Teraz jest N, 19 maja 2019, 14:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Utrzymanie formy szczytowej
Nowy postNapisane: Pn, 11 marca 2019, 09:10 
Offline
Wyga
Wyga

Dołączył(a): Śr, 28 marca 2018, 15:25
Posty: 116
nie był to czasem Panewnicki Bieg Dzika? Swoją drogą tempo ok.4.40 nie jest takie najgorsze na dystansie 19km.

_________________
5K - 20.31, 10K - 40.38 , 15K - 1.06.35, HM - 1.33.13


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie formy szczytowej
Nowy postNapisane: Pn, 11 marca 2019, 09:17 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): Śr, 6 sierpnia 2014, 22:31
Posty: 3226
Lokalizacja: Wroclaw, POL
Lukib napisał(a):
Po 6 min biegu zegarek wskazał wydolność na poziomie -4, co jeszcze nigdy mi się nie przydarzyło.
Po co patrzeć na takie pierdoły w trakcie biegu i tylko bardziej się stresować/dołować? To jest jakiś algorytmiczny wzór, który niewiele Ci daje patrząc chwilowo. Pewnie jak masz podbieg albo się nie wyśpisz czy zestresujesz to o razu taka wydolność niższa. Podczas zawodów, o ile nie jesteś profesjonalnym ultrasem, to tempo aktualne (np. z ostatniego km), tętno chwilowe/średnie i to tak naprawdę styknie.

_________________
Blog: https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=54566
Komentarze: https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=54567


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie formy szczytowej
Nowy postNapisane: Pn, 11 marca 2019, 09:45 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Śr, 4 lutego 2015, 19:52
Posty: 25
Tak, to był panewnicki bieg dzika :)

Nie dołowało mnie -4, bardziej przeszkadzało mi chlupanie w brzuchu. Dopiero zaczynam biegać i jeden słabszy wynik nic nie zmienia bo i tak niedługo go poprawie :)
Próbowałem biec z założonym tempem mimo wskazanego -4 ale zbyt szybko się męczyłem i musiałem zwolnić.

_________________
https://www.endomondo.com/profile/16621616

https://connect.garmin.com/modern/profile/LukaszBranny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie formy szczytowej
Nowy postNapisane: Pn, 11 marca 2019, 09:52 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 12 października 2014, 14:32
Posty: 4155
Lokalizacja: Szczecin
W sumie to i tak tego źle nie pobiegłeś :oczko:

_________________
Nie pozwól, by to czego nie możesz zrobić powstrzymywało Cię od zrobienia tego, co jesteś w stanie zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie formy szczytowej
Nowy postNapisane: Pn, 11 marca 2019, 10:16 
Offline
Wyga
Wyga

Dołączył(a): Śr, 28 marca 2018, 15:25
Posty: 116
Właśnie też o tym pisałem, że wynik nie jest zły i tempo było spoko jak na stopień zaawansowania. HM dałbyś radę może w 1.40 pobiec, a to jest dobra pozycja wyjściowa do dalszego progresu. Pierwsze koty za płoty, teraz już trochę nabrałeś doświadczenia i będziesz wiedział żeby tuż przed startem nie opijać się. Parę łyków starczy. To już lepiej po drodze, w czasie biegu przyjąć jakiś żel energetyczny ( polecam Ale Gel - w aptekach DOZ ). No i na spokojnie podejść do zawodów, bez stresu - choć dla niektórych, także i dla mnie, ciężko się nie stresować. Parę dni przed zawodami przeznacz na odpoczynek i regenerację, tak by mieć lekki głód biegania i kumulację siły w dniu biegu. No i od startu nie dawać z siebie max. Z każdym km się napędzaj, tak by zostało sił na ostatni kilometr i na nim dać z siebie max. Bieg dzika jest chyba co miesiąc, więc będziesz miał okazję do poprawy wyniku. Choć nie biegł bym tego już w następnym miesiącu.

