Witam,
poszukując odpowiedzi na nurtujące mnie pytania dotyczące dożywiania i diety nie znalazłem konkretnych, w pełni satysfakcjonujących mnie odpowiedzi. Jestem wysokim i szczupłym mężczyzną (189 cm, 79 kg), tzw. typ ektomorfika. Mam szybką przemianę materii. Od pewnego czasu ćwiczę na siłowni a od nowego roku zacząłem regularnie biegać, ponadto dość często pływam i korzystam z sauny. Staram się przeplatać tą aktywność fizyczną. Jednakże bardzo chciałbym przybrać trochę na masie mięśniowej. Moja aktywność fizyczna jest bardzo wysoka, bardzo lubie sport gdyż działa na mnie odstresowująco i relaksująco. Problem, który doprowadza mnie już do białej gorączki związany jest ze zdorwym żywieniem i odpowiednią dietą. Chciałbym odżywiać się zdrowo, regularnie a co za tym idzie żebym widział i czuł efekty. Czy ktokolwiek mógłby pomóc w dobraniu odpowiedniej diety, wskazać co jeść (przykładowe rodzaje posiłków), kiedy (co przed/po - siłowni/bieganiu/basenie - rano/wieczorem) i w jakich ilościach. Ponadto pytanie dotyczące suplementacji: Czy powinienem również brać wspomagacze takie jak białko, carbo czy bcaa? Dodam iż nie chcę się faszerować chemią a zdrowo odżywiać, dobrze wyglądać i czuć.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i poradę, gdyż jestem kompletnym laikiem w tym temacie a chciałbym wrescie normalnie trenować i odżywiać bez zmartwień co powieniem zjeść po/przed takim a nie innym treningu.
Dieta ektomorfika na masę, wysoka aktywność fizyczna.
- klosiu
- Zaprawiony W Bojach
- Życiówka na 10k: 43:40
- Życiówka w maratonie: brak
Raczej chyba musiałbyś iść na jakieś forum typu sfd. Ekto mają srodze przegwizdane, bo nie są przyzwyczajeni do jedzenia dużo, a jednocześnie żeby nabrać mięśni muszą jeść większe ilości białka i kalorii niż przeciętny człowiek. Z tym że jak chcesz naprawdę nabrać masy, to aeroby raczej na pewno ci w tym nie pomogą. Ekto jest dobrze predysponowany do sportów wytrzymałościowych, ale taki jego urok, że za dużo mięśni nie ma
.