Teraz jest Wt, 19 marca 2019, 19:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: So, 10 czerwca 2017, 06:00 
Online
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 3 maja 2013, 08:18
Posty: 8039
Yahoo napisał(a):
Skoor napisał(a):
Zrob eksperyment i zjedz jednego dnia ze 300g wegli, a nastepnego idz na trening. Porownaj tetno i samopoczucie.

Na dlugie wybieganie tyle węgli?
Bym zrozumial jagbym mial trenkng muay thai czy interwały na prędkości 3km.

Rozumiem, ze ty jestes na hclf i i ci ladnie sluza węgle.

Dlugo utrzymujący sie poziom insuliny na wysokim poziomie jest niebezpieczny.
Nie wazne czy jestes aktywnym sportowcem czy nie.



Wysłane z mojego SM-T113 .

7-10km na dosc wysokiej intensywnosci to nie jest dlugie wybieganie. Nie jest to tez sensowny trening ale...

Jesli kolegi bieganie ma na celu zmaltretowanie samego siebie to jak najbardziej powinien jesc tlusto bo dzieki temu intensywnosc wysilku mu wzrosnie. Jesli natomiast chce sobie pobiegac szybko jak na swoj poziom to jednak troche wegli sie przyda.

Poziom insuliny bedzie na wysokim poziomie jak bedzie non stop wpierdzielal produkty o wysokim indeksie glikemicznym i ladunku weglowodanow, a nie jak normalnie zjesz raz na 6 godzin.

_________________
BLOG
KOMENTARZE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: So, 10 czerwca 2017, 08:34 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): Pt, 19 czerwca 2015, 17:20
Posty: 2782
Rolli napisał(a):
Yahoo napisał(a):
I chyba nie zrozumiales, ze wysoki poziom insuliny utrzymujący sie dlugo, nawet latami jest niebezpieczny i powoduje mase chorob.

A Ty dalej z ta Twoja insulina. Mieszasz pojęcia. Dlaczego ma być insulina na wysokim poziomie "latami"?
.

Ma jej nie byc bardzo wysoko i utrzymującej sie.



Skoor napisał(a):
Yahoo napisał(a):
Skoor napisał(a):
Zrob eksperyment i zjedz jednego dnia ze 300g wegli, a nastepnego idz na trening. Porownaj tetno i samopoczucie.

Na dlugie wybieganie tyle węgli?
Bym zrozumial jagbym mial trenkng muay thai czy interwały na prędkości 3km.

Rozumiem, ze ty jestes na hclf i i ci ladnie sluza węgle.

Dlugo utrzymujący sie poziom insuliny na wysokim poziomie jest niebezpieczny.
Nie wazne czy jestes aktywnym sportowcem czy nie.



Wysłane z mojego SM-T113 .

7-10km na dosc wysokiej intensywnosci to nie jest dlugie wybieganie. Nie jest to tez sensowny trening ale...

Jesli kolegi bieganie ma na celu zmaltretowanie samego siebie to jak najbardziej powinien jesc tlusto bo dzieki temu intensywnosc wysilku mu wzrosnie. Jesli natomiast chce sobie pobiegac szybko jak na swoj poziom to jednak troche wegli sie przyda.

Poziom insuliny bedzie na wysokim poziomie jak bedzie non stop wpierdzielal produkty o wysokim indeksie glikemicznym i ladunku weglowodanow, a nie jak normalnie zjesz raz na 6 godzin.

Tak, węgle są potrzebne. Znowu kolejna osoba mysli ze są nie potrzebne bo ja tak napisalem.
Raz na 6h nic sie nie stanie.

Tak samo w muay thai i cross fit, nie poćwiczysz na samych tłuszczach i białkach.
Sprobuj a sie przekonasz, tak samo dobrze i szybko nie pobiegniesz 5 czy 10km na zawodach.


Wysłane z mojego SM-T113 .

_________________
"Ból jest nieunikniony.Cierpienie jest wyborem."
Haruki Murakami, z książki: 'O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu?'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: So, 10 czerwca 2017, 09:41 
Online
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 3 maja 2013, 08:18
Posty: 8039
Ja nie musze probowac bo ja to wiem. Nie da sie intensywnie biegac bez wegli. Znaczy da sie ale to bedzie intensywnie i wolno.

Problem z Toba Yahoo jest taki, ze nawet jak masz racje to piszesz to w taki sposob, ze to budzi sprzeciw i jednak wybierasz zawsze z dyskusji elementy ktore beda potwierdzac Twoje teorie. Jak chocby z ta wysoka insulina - wybierasz skrajnosc czyli kogos kto non stop opycha sie slodyczami. Nie bierzesz jednak pod uwage, ze te slodycze to w wiekszosci tluszcze, ani tego ze bedac na HC mozna tez jesc normalnie, a nie caly czas.

_________________
BLOG
KOMENTARZE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: So, 10 czerwca 2017, 13:44 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 20 grudnia 2009, 13:16
Posty: 1908
Lokalizacja: Skawina
Yahoo a słyszałeś o GIP i GLP1 ? To są takie małe hormonki co wywalają insuline w kosmos w powodu spozycia tłuszczu.
Słyszałeś o tym, że membrany komórkowe w obecności tłuszczy nasyconych stają się bardziej gęste i nie wpuszczają receptora GLUT4 czyniąc komórki insulinoopornymi?
Słyszałeś o PPARdelta i PGC1-alfa które sterują efektywnością pracy mitochondriów i jeżeli je przestymulujesz to nie będą one w stanie tak efektywnie spalać węglowodanów?
Słyszałeś o tym, że spożywanie tłuszczy nie prowadzi do poprawy wrażliwości insulinowej?

Organizm to złożona sprawa a Ty sprowadzasz wszystko do jakieś Hipotezy Insulinowej wymyślonej przez G. Taubesa który jest dziennikarzem i biznesmanem, a nie żadnym naukowcem. Sam zasponsorował badania nad swoją hipotezą i sam ją obalił chociaż do tego sie nie przyznaje. Otrząśnij się bo gdybym był tutaj moderatorem to dostałbyś dawno bana za odrzucanie dowodów naukowych i szerzenie altmedu i teorii spiskowych.

http://ajcn.nutrition.org/content/early ... 1.abstract - proszę przecztaj to ze zrozumieniem i skończ tą BAŚŃ o insulinie.

_________________
https://www.facebook.com/drmalpa/
Szukasz diety dla biegaczy - PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: So, 10 czerwca 2017, 14:19 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): Pt, 19 czerwca 2015, 17:20
Posty: 2782
Skoor napisał(a):
Ja nie musze probowac bo ja to wiem. Nie da sie intensywnie biegac bez wegli. Znaczy da sie ale to bedzie intensywnie i wolno.
.

Przeczytaj jeszcze raz moj poprzedni post.
Napisalem to co ty teraz pisze.
Wiec jaki masz problem?


Wysłane z mojego SM-T113 .

_________________
"Ból jest nieunikniony.Cierpienie jest wyborem."
Haruki Murakami, z książki: 'O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu?'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: So, 10 czerwca 2017, 22:00 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): Pt, 19 czerwca 2015, 17:20
Posty: 2782
Bogil napisał(a):
Yahoo a słyszałeś o GIP i GLP1 ? To są takie małe hormonki co wywalają insuline w kosmos w powodu spozycia tłuszczu.
Słyszałeś o tym, że membrany komórkowe w obecności tłuszczy nasyconych stają się bardziej gęste i nie wpuszczają receptora GLUT4 czyniąc komórki insulinoopornymi?
Słyszałeś o PPARdelta i PGC1-alfa które sterują efektywnością pracy mitochondriów i jeżeli je przestymulujesz to nie będą one w stanie tak efektywnie spalać węglowodanów?
Słyszałeś o tym, że spożywanie tłuszczy nie prowadzi do poprawy wrażliwości insulinowej?

Nie, nic o tych rzeczach nie slyszalem, nie widziałem i nie czulem.

Skoor, jak zje sie wiecej wegli przed biegiem, to ma sie niższe tętno przy tej samej predkosci gdzie sie by nie jadło w ogole węgli badz troche mniej?


*****

Dobra, dlaczego ja nie tyje, i nie zbieram duzo tkanki tłuszczowej?
A tłuszczem opycham sie zawsze?

Tak tak, węgle oczywiscie szamie i są one potrzebne (bo znowu jakis Zdzicho Kowalski sie obudzi).



Wysłane z mojego SM-T113 .

