20 marca 2010 Redakcja Bieganie.pl Trening

Ćwiczenia rozciągające


ĆWICZENIA ROZCIĄGAJĄCE

 

Skłon tułowia do wyprostowanej nogi. Palce stopy skierowane do siebie. Ćwiczenie służące rozciągnięciu mięśni dwugłowych uda.

cwiczenia_1.jpg

 

 

Wyprost nogi z jednoczesnym uniesieniem tułowia na łokciach. Wyprosty nóg na przemian. Postaraj się wytrzymać w tej pozycji przez 10 sekund. Ćwiczenie rozciągające mięśnie grzbietu i pośladków.

reebok_cwiczenia_2.jpg

 

Stopa na podwyższeniu, oparta na śródstopiu. Piętę naciągamy w kierunku podłoża. Na przemian lewa, prawa noga. Około 10 powtórzeń po 5 sekund. Ćwiczenie rozciągające mięśnie łydek.

reebok_cwiczenia_3.jpg

Stopę chwytamy ręką i ciągniemy w kierunku pośladka. Ćwiczenie rozciągające mięśnie czworogłowe uda.

reebok_cwiczenia4.jpg

 

Opad tułowia ze skrętem do tyłu, z odepchnięciem od podłoża (np. drzewo, ściana). Wykonywać na przemianstronnie. Ilość powtórzeń 10 w serii. Ćwiczenie rozciągające mięśnie grzbietu i ramion.

reebok_cwiczenia5.jpg

Przysiad na lewej nodze, prawa noga wyprostowana. Między udami kąt prosty. Palce stopy nogi wyprostowanej do siebie. Plecy proste. Ciężar ciała przenosimy z jednej nogi na drugą bez odrywania się od podłoża. Ćwiczenie rozciągające mięśnie czwórgłowe i dwugłowe uda oraz mięśnie łydek.

reebok_cwiczenie6.jpg

Nogi w rozkroku. Skłon z wyprostowaną ręką do przeciwległej nogi. Ćwiczenie rozciągające mięśnie grzbietu i mięśnie przywodziciele.

reebok_cwiczenia6.jpg

Ruch kolisty stopą na przemian w lewą i prawą stronę. Ćwiczenie rozciągające staw skokowy.

reebok_cwiczenia7.jpg

 

W siadzie prostym, stopę prawej nogi przerzucamy za kolano lewej nogi. Łokciem prawej ręki wypychamy zadartą nogę do zewnątrz. Wykonywać na przemian. Ćwiczenie rozciągające mięśnie pośladków.

reebok_cwiczenia8.jpg

 

Klęk podparty. Jednoczesny wyprost prawej ręki i lewej nogi. Plecy proste. Pozycję utrzymać przez co najmniej 5 sekund. Powtórzyć na przemian 10 razy. Ćwiczenie rozciągające mięśnie grzbietu.

reebok_cwiczenia9.jpg

 

Leżenie tyłem, podciągnięcie nogi zgiętej w kolanie do klatki piersiowej. Druga noga koniecznie wyprostowana. Powtórzyć na przemian kilkukrotnie. Ćwiczenie rozciągające mięśnie przywodziciele.

reebok_cwiczenia10.jpg