Teraz jest N, 25 sierpnia 2019, 09:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Okres przejściowy - ABC treningu
Nowy postNapisane: Wt, 16 lipca 2019, 14:43 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): Wt, 21 czerwca 2016, 10:33
Posty: 481
Nie, nie chodziło o rozpiskę ile powtórzeń i na jakiej przerwie.

Raczej to o czym wspomniał Pan Adam:

Cytuj:
Jaki poziom treningu mam uznać za na tyle wymagający i trudny, żeby wymagał przerwy? Czy przy każdym poziomie przerwa jest konieczna? I jak powinna wyglądać w relacji do tego jak trenowałem?


Przydałby się jakiś przykład chociażby.

_________________
Blog
Komentarze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Okres przejściowy - ABC treningu
Nowy postNapisane: Wt, 16 lipca 2019, 15:36 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 4 sierpnia 2007, 23:18
Posty: 7905
Phalandir napisał(a):
Przydałby się jakiś przykład chociażby.

Przykład 1.
Chcesz miec na wszystko odpowiedz... poszukaj trenera.

Przykład 2.
roztrenowanie jest dla każdego kto trenuje. Trenuje ten kto przygotowuje sie specyficznie do jakiegoś wyniku na każdym poziomie. Ten kto biega 3x w tygodniu bez planu ale tez jeździ na zawody, nie trenuje tylko sobie biega.

Przykład 3.
Adamowi sie nudzi.

_________________
BLOG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Okres przejściowy - ABC treningu
Nowy postNapisane: Wt, 16 lipca 2019, 16:20 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 9 listopada 2016, 15:35
Posty: 315
Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem przerwa to jednak ABC. Bo niemal wszystkie dostępne źródła oraz praktyka biegania amatorskiego opiera sią na przygotowaniu do startu docelowego lub sezonu startowego: wiosennego i jesiennego. Zapewne ma to też zastosowanie w przypadku budowania formy pod więcej niż 2 starty docelowe/okresy startowe, ale o tym bardzo mało jest wiedzy i informacji.
Konieczność przerwy wynika z intensywnych przygotowań, intensywnego okresu startowego, czy jak w przypadku startu docelowego, takiego jak maraton, skutki samego biegu.
Jeśli nie potrzebuje tego ciało, to potrzebuje choćby głowa.
Kto nie potrzebuje? Ci, którzy traktują bieganie jako codzienną czynność, bez periodyzacji, bez budowania pików formy, bez podbijania intensywności czy kilometrażu.
A jeśli potrzebują, to organizm sam sobie to roztrenowanie zaserwuje podczas choroby czy urlopu.

_________________
3000m - 10:32 (VI '18) | 5km - 17:27 (IX '18) | 10km - 36:05 (IX '18) | 15km - 55:57 (I '19) | HM - 1:20:31 (III '18) | M - 2:57:27 (IV '18)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Okres przejściowy - ABC treningu
Nowy postNapisane: Wt, 16 lipca 2019, 18:12 
Offline
Honorowy Red.Nacz.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 10 lipca 2002, 15:20
Posty: 31460
Lokalizacja: Polska cała :)
No właśnie. A teraz zastanówmy się ile jest biegaczy, którzy te piki przygotowują?
Jeszcze komentując Twoj komentarz o treningu Maćka Żyto chcialem powiedzieć, że tez dobrze to wspominam. Ale czasy się zmieniają. Natomiast nadal nasze forum jest miejscem wymiany poglądów nt treningu, lepszym niz jakikolwiek Facebook, bo Facebook jest zbudowany tak, że nie sprzyja tego typu dyskusjom.

_________________
Bieganie.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Okres przejściowy - ABC treningu
Nowy postNapisane: Wt, 16 lipca 2019, 18:43 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): N, 30 czerwca 2019, 09:41
Posty: 6
Zawarte w artykule przykłady ze świata sportu zawodowego stanowią zobrazowanie jak można dobrze wykorzystać okres przejściowy. Tak jak wspomniałem w tekście biegacze-amatorzy w związku z faktem, iż realizują mniejsze obciążenia treningowe nie potrzebują szerokiego wachlarza zabiegów odnowy biologicznej niemniej, jednak na każdym stopniu zaawansowania potrzebna jest przerwa, która pozwoli zregenerować organizm. Moim zdaniem osoba, która biega sobie trzy razy w tygodniu nie stosując periodyzacji tak naprawdę nie trenuje tylko po prostu biega. Nawet jeśli od czasu do czasu startuje w zawodach, które z pewnością traktuje bardziej towarzysko niż z nastawieniem na konkretny wynik. Osoba biegająca przez dłuższy czas nawet te trzy razy w tygodniu bez konkretnego treningu też potrzebuje odmiany, a właściwie zmiany bodźców, czy zmiany specyfiki ruchu tak, aby uniknąć monotonii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Okres przejściowy - ABC treningu
Nowy postNapisane: Śr, 17 lipca 2019, 00:27 
Offline
Honorowy Red.Nacz.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 10 lipca 2002, 15:20
Posty: 31460
Lokalizacja: Polska cała :)
Sebastian Wierzbicki napisał(a):
Moim zdaniem osoba, która biega sobie trzy razy w tygodniu nie stosując periodyzacji tak naprawdę nie trenuje tylko po prostu biega.


No i tutaj możemy podyskutować, bo otwiera się olbrzymie spektrum do interpretacji co to jest trening.

_________________
Bieganie.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Okres przejściowy - ABC treningu
Nowy postNapisane: Cz, 18 lipca 2019, 12:12 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): N, 30 czerwca 2019, 09:41
Posty: 6
Adam pojęcia "trening" nie powinno się interpretować na wiele sposobów. Definicja brzmi dość jasno "Jest to wieloletni, specjalnie zorganizowany proces pedagogiczny w ramach którego zawodnik uczy się techniki i taktyki swojej dyscypliny i doskonali je, kształtuje sprawność fizyczną, a także cechy wolicjonalne i osobowość oraz nabywa wiedzę na temat prowadzonej przez siebie działalności sportowej. Celem treningu jest optymalizacja funkcji ustroju i rozwinięcie specyficznej adaptacji wysiłkowej, umożliwiającej uzyskiwanie maksymalnych wyników i osiągnięć w uprawianej specjalności ruchowej."

Interpretacji możemy poddać sposób realizacji treningu, czy jest to trening sportowy, a więc wpisujący się w powyższą definicję, czy raczej jest to tzw. trening zdrowotny zabezpieczający podstawowe minimum aktywności fizycznej niezbędne do utrzymania zdrowego stylu życia.
Ten podział wydaje mi się najbardziej rozsądny z jednego prostego względu. Biegacz amator chcący przebiec maraton, czy trenujący w celu uzyskiwania rekordów życiowych będzie poddawał swój organizm treningowi bądź co bądź sportowemu - bez względu na stopień zaawansowania. Natomiast biegacz, który po prostu biega dla lepszego samopoczucia i raz na jakiś czas zdecyduje się na start w zorganizowanym biegu ( za namową znajomych, w celach towarzyskich lub po prostu dla zabicia rutyny ) poddaje się treningowi zdrowotnemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL