Amator 1500-3000 komentarze

Komentarze do blogów treningowych, komentujcie w tym dziale w nie w blogach

Moderator: infernal

danwro
Dyskutant
Dyskutant
Posty: 35
Rejestracja: 23 kwie 2021, 22:58
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Kraków

Nieprzeczytany post

Komentarze do blogu "Amator 1500-3000"
Rolli
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 10688
Rejestracja: 04 sie 2007, 23:18
Życiówka na 10k: 33:40
Życiówka w maratonie: 2:39:05

Nieprzeczytany post

No to poczytam.
Awatar użytkownika
sebastian899
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1310
Rejestracja: 23 kwie 2018, 15:56
Życiówka na 10k: 34.59
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Nysa

Nieprzeczytany post

Witaj na forum , te akcenty Twoje piekielnie mocne , nie wiem czy np te 1km nie biegasz za szybko do poziomu w którym jesteś , stąd mogą wynikać kontuzje , sam bym takim treningiem nie pokardzil a jestem na troszeczkę wyższym poziomie od Ciebie .Pozdro
danwro
Dyskutant
Dyskutant
Posty: 35
Rejestracja: 23 kwie 2021, 22:58
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Kraków

Nieprzeczytany post

Możliwe, że za mocne, na razie biegałem tylko 1 taki treningi i to w mocnym wietrze więc zobaczymy jak następne będą szły, w razie czego będę korygował tempa do możliwości.

Ale zauważ, że trenujemy pod różne dystanse, i Ty z tego co widziałem biegasz np. 8x1k p.2' a to jest duża różnica względem mojego 4x1k p.3'. Dwa inne treningi :)

Pozdrawiam
Rolli
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 10688
Rejestracja: 04 sie 2007, 23:18
Życiówka na 10k: 33:40
Życiówka w maratonie: 2:39:05

Nieprzeczytany post

danwro pisze: Ale zauważ, że trenujemy pod różne dystanse, i Ty z tego co widziałem biegasz np. 8x1k p.2' a to jest duża różnica względem mojego 4x1k p.3'. Dwa inne treningi :)
Dokładnie. Długodystansowcy zaniedbują niestety często trening VO2max i szybciej, i rzadko kiedy rozumieją jego role w rozwoju wytrzymałości tempowej. A chętnie porównują swoje tysiączki z przygotowania pod 10km/hm... co nie jest twoim celem.

Nie, nie biegasz tych tysiączek za szybko.
Takie standardowe 4x1000 biegają moi zawodnicy na poziomie 4:20/1500 w 3:05' na 3'P. Ale dla mnie jest ważniejsze 3:00 na 4-5'P, co tez robią bez problemow. Oczywiście te tempa musza być przez parę tygodni przygotowywane, ale teraz mamy juz prawie maj. Dlatego najwyższy czas na taki trening.
kkkrzysiek
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1639
Rejestracja: 18 lut 2017, 09:29
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Dawaj, dawaj, będziemy czytać.
Awatar użytkownika
sebastian899
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1310
Rejestracja: 23 kwie 2018, 15:56
Życiówka na 10k: 34.59
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Nysa

Nieprzeczytany post

No właśnie jakby to było 3*1 / 5 p to było by typowe pod 1500-3000 i tempa ok a tutaj 4*1 na krótkich przerwach ,do poziomu 35 na 10 takie 5*1 na 3 p to często standardowy trening pod 10, czyli " tylko" 1 powtorzenie więcej , wiadomo że poniżej 35 często przerwy robi się krótsze i dokladamy powtórzenia , tutaj 4 km na krótkiej przerwie w tempie między T2 a T3 więc bardzo szybko ale to oznacza tez że jak zamykasz takie treningi to masz jeszcze spory potencjał .
Rolli
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 10688
Rejestracja: 04 sie 2007, 23:18
Życiówka na 10k: 33:40
Życiówka w maratonie: 2:39:05

Nieprzeczytany post

sebastian899 pisze:No właśnie jakby to było 3*1 / 5 p to było by typowe pod 1500-3000 i tempa ok a tutaj 4*1 na krótkich przerwach ,do poziomu 35 na 10 takie 5*1 na 3 p to często standardowy trening pod 10, czyli " tylko" 1 powtorzenie więcej , wiadomo że poniżej 35 często przerwy robi się krótsze i dokladamy powtórzenia , tutaj 4 km na krótkiej przerwie w tempie między T2 a T3 więc bardzo szybko ale to oznacza tez że jak zamykasz takie treningi to masz jeszcze spory potencjał .
Na treningu pod 1500-3000m nie możesz myśleć kategoriami na 10km. Takie 38-39 na dyche nie oznacza dla takiego sportowca, ze jego teoretyczne tempo na 10km wynosi 3:50. Takim tempem to chłopaki biegną 2km rozgrzewkę. Co nie oznacza ze oni pobiegną to nawet 5km. Tu nie chodzi o wytrzymałość tylko wytrzymałość tempowa.
Awatar użytkownika
sebastian899
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1310
Rejestracja: 23 kwie 2018, 15:56
Życiówka na 10k: 34.59
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Nysa