_________________
5K - 20.31, 10K - 40.38 , 15K - 1.06.35, HM - 1.33.13


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie formy szczytowej
Nowy postNapisane: Pn, 11 marca 2019, 10:26 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Śr, 4 lutego 2015, 19:52
Posty: 25
Dzięki za wskazówki :)
Biegu dzika prędko nie pobiegne. Od srody jestem na feriach w Polsce, kolejna wizyta w lipcu.
Od 4ch lat pracuję nocki i śpię 8-15, trenuje wieczorami.
Od środy spałem po 3-4h i nie dałem rady się przestawić na bieg o 11.

Następny start bedzie w godzinach bardziej odpowiednich dla mojego organizmu:)

_________________
https://www.endomondo.com/profile/16621616

https://connect.garmin.com/modern/profile/LukaszBranny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie formy szczytowej
Nowy postNapisane: Pn, 11 marca 2019, 18:41 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): So, 18 lutego 2017, 10:29
Posty: 642
Cytuj:
Po 6 min biegu zegarek wskazał wydolność na poziomie -4, co jeszcze nigdy mi się nie przydarzyło.
Jak biegam bez gps (tylko stryd), to garmin pokazuje mi regularnie -20 (niżej się nie da na jednym treningu spaść). Albo jak początek to orka pod górę w błocie i pod wiatr. To są jakieś cyferki, fajne uczucie widzieć, że idą do przodu, ale potrafią być zwodnicze, bo nie uwzględniają wielu czynników, które mają wpływ na puls i tempo. Na koniec dochodzę do wniosku, że tutaj liczy się przede wszystkim samopoczucie.

_________________
Blog
Komentarze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie formy szczytowej
Nowy postNapisane: Pn, 11 marca 2019, 18:53 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 10 czerwca 2009, 16:59
Posty: 1303
Lokalizacja: Wrocław
kkkrzysiek napisał(a):
Cytuj:
Po 6 min biegu zegarek wskazał wydolność na poziomie -4, co jeszcze nigdy mi się nie przydarzyło.
Jak biegam bez gps (tylko stryd), to garmin pokazuje mi regularnie -20 (niżej się nie da na jednym treningu spaść). Albo jak początek to orka pod górę w błocie i pod wiatr. To są jakieś cyferki, fajne uczucie widzieć, że idą do przodu, ale potrafią być zwodnicze, bo nie uwzględniają wielu czynników, które mają wpływ na puls i tempo. Na koniec dochodzę do wniosku, że tutaj liczy się przede wszystkim samopoczucie.


Pokazuje ci - 20, bo potrzebny jest włączony gps aby działała ta funkcjonalność. Tak samo pułap tlenowy.

_________________
Powroty są ciężkie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie formy szczytowej
Nowy postNapisane: Pn, 11 marca 2019, 19:18 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): So, 18 lutego 2017, 10:29
Posty: 642
Tak podejrzewałem, ale nie chciało mi się doczytywać instrukcji. Ale dziwne jest to, że nie na każdym treningu z wyłączonym GPSem zegarek pokazuje spadek, czasami jakby zupełnie ignorował taki trening w swoich kalkulacjach.

_________________
Blog
Komentarze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie formy szczytowej
Nowy postNapisane: Pn, 11 marca 2019, 20:17 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 10 czerwca 2009, 16:59
Posty: 1303
Lokalizacja: Wrocław
kkkrzysiek napisał(a):
Tak podejrzewałem, ale nie chciało mi się doczytywać instrukcji. Ale dziwne jest to, że nie na każdym treningu z wyłączonym GPSem zegarek pokazuje spadek, czasami jakby zupełnie ignorował taki trening w swoich kalkulacjach.


Można to tłumaczyć jakimś randomem. Tak samo w przypadku jak wyłączysz gps i stryda, to mimo wszystko zegarek pokaże tempo i dystans. Jakieś wartości z dupy wzięte i cholera wie jak to liczy :bum:

_________________
Powroty są ciężkie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie formy szczytowej
Nowy postNapisane: Wt, 12 marca 2019, 06:55 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Śr, 4 lutego 2015, 19:52
Posty: 25
kkkrzysiek napisał(a):
Cytuj:
Po 6 min biegu zegarek wskazał wydolność na poziomie -4, co jeszcze nigdy mi się nie przydarzyło.
Jak biegam bez gps (tylko stryd), to garmin pokazuje mi regularnie -20 (niżej się nie da na jednym treningu spaść). Albo jak początek to orka pod górę w błocie i pod wiatr. To są jakieś cyferki, fajne uczucie widzieć, że idą do przodu, ale potrafią być zwodnicze, bo nie uwzględniają wielu czynników, które mają wpływ na puls i tempo. Na koniec dochodzę do wniosku, że tutaj liczy się przede wszystkim samopoczucie.


Ciekawe, moze stopien zaawansowania uzytkownika ma znaczenie?
W moim odczuciu po ~50ciu treningach zegarek byl bardzo dokładny. Kilka razy zanizyl kondycję jak biegałem w śniegu. Sprawdziłem kilkanaście treningów i w ogóle nie szaleje pomimo wzniesień.
Mam załączony gps i odczyt wysokości z zegarka (może uwzględnia też wgrane mapy i puls w ciągu dnia/nocy?).
Do tej pory wskazywał Max +5 kiedy czułem się jak młody Bóg i Kilka razy na minusie po przepiciu lub kiedy byłem osłabiony.
Na ostatnim biegu wskazał od -4 Na początku do -8 po 35min i tak też się czułem, warunki pogodowe były idealne.

Jak zacznie szaleć to tu wrócę, póki co wszystko jak w zegarku :)

_________________
https://www.endomondo.com/profile/16621616

https://connect.garmin.com/modern/profile/LukaszBranny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Utrzymanie formy szczytowej
Nowy postNapisane: Cz, 14 marca 2019, 14:57 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Śr, 4 lutego 2015, 19:52
Posty: 25
Juz po powrocie z ferii.
Mam bardzo dużą chęć biegania. Wróciłem nawet do książki 'Bieganie metodą Danielsa', którą dostałem w 2017 i którą przestałem czytać w momencie gdzie Daniels stwierdził, że to smutne, że tylko 12%(?) młodych ludzi decyduje się na bycie biegaczem zamiast próbować swoich sił w poważniejszym sporcie.
Niestety lata lecą, 30tka na karku, nic poważniejszego już nie osiągnę i zauważam, że cieszą mnie każde postępy w bieganiu. Wiem, że nigdy nie będę biegać na przyzwoitym poziomie ale póki mogę, chcę być coraz szybszy.

Od ponad tygodnia spię tylko po 3-6h (próba przestawienia snu po nockach na wakacje i z powrotem) i nie mam zbytnio siły wychodzić na śnieg i 0stC aby pobiegać.
Dzisiaj udało mi się usnąc wystarczająco wcześnie ale moja kochana żona ustawiła sobie 5 budzików na godzinę 10tą i od tamtej pory się przewracam z boku na bok.

Słaba wola/złość na sen/uzależnienie skłoniło mnie aby sięgnąc po alkohol po raz pierwszy od sylwestra (Kiedy zdecydowałem, że pobiegnę 10km/40min w tym roku).

I tu pojawia się pytanie: W jakim stopniu wpłynie dzisiejszy alkohol na moją kondycję? Od 1go marca (naciągnięcie dwugłowego) praktycznie nie biegałem oprocz startu 10go na 19,5km. Próbowałem wyszukać odpowiedzi ale jedyne co znalazłem to żeby nie przekraczać kieliszka wódki (heh).

Pozdrawiam serdecznie i proszę o konkretne odpowiedzi. Chcę biegać i wiem, że bieganie to nie jest sport dla słabych, którzy poddają się przy słabszej pogodzie lub gorszym samopoczuciu.
Wasze zdrowie!

_________________
https://www.endomondo.com/profile/16621616

https://connect.garmin.com/modern/profile/LukaszBranny


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL