New Balance 1080v12
 
22 września 2009 Redakcja Bieganie.pl Sport

Konferencja Prasowa Maratonu Warszawskiego


22 września w Hotelu Westin, odbyła się konferencja prasowa Maratonu Warszawskiego. Hotel Westin po raz pierwszy będzie główną baza medialną, miejscem pobytu zawodników, spotkań i konferencji prasowych.

konferencja_maratonu.jpg

Od lewej: Anna Borg (TIMEX), Marek Tronina (Fundacja Maraton Warszawski) , Anna Stolarek (CocaCola), Wiesław Wilczyński (Miasto Warszawa), Maria Cieślikowska (Carrefour), Mariusz Giżyński.

Marek Tronina: Spodziewamy się rekordu
frekwencji, w zeszłym roku 2640 zawodników ukończyło maraton, w tym
roku na liście startowej jest ponad 4300. Zależy nam na promowaniu
biegania, wspierania polskich zawodników, aby mogli uzyskiwać dobre
wyniki także w Polsce i dlatego staramy się już od lat zagwarantować
możliwie szeroką polską elitę zawodników. W dniach 26-27 września w miasteczku maratońskim będzie
działo się wiele ciekawych rzeczy, będą różne punkty w będzie można zrobić coś dla swojego lub innych zdrowia, np oddać krew,
zbadać wzrok, przebadać się pod kątem cukrzycy.

Wiesław Wilczyński z Ratusza: Maraton wpisał się już na trwale w krajobraz miasta, trasa jest już ustalona i więcej niespodzianek nie będzie. Ratusz wspiera maraton nie tylko deklaracjami ale i konkretnymi kwotami, przekazaliśmy w tym roku 300 tys zł na potrzeby organizacji. Zależy nam, aby ten maraton rósł w siłę, żeby mógł konkurować frekwencyjnie nie tylko z maratonem poznańskim, z którym chyba już w tym roku wygramy ale i z dużymi zagranicznymi maratonami.

Maria Cieślikowska, Carrefour: Już po raz piąty wspieramy to przedsięwzięcie, to jedna z najważniejszych imprez jakie sponsorujemy w kraju. Będziemy także sponsorem w kolejnych latach, nasza firma pragnie promować zdrowy styl życia. W Ekidenie wystartują nasze cztery sztafety, w których pobiegną nasi pracownicy.

Anna Stolarek, Powerade, CocaCola – kryzys nie przeszkodził nam w zaangażowanie się w sponsorowanie maratonu, sport to jest jeden z głównych filarów globalnej strategii CocaColi a Powerade to nasza główna sportowa marka.


Marek Tronina – Powerde jest jedyną marką, która uczestniczy w sponsorowaniu maratonu od początku, obu Paniom bardzo dziękuję, bo te środki finansowe pozwalają nam planować i budować imprezę parząc dalej w przyszłość.

Anna Borg: A my zapraszamy do naszego stoiska na targach, będzie można obejrzeć wszystkie produkty TIMEXa, a także będzie na naszym stoisku ambasador marki TIMEX, Rafał Wójcik który będzie udzielał odpowiedzi wszystkich zainteresowanym w zakresie treningu, odżywiania, Rafał pobiegnie też w naszej sztafecie.


Mariusz Giżyński:
Dziękuję
Panu Markowi za promowanie, za to że stawia na Polaków, mam nadzieję,
że jesteśmy dobrze przygotowani, jesteśmy wszyscy od jednego trenera,
Grzegorza Gajdusa. To jest dla mnie główny start, byłem przez miesiąc w
górach w StMoritz w półmaratonie w Pile poprawiłem życiówkę o prawie
dwie minuty więc jestem dobrej myśli.


Marek Tronina: Liczę,
że w tym roku może paść rekord trasy, moje prywatne zdanie jest takie,
że ustanowi je albo Adam Draczyński albo Mariusz Giżyński.

Pytania:


Trybuna:
Jaki procent budżetu maratonu stanowi te 300 tys zł od
miasta i ile kosztowało by zaproszenie Haile Gebrselassie aby pobiegł w
Warszawie.


Marek Tronina:
300 tys to około 30% budżetu. A nie jest tajemnicą, że Haile biega w Dubaju za 1 mln dolarów plus bonus za wynik.


Bieganie.pl:
Jakie plany wobec EKIDENa, bo rozrasta się do wielkich rozmiarów?

Marek Tronina: Rzeczywiście, w tym roku przekroczyliśmy już pojemność strefy zmian – 230 sztafet po 6 osób to 1380 biegaczy. Myślimy o wydzieleniu EKIDENa, jako zupełnie oddzielnej imprezy, potencjał jest, nawet na kilka tysięcy sztafet, wiele firm traktuje tą sztafetę jako świetne miejsce promocyjne, integracyjne. W Kopenhadze w podobnej sztafecie (5x5km) startuje 25 tys drużyn, ale nie mamy jeszcze szczegółów, teraz skoncentrowani jesteśmy na maratonie.