Nieprzeczytany post

Dobra nie rozumiemy sie i nie dogadamy pewnie nie 1 i nie ostatni raz , o tym co Ty piszesz no to własnie powinien robic to na długich przerwach , ale nie ważne . P
Rolli
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 10688
Rejestracja: 04 sie 2007, 23:18
Życiówka na 10k: 33:40
Życiówka w maratonie: 2:39:05

Nieprzeczytany post

Ale przecież 3' to nie taka krotka ta przerwa. A ze tempo nie jest tak wyśrubowane dla mnie całkiem OK. To o czym ty piszesz, na długich przerwach, to powtórzenia. Wtedy kolega musi biegać duzo szybciej. Ale w takich przypadkach, jak tempo jest wytrenowana można wziasc skracanie przerwy jako dodatkowy bodziec (na przykład przed zawodami)
danwro
Dyskutant
Dyskutant
Posty: 35
Rejestracja: 23 kwie 2021, 22:58
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: Kraków

Nieprzeczytany post

Pewnie każdy ma trochę racji i istnieje wiele dróg do zrealizowania jakiegoś celu ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i tak w moim przypadku uważam iż Rolli dobrze mnie rozumie.
W moim przypadku jest dokładnie tak, że jestem obiegany na prędkościach ok. 2:50-3:20 (oczywiście cały czas w obszarze czasu wysiłku max ok. 10min), co nie znaczy, że wolniejsze tempa to dla mnie błahostka, wcale nie ponieważ praktycznie nie biegam nic w tempie 3:30-4:00 to takie prędkości sprawiają mi duży problem przy dłuższym dystansie. Nie wiem co bym nabiegał w tym momencie na 10km ale obstawiam, że 37min byłoby wyzwaniem. Z tym, że ja się kompletnie tym nie przejmuje bo nie trenuję do dyszki, a im dojdę do lepszego czasu na 3km tym czasy na dłuższych dystansach też będę poprawiał a przynajmniej taką mam nadzieję :D
Rolli
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 10688
Rejestracja: 04 sie 2007, 23:18
Życiówka na 10k: 33:40
Życiówka w maratonie: 2:39:05

Nieprzeczytany post

danwro pisze:Pewnie każdy ma trochę racji i istnieje wiele dróg do zrealizowania jakiegoś celu ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i tak w moim przypadku uważam iż Rolli dobrze mnie rozumie.
W moim przypadku jest dokładnie tak, że jestem obiegany na prędkościach ok. 2:50-3:20 (oczywiście cały czas w obszarze czasu wysiłku max ok. 10min), co nie znaczy, że wolniejsze tempa to dla mnie błahostka, wcale nie ponieważ praktycznie nie biegam nic w tempie 3:30-4:00 to takie prędkości sprawiają mi duży problem przy dłuższym dystansie. Nie wiem co bym nabiegał w tym momencie na 10km ale obstawiam, że 37min byłoby wyzwaniem. Z tym, że ja się kompletnie tym nie przejmuje bo nie trenuję do dyszki, a im dojdę do lepszego czasu na 3km tym czasy na dłuższych dystansach też będę poprawiał a przynajmniej taką mam nadzieję :D
Będziesz poprawiał, będziesz.
Awatar użytkownika
pawo
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 920
Rejestracja: 02 lis 2020, 22:20
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak
Lokalizacja: zdecydowanie las

Nieprzeczytany post

Dzień dobry. Będę podglądał.
danwro pisze:W moim przypadku jest dokładnie tak, że jestem obiegany na prędkościach ok. 2:50-3:20 (oczywiście cały czas w obszarze czasu wysiłku max ok. 10min)
Czyli trójkę pobiegniesz 8:20 :orany:
Awatar użytkownika
sultangurde
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1197
Rejestracja: 10 paź 2018, 10:40
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Ciekawe, ciekawe. Będę śledził, zwłaszcza że mam ochotę w maju i czerwcu potrenować pod 1 km challenge.
Swoją drogą nawiązując do wątku, jakie kolce pod biegi średnie można kupić w rozsądnej cenie (200-300 PLN).
Relatywnie szeroka i krótka stopa 40,5 rozmiar buta biegowego. Ktoś, coś?
Rolli
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 10688
Rejestracja: 04 sie 2007, 23:18
Życiówka na 10k: 33:40
Życiówka w maratonie: 2:39:05

Nieprzeczytany post

pawo pisze:Dzień dobry. Będę podglądał.
danwro pisze:W moim przypadku jest dokładnie tak, że jestem obiegany na prędkościach ok. 2:50-3:20 (oczywiście cały czas w obszarze czasu wysiłku max ok. 10min)
Czyli trójkę pobiegniesz 8:20 :orany:
A jak to wyliczałeś?
ODPOWIEDZ