_________________
"Ból jest nieunikniony.Cierpienie jest wyborem."
Haruki Murakami, z książki: 'O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu?'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: So, 10 czerwca 2017, 23:11 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 4 sierpnia 2007, 23:18
Posty: 7446
Tylko dla tych, co sa na mylnej drodze jedzenie tluszczy. Na tluszczach nie da sie biegac szybko, gdyz:
z wegli uzyskasz 5kcal z jednego litra O2
z tluszczu tylko 4,7kcal z litra O2
[badania Haber, 2005]

Inaczej
i jednego molekula O2 uzaskamy 5,6 ATP z tluszczu ale 6,3 ATP na weglach
[badania Wilmore u.a. 2008]

Oczywiscie, jak kogos wyniki i czasy nie interesuja, niech biega na czym chce. Ale zeby poprawic wyniki jedzmy wegle.

_________________
BLOG
KOMENTARZE
Sorry... z braku czasu mogę odpowiadać tylko na PM biegaczy. Kto się przygotowuje do egzaminów nie jest biegaczem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: N, 11 czerwca 2017, 10:07 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 20 grudnia 2009, 13:16
Posty: 1908
Lokalizacja: Skawina
Yahoo napisał(a):

...Dobra, dlaczego ja nie tyje, i nie zbieram duzo tkanki tłuszczowej?
A tłuszczem opycham sie zawsze? ....


Ponieważ generujesz, takim sposobem żywienia jaki masz, deficyt kaloryczny. Ale nie ma tutaj żadnej magii. Wyrzuciłeś z większości posiłków węgle wiec ograniczyłeś masę łatwo dostępnych produktów jak np. pieczywo, ciastka, soki, owoce, słodycze, ryż, kasze, bulwy i nie jest już tak łatwo się przejeść bo żeby przygotować coś low carbowego trzeba się wysilić.

Popatrz na przykład na to, że jeżeli powiesz ludziom, że oleje roślinne sa złe i powodują tycie to z jadłospisu wylecą obiadki rodzinne z kotletami, większość słodyczy i przetworzonych produktów o wysokiej kaloryczności , gotowe dania i jedzenie na mieście i tym sposobem zmniejszasz dostępność produktów. Czy oleje roślinne powodują bezpośrednio tycie? NIE. Czy ich spożywanie koreluje z otyłością? MOŻE KORELOWAĆ ale nie musi.

_________________
https://www.facebook.com/drmalpa/
Szukasz diety dla biegaczy - PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: N, 11 czerwca 2017, 18:19 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): Pt, 19 czerwca 2015, 17:20
Posty: 2782
Bogil napisał(a):
Yahoo napisał(a):

...Dobra, dlaczego ja nie tyje, i nie zbieram duzo tkanki tłuszczowej?
A tłuszczem opycham sie zawsze? ....


Ponieważ generujesz, takim sposobem żywienia jaki masz, deficyt kaloryczny. Ale nie ma tutaj żadnej magii. Wyrzuciłeś z większości posiłków węgle wiec ograniczyłeś masę łatwo dostępnych produktów jak np. pieczywo, ciastka, soki, owoce, słodycze, ryż, kasze, bulwy i nie jest już tak łatwo się przejeść bo żeby przygotować coś low carbowego trzeba się wysilić.

Popatrz na przykład na to, że jeżeli powiesz ludziom, że oleje roślinne sa złe i powodują tycie to z jadłospisu wylecą obiadki rodzinne z kotletami, większość słodyczy i przetworzonych produktów o wysokiej kaloryczności , gotowe dania i jedzenie na mieście i tym sposobem zmniejszasz dostępność produktów. Czy oleje roślinne powodują bezpośrednio tycie? NIE. Czy ich spożywanie koreluje z otyłością? MOŻE KORELOWAĆ ale nie musi.

Olej roślinne zjelczale i utlenione są nie zdrowe.
A oleje roślinne na zimno tłoczone są zdrowe, ale ich tez nie mozna szklankami pić. Bo tak jest zdrowiej.



Rolli napisał(a):
Tylko dla tych, co sa na mylnej drodze jedzenie tluszczy. Na tluszczach nie da sie biegac szybko, gdyz:
z wegli uzyskasz 5kcal z jednego litra O2
z tluszczu tylko 4,7kcal z litra O2
[badania Haber, 2005]

Inaczej
i jednego molekula O2 uzaskamy 5,6 ATP z tluszczu ale 6,3 ATP na weglach
[badania Wilmore u.a. 2008]

Oczywiscie, jak kogos wyniki i czasy nie interesuja, niech biega na czym chce. Ale zeby poprawic wyniki jedzmy wegle.

Rolli
Ja to wiem. Jak mam mocny trening (jakakolwiek dyscyplina), węgle uzupełniam.

Wysłane z mojego SM-T113 .

_________________
"Ból jest nieunikniony.Cierpienie jest wyborem."
Haruki Murakami, z książki: 'O czym mówię, kiedy mówię o bieganiu?'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: N, 11 czerwca 2017, 18:41 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 4 sierpnia 2007, 23:18
Posty: 7446
Yahoo napisał(a):
Ja to wiem. Jak mam mocny trening (jakakolwiek dyscyplina), węgle uzupełniam.

Wysłane z mojego SM-T113 .

Ach Yahoo, ty chyba nie wiesz co to oznacza, jezeli sie nie potrafi uzupelnic, bo plan jest bardzo spiety. Tam nie ma miejsca na takie dietki od znachora z bieszczad dla szuraczy z parku. Ale ty sie dalej baw w tluszcze. Smacznego.

_________________
BLOG
KOMENTARZE
Sorry... z braku czasu mogę odpowiadać tylko na PM biegaczy. Kto się przygotowuje do egzaminów nie jest biegaczem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: N, 11 czerwca 2017, 19:43 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): Śr, 17 lutego 2016, 18:30
Posty: 665
Przepraszam że się wcinam ale mam pytanie. Czy możliwe jest przez dietę całkowite odzwyczajenie od cukru? Znajoma jest na diecie białkowo tłuszczowej z dokładnym wyliczeniem węgli już od kilku lat i mówi, że po sacharozie dostaje drżączki?
Węgle przyjmuje tylko jako ryż, kaszę. Nawet żadnych owoców.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: N, 11 czerwca 2017, 22:54 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 20 grudnia 2009, 13:16
Posty: 1908
Lokalizacja: Skawina
Nie, pewnie zmyśla. Spytaj jej o wynik SHBG? Jak jest wysokie to ma odpowiedź czemu.

_________________
https://www.facebook.com/drmalpa/
Szukasz diety dla biegaczy - PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: Pn, 12 czerwca 2017, 11:41 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 4 sierpnia 2007, 23:18
Posty: 7446
@Bogil, jak Tobie sie chce troche tlumaczyc... tu to co aktualnie zelacaja Szwajcarzy:
https://www.sgsm.ch/fileadmin/user_upload/Zeitschrift/65-2017-1/1-2017_1_Colombani.pdf

Tlumacze troche:
wegle:
lekki trening do 1h/d = 5-7g/kg
sredni do ciezki trening 1-3h/d = 6-10g/kg

_________________
BLOG
KOMENTARZE
Sorry... z braku czasu mogę odpowiadać tylko na PM biegaczy. Kto się przygotowuje do egzaminów nie jest biegaczem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: Pn, 12 czerwca 2017, 13:20 
Online
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 3 maja 2013, 08:18
Posty: 8039
Rolli napisał(a):
Tlumacze troche:
wegle:
lekki trening do 1h/d = 5-7g/kg
sredni do ciezki trening 1-3h/d = 6-10g/kg


1h/d - jak to rozumieć?

--------------

a dobra, już wiem. Zapotrzebowanie na 1h treningu w gramach na kg masy ciała.

Rolli to jest zapotrzebowanie tylko "na trening"? Znaczy tyle ekstra trzeba zjeść dzień wcześniej dodając do bazowych węgli czy to jest jako zapotrzebowanie bazowe + coś ekstra do treningu?

_________________
BLOG
KOMENTARZE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cukier - wróg czy wspomagacz?
Nowy postNapisane: Pn, 12 czerwca 2017, 14:27 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 21 lutego 2013, 16:39
Posty: 5245
Lokalizacja: Kraków
godzina dziennie i mi to wygląda na całkowite zapotrzebowanie

Lekki treninig 6 g / kg - u mnie 80 kg *6 g to daje prawie pół kilo węgli * 4 kcal/g to z samych węgli wychodzi 2000 kcal, a gdzie białko i tłuszcz. U mnie godzinka lekkiego treningu to jakieś 700 kcal.

_________________
Zwierzęcy instynkt, oczy jak krew, Wilk, co ujawnia w nocy swój zew,
Gdy księżyc na niebie, unosi mnie dźwięk, W biegu przed siebie wolny jak tlen!

Blog -> Komentarze -> Run-Log -> Garmin
maraton - 2:58:50, półmaraton - 1:24:16, 10 km - 37:49, 5 km - 18:43


Ostatnio edytowano Pn, 12 czerwca 2017, 15:08 przez sosik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL