawk 3
2012-02-21 Nike Incinerate
2012-03-01 Saucony Hurricane 10
2012-03-28 Całe tabuny Kalenji (Ekiden 50, 75, Kapteren 50,100)
2012-03-30 Asics GEL Tarther
W sumie około 100 ofiar, wliczając wielokrotne, rutynowe operacje na zamówienie i niepublikowane nołnejmy
---------------------------------
Edit: 2012-04-17 Brooks Light Silence
Edit: 2012-05-08 Brooks Alternative Orange
Edit: 2012-05-09 Crivit
Edit: 2012-05-29 Puma Pi
Edit: 2012-06-19 ECCO biom B
Edit: 2012-06-25 ECCO biom A
Edit: 2012-09-06 Adicool Super Zero
Edit: 2012-09-07 Asics GEL Escalate
Edit: 2012-11-29 Ortaliony
Edit: 2012-12-05 Mizuno Wave
Edit: 2013-03-22 Brooks Blue Winter
Edit: 2013-04-23 boost
Edit: 2013-05-08 Adicool Supernova 5 ATR
Edit: 2013-05-21 miniZEN
Edit: 2013-07-04 Nike Flex Experience
Edit: 2014-01-28 Zębaty Zenek
Edit: 2014-11-14 przejściówka
Edit: 2015-01-02 Adidas SGB
Edit: 2015-07-10 Testy butów sprężynujących
Edit: 2015-12-21 Adidas z deku
Edit: 2016-03-14 Hoka zen zen
Edit: 2016-03-18 Puma Ignite

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 03 kwie 2012, 20:04
autor: fotman
Adidas Response TR
Obecnie są jeszcze bardziej odchudzone, ale nie chce mi się bawić w fotografa.

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 03 kwie 2012, 23:34
autor: Kangoor5

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 03 kwie 2012, 23:51
autor: klosiu
Ja tam się nie mam czym chwalić, porżnąłem tylko najnowsze Ekideny 50, do tego sposób obróbki ściągnąłem żywcem z kliniki Zenona. Ale jestem zadowolony, pobieglem w nich ostatni półmaraton i były super.

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 04 kwie 2012, 07:55
autor: Jurek z Lasu
2. Juras – wieloletni współpracownik kliniki, licencjonowany przedstawiciel doktora na Puszczę Białowieską, oddział zamiejscowy
Nike Air Zoom Explosion Road 2
Kalenji Ekiden 50 – vel Zen ekiden wersja light
Projekt kobra
Saucony A4
4f

Dodatkowo kilka nołnejmów + zamówienia nietypowe na życzenie klienta (mogę się pochwalić że wycinałem kwiatki z podeszwy tenisówka mojego syna które to buty zakupiła mu żonka – jaki normalny człowiek kupuje buty chłopakowi z kwiatkami w podeszwie??? ... brrr.. )

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 06 kwie 2012, 23:03
autor: PawelS
Dołączyłem do szacownego grona chirurgów :hej:
Pochlastałem stareńkie trailowe Adidasy Estes, od dawna już nie produkowane.
Technika operacji podobna do dr Zenona, ale uproszczona. Darowałem sobie wyznaczanie linii, dość wysokie pięty chlasnąłem mniej więcej do połowy wysokości (co zrównało je ze śródstopiem), wyrwałem element usztywniający między piętą i śródstopiem i wszystkie elementy bieżnika poza noskiem. Dalej w ruch poszła szlifierka taśmowa zamocowana do stołu. Taśma z ziarnem 40, ale trochę już przechodzona. Poszło piorunem :hejhej: Od razu zrobiłem próbę w terenie - na ścieżkach gruntowych może bez rewelacji, ale na asfalcie bardzo przyjemnie, jak w bardzo lekkich startówkach. Jednak ciągle jeszcze czułem, że pod śródstopiem chyba za dużo zostawiłem. Jutro reoperacja, jak pacjent przeżyje, to zdam relację. Jak nie, to na stół operacyjny pójdą Adidasy Boreal, niewiele młodsze :hahaha:

cd.
Pacjent przeżył. Dodatkowe odchudzenie znacznie pomogło. Teraz czucie gruntu jest znacznie lepsze, już zbliżone do biegania boso, a o to mi chodziło. Teraz pora zająć się zapiętkiem. Tym bardziej, że dodatkowe pół numeru by mi się w tych butach przydało. No i w dalszej kolejności pójdą następne, bo się rozochociłem :hej:

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 20 kwie 2012, 20:26
autor: PawelS
Zrobiłem dziś mini-tuning lidlowych Crivitów, polegający na wyrwaniu plastikowego usztywnienia pod łukiem stopy. Nie jest łatwo, bo cholerstwo wtopione jest pod bieżnik z tyłu i z przodu, więc miejscami musiałem wyciąć. But zdecydowanie zyskał na elastyczności, ale pięta ciągle jest ciut za wysoka. Ewentualnie planuję klinową resekcję z zachowaniem bieżnika - to by była całkiem rewolucyjna technika operacji :hej: Trzeba będzie tylko zastosować jakiś klej tkankowy żeby się rana nie rozeszła. W razie niepowodzenia zawsze będzie można amputować a następnie wykonać plastykę techniką dr Zenona. Ale u tego pacjenta wolałbym uniknąć tak radykalnego zabiegu :hejhej:

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 20 kwie 2012, 21:59
autor: herson
Dzisiaj zabrałem się w końcu za tuning NB 848. Póki co, wywaliłem plastik ze wsparcia łuku z jednego pacjenta, przystopowałem i jutro zrobię foto story przy okazji drugiego. Będę to robił etapami i sprawdzał jak się biega.
O łydy się nie boję, od ponad miesiąca latam w brooksach pure grit, a od dwóch tygodni oswajam minimusy, kupione po tym jak nie chciały się ściągnąć z kopyta ich po przymierzeniu w sklepie :hej:

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 20 kwie 2012, 22:33
autor: szymon_szym
ASICS patriot 1 - ściąłem piętę i zostawiłem bieżnik z przodu, bo służył mi w zimę

ekideny według poradnika dra Zenona

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 23 kwie 2012, 10:18
autor: herson
Czym wykonać ostateczny szlif? Papier ścierny, ew. jaki ?
Pytanie techniczne, po co w części śródstopia, ścinać/wycinać/frezować część krawędzi po obu stronach?

Re: Tuning - pytania i odpowiedzi

: 23 kwie 2012, 10:45
autor: yacool
Papier ścierny o ziarnie od 40 do 80. Lepszy jest na bazie papieru niż płótna. Do tego dobry klocek z mocowaniami i można bawić się w Michała Anioła.

Zewnętrzna krawędź jest najważniejsza. Zaokrąglenie jej poprawia trzymanie się buta na stopie podczas pierwszego kontaktu z podłożem przy lądowaniu. Nie szarpie też przez to tak cholewki. Praca materiału jest płynniejsza, co daje szanse na wydłużenie okresu eksploatacji.