New Balance 1080v12
 
21 maja 2010 Redakcja Bieganie.pl Sport

10 czerwca, 19:00, Warszawa, Wielki Test COOPER’a


testcoopera 450


Wszystkich chcących sprawdzić swoją formę zapraszamy na jedyny w swoim rodzaju test wytrzymałości. Już 10 czerwca o godz. 19.00 w unikalnej atmosferze warszawskiego stadionu Agrykola odbędzie się największy w Polsce Test Coopera.

Nie prześpijcie tej okazji na sprawdzian Waszej formy. Oprócz 12-minutowej, bardzo przyjemnej próby wysiłkowej czeka Was spotkanie z gwiazdami sportu, testowanie obuwia z kolekcji Nike Running, potężna dawka zdrowia, kalorii i muzyki. Dzięki stoisku firmy Ergo Sport będziecie też mogli zakupić produkty Nike w przystępnych cenach. Profesjonalną rozgrzewkę przed biegiem poprowadzą oczywiście trenerzy warszawskich ścieżek biegowych.

Zapisy do zawodów rozpoczynają  się już w sobotę 22 maja o godzinie 12.00 za pośrednictwem specjalnego formularza zamieszczonego na stronie www.sciezki-biegowe.pl. Nie spóźnijcie się, gdyż decyduje kolejność zgłoszeń, a ilość uczestników zawodów ograniczona jest do 300 osób. Elektroniczne zapisy do tej imprezy kończą się 4 czerwca.
 

Formularz rejestracyjny znajdziecie na stronie www.sciezki-biegowe.pl. 22 maja o godz. 12.00.

Zawody rozgrywane będą  10 czerwca od godziny 19.00 na stadionie Agrykoli przy świetle jupiterów. Tam też znajdować się będzie Biuro zawodów dla zarejestrowanych uczestników, czynne w godzinach 18.00-21.00. Zarejestrowani Uczestnicy zobowiązani są do weryfikacji i odbioru numeru startowego najpóźniej na pół godziny przed startem swojej serii.

Oficjalna lista startowa z podziałem na serie ukaże się na stronie www.sciezki-biegowe.pl najpóźniej do dnia 08.06.2010 r. Uczestnicy testu rywalizować będą w 10 seriach 30-osobowych.

Seria 1 – 19:00
Seria 2 – 19:15
Seria 3 – 19:30
Seria 4 – 19:45
Seria 5 – 20:00
Seria 6 – 20:15
Seria 7 – 20:30
Seria 8 – 20:45
Seria 9 – 21:00
Seria 10 – 21:15

Uroczyste wręczenie nagród najlepszym oraz imiennych certyfikatów wszystkim uczestnikom Testu, zaplanowane jest na godz. 22.00. Na mecie czeka Was drobny posiłek regeneracyjny oraz napój. Na miejscu zapewniamy również szatnię  dla uczestników naszej Imprezy.

Regulamin Warszawskiego Testu Coopera, jak również wzory deklaracji i oświadczeń, które należy przedstawić w Biurze Zawodów w trakcie weryfikacji, znajdziecie również na stronie www.sciezki-biegowe.pl w Dziale Nasze Imprezy.

 
No dobrze, dobrze, ale jak wziąć udział  w Warszawskim Teście Coopera…?

1.    Zarejestruj się do Testu za pomocą formularza zamieszczonego na stronie www.sciezki-biegowe.pl
2.    W ciągu 3 dni wnieś opłatę rejestracyjną (10 zł) na wskazane konto
3.    Znajdź swoje nazwisko na liście zarejestrowanych uczestników Testu
4.    W dniu zawodów przyjdź wcześniej, najlepiej na godzinę przed swoim startem, by w Biurze Zawodów odebrać numer startowy i podpisać deklarację uczestnictwa
5.    … a potem już tylko pobiegnij i baw się dobrze! 

 
Ale na czym właściwie polega Test Coopera?

Dr Kenneth CooperNie bójcie się, to jedna z najłagodniejszych prób wysiłkowych na świecie, która pomoże Wam określić swoją formę!

Test opracowano w 1968 roku przez zespół dr. Kennetha H. Coopera (z prawej na zdjęciu) Początkowo miała służyć głównie potrzebom armii Stanów Zjednoczonych.

Test wydaje się dziecinnie prosty. Polega na 12-minutowym nieprzerwanym biegu w znanym terenie.

Dziś stosowany do podstawowego zbadania sprawności fizycznej, przede wszystkim sportowców. Kenneth Cooper opracował cały, obszerny zestaw ćwiczeń obejmujących bieg, pływanie, chód oraz kolarstwo. Jednak to właśnie próba biegowa cieszy się największą popularnością. Co roku w Polsce odbywa się kilkanaście oficjalnych testów Coopera. Na ścieżkach biegowych bierze w nich udział kilkaset osób.

Odpowiednia interpretacja wyników próby może pomóc w określeniu indywidualnej wydolności tlenowej, która jest najważniejszą cechą w treningu wytrzymałościowym. Korzystając z testu Coopera można wyznaczyć tzw. VO2max, który dla organizmu jest miarą szybkości pochłaniania tlenu. Założeniem testu jest przyjęcie, że kondycję fizyczną, w zależności od wieku i płci, określa się na podstawie pokonanego dystansu.

Dwunastominutowa próba biegowa powinna odbywać się na miękkiej nawierzchni lub też na tartanie na stadionie lekkoatletycznym. Odległości powinny być wyraźnie i dokładnie zaznaczone co 100 m. Dość ważnym jest, aby uczestnicy próby biegli w miarę równomiernym tempem i kończyli test wyraźnie zmęczeni. W specjalnych tabelach zawarte są wyniki uwzględniające wiek i płeć testowanej osoby. Oczywiście sportowcy wyczynowi podlegają ocenie według odmiennych, wyższych kryteriów. Na przykład nasi najbardziej wytrzymali trenerzy ścieżek biegowych w trakcie testu Coopera pokonują dystans 4400 metrów, najlepsze trenerki 3900 metrów. Jeśli jesteś początkującym biegaczem w wieku 25 lat, może Cię zadowolić wynik 2400 metrów. 

Tabela wyników:

Płeć Grupy wiekowe i minimalne dystanse w metrach Wynik
M=mężczyzna
K=kobieta
15-19 20-29 30-39 40-49 50-59 60 i więcej
M
K
poniżej dystansu do oceny słabej bardzo słaby
M 2200 2100 2100 2000 1850 1600 słaby
K 1900 1800 1700 1600 1500 1350
M 2500 2400 2300 2200 2100 1900 zadowalający
K 2100 1900 1900 1800 1700 1550
M 2750 2600 2500 2450 2300 2100 dobry
K 2300 2100 2000 2000 1900 1700
M 3000 2800 2700 2600 2500 2400 bardzo dobry
K 2400 2300 2200 2100 2000 1900
M
K
powyżej dystansu do oceny bardzo dobrej doskonały

FORUM DYSKUSYJNE