NB 1080v12
 
5 maja 2010 Redakcja Bieganie.pl Lifestyle

Obóz treningowy bieganie.pl w Szklarskiej Porębie


12 czerwca. Otrzymujemy podobne pytania, postanowiliśmy hurtowo odpowiedzieć na kila z nich:

szklarska stadion 540
Stadion w Szklarskiej Porębie, na którym odbywać się będzie część zajęć (jak widać na zdjęciu przyjeżdżają tam nawet zawodnicy z Afryki)


1. Jak i gdzie przebiegać będą ćwiczenia związane z techniką? Co w trakcie treningów będą robiły rodziny lub osoby towarzyszące?

Najlepszym miejscem do analizy techniki będzie stadion i tam będziemy pewnie spędzali czasem drugą część dnia dlatego będzie to także dobre miejsce do rodzinnego spędzania czasu (należy uważać, aby nie przeszkadzać innym trenującym). Stadion w Szklarskiej Porębie jest jednym z najpiękniej położonych stadionów, z widokiem na Szrenicę. (zdjęcie stadionu).

2. Co należy ze sobą zabrać na obóz?

Strój do biegania. Najlepiej kilka wersji – na ciepłe i chłodne dni. To są jednak góry i choć nie bardzo wysokie to pogoda potrafi być tam bardzo zmienna. Oto podstawowy zestaw jaki zalecamy ze sobą zabrać:

– buty biegowe – najlepiej chociaż dwie pary, w tym jedna o trailowym charakterze (oczywiście skarpetki także 🙂 ) Czwórka z Państwa wróci ze Szklarskiej z jedną parą butów PUMY więcej. 🙂
– biegową czapeczkę z daszkiem, najlepiej białą (słońce na graniach może być duże), optymalnie było by też posiadać cienką czapkę naciąganą na głowę
– cienkie koszulki, spodenki
– cienkie bluzy, dłuższe spodnie biegowe (obcisłe lub luźne)
– cienką kurtkę biegową o przeciwdeszczowej charakterystyce
– zalecamy mały sportowy plecak

3. Czy należy się jakoś szczególnie przygotować?

Do wszystkich z Państwa wyślemy odrębne maile, ale prosimy o staranie się utrzymania formy. :). Jeśli ktoś chciałby zrobić długą biegową trasę to nie powinien zakładać, że na obozie długi bieg będzie jego pierwszym długim biegiem w życiu. Oczywiście trening będzie odbywał się w grupach o zróżnicowanym poziomie.

4. Czy należy zaopatrzyć się jakieś specjalne suplementy?

Można przed obozem zaopatrzyć się w swoje ulubione batony lub żele energetyczne ale w Szklarskiej Porębie można je zakupić bez problemu.


9 czerwca:
Ostatnio wysłaliśmy do wszystkich zapisanych uczestników obozu ankiety, które pozwolą nam lepiej ich poznać. Jeśli ktoś z zapisanych takiej ankiety nie otrzymał – prosimy o
informację. Widzimy, że wielu osobom zależy na poprawie techniki biegu.
UWAGA – mamy jeszcze kilka wolnych miejsc !!!

Jednym z celów jakie sobie stawiamy jest pomoc w przeanalizowaniu błędów w technice biegu jakie robią biegacze. W tym celu będziemy nagrywali każdego biegacza przy pomocy kamer o dużej częstostości a następnie wraz z zainteresowanymi poddamy to analizie i zastanowimy się czy należy coś zmieniać a jeśli tak to w jaki sposób aby przyniosło to najlepsze efekty.

Przewidujemy pewien zestaw ćwiczeń na koordynację, ćwiczenia mające pobudzić do pracy w określonym rytmie, nauczyć utrzymywać rytm jak najdłużej. Będziemy stosowali bieg z utrudnieniem, ale nie z utrudnieniem prowokującym mięśnie do mocnej pracy jak to ma miejsce z bieganiem w obciążnikach czy z oponą lecz na zasadzie ograniczenia pewnej swobody trajektorii ruchu rąk i tułowia.

Oczywiście – dużo biegania po najpiękniejszych w Polsce terenach biegowych. 🙂


Zdjęcia z tras po których będziemy biegali:


g__ry_izerskie_galeria.jpg

Partnerem sprzętowym na naszym obozie będzie PUMA, która wyposaży naszych obozowiczów w biegowe techniczne koszulki. Wśród
osób zapisanych na obóz rozlosujemy cztery pary biegowych butów z
linii PUMA Complete
.

puma_540_oboz.jpg

Losowanie odbędzie się kiedy zakończą się zapisy wśród wszystkich zapisanych osób. Czwórka zwycięzców będzie mogła wybrać model, który najbardziej pasuje do ich stylu biegania spośród dostępnych obecnie w Polsce modeli z najnowszej kolekcji: Vectana, Ventis, Velosis, Concinnity, Spectana oraz jeśli będzie możliwość (chodzi o dostępność roziarów) także ze starszych kolekcji choćby spośród takich modeli jak: TrailFox czy Trail 100.

Będziemy również testować małe, przenośne
urządzenie do analizy kwasu mlekowego – THE EDGE.
Przedstawimy
opis urządzenia oraz raport z testów.

theedge.jpg

Serdecznie zapraszamy na obóz treningowy do Szklarskiej Poręby.

Podczas tego wyjazdu chcemy przekazać każdemu uczestnikowi wiedzę potrzebną do układania własnych planów treningowych. Chcemy aby każdy nauczył się dostosowywać intensywności treningu optymalnie do swoich cech oraz celów startowych. Elementy, na które będziemy zwracali uwagę to także przygotowanie siłowe, sprawnościowe i technika biegu. Te cele powyżej to cele stricte treningowe ale ważne są wg nas także cele biegowo-turystyczne.

A107_524_4.jpg

Szklarska Poręba to polska biegowa mekka. Jednak biegacze wyczynowi zazwyczaj ograniczają się do trzech miejsc treningowych: zalesionej i stosunkowo ciemnej Drogi Pod Reglami, asfaltowej Drogi za Zakrętem Śmierci i stadionu. Żadne z tych miejsc nie eksploruje najciekawszych miejsc Szklarskiej Poręby i okolic. My chcemy pokazać wam coś zupełnie innego.

Zapraszamy was na biegowe wakacje. Długie, łagodne pasma gór, drogi granią i szerokimi polanami, piękne dalekie krajobrazy, możliwość wykonywania treningów a bardzo dużej różnorodności a także dużym kilometrażu. Bez przewodnika odkrycie tych wszystkich najpiękniejszych rejonów i miejsc do biegania w Szklarskiej nie jest takie proste. Oczywiście im większy obszar chcielibyście pokonać biegowo tym bardziej musicie być biegowo zaawansowani. Dlatego jesteśmy gotowi podzielić grupę na nawet trzy poziomy zaawansowania. Najwolniejsza grupa wykonywałaby trening gdzie dzienna objętość będzie oscylować w granicach od 5 do 15 kilometrów, druga szybsza od 10 do 25 i najszybsza od 15 do blisko 40.

Jak widać jesteśmy przygotowani na pracę z początkującymi osobami, jednak wskazane by było aby taka osoba przygotowała się do wyjazdu, aby móc pokonywać biegiem odcinki o długości przynajmniej 5 km.

zdroga_nad.jpg
Fragment rzadko przez biegaczy uczęszczanej a pięknej trasy Nad Reglami

Będziemy chcieli zaproponować różnorodny program. Namawiam na przyjazd z dziećmi bo przynajmniej Michał Jarosz i ja (Adam Klein) takowe będziemy posiadali.

Uczestnicy będą zakwaterowani w Rezydencji „Pod Szczytami”, która znajduje się w przepięknej część Szklarskiej Poręby zwanej Białą Doliną.

Do dyspozycji obozowiczów, a przede wszystkim osób towarzyszących,
będzie instruktorka fitness i pilates Edyta Jarosz, która zadba o
utrzymanie Państwa dobrej formy oraz aktywne spędzanie wolnego czasu.

Termin:
10-16 lipiec

Miejsce:
Szklarska Poręba, zakwaterowanie w rezydencji „Pod Szczytami” (www.podszczytami.com.pl)

Kadra:
Trener Michał Jarosz – programy treningowe,
Trener Krzysztof Janik – przygotowanie motoryczne, siłowe, ogólnorozwojowe,
Mgr Jacek Książkiewicz – analiza techniki biegu,
Mgr Edyta Jarosz – instruktorka fitness i pilates.

Koszt udziału w jednym turnusie: 1150 zł/os (opłata nie obejmuje kosztów dojazdu)
– Zakwaterowanie w pokojach dwu i  trzyosobowych z łazienką, telewizorem i internetem.
– Wyżywienie: śniadanie, obiad, kolacja.
– Dzieci do lat 7 koszt 500 zł.
– Dzieci poniżej 1 roku życia bezpłatnie.
– Koszt udziału w obozie bez zakwaterowania i wyżywienia wynosi 600 zł.
– Turnus rozpoczyna się od obiadu w dniu przyjazdu i kończy śniadaniem w
dniu zakończenia.

Informacje organizacyjne:
– Treningi biegowe będą odbywać się na trasach gór Izerskich, w Karkonoszach oraz stadionie
– W pierwsza sobotę i niedzielę po przyjeździe na podstawie rozmów, formularza i testów wysiłkowych postaramy się ocenić aktualny sportowy poziom każdego uczestnika i zaplanować dla niego program zajęć.

Orientacyjny dzienny plan dnia:

8:00 – śniadanie
10:30 – trening główny
13:00 – obiad
16:30 – trening popołudniowy
19:00 – kolacja
20:15 – zajęcia teoretyczne, sauna

Istnieje możliwość wykupienia indywidualnego planu treningowego przygotowującego do obozu. Jest to zindywidualizowany 6 tygodniowy program treningowy w specjalnej cenie 99 zł.

Na obozie czuwać nad uczestnikami będzie wykwalifikowana kadra
trenerska.

michal_100.jpgTrener Michał
Jarosz
(forumowy MichalJ), który odpowiedzialny będzie za
stworzenie dla Państwa indywidualnych planów treningowych do docelowego
startu, po analizie dotychczasowych dokonań biegowych i przeprowadzeniu
na miejscu testów wydolnościowych. Przeprowadzi serie wykładów, które
przybliżą uczestnikom system oraz zależności budowania własnych planów
treningowych. Jednym z celów każdego turnusu będzie nauczenie każdego
uczestnika opracowywania własnego programu treningowego uwzględniającego
jego aktualny poziom i realne cele startowe.

krzysiek_100.jpgDrugim trenerem będzie Krzysztof Janik (forumowy
Still Runner), który w kompleksowy sposób zadba o przygotowanie
motoryczne, sprawnościowe i siłowe. Po wstępnych testach sprawnościowych
i obserwacjach określi braki w rozwoju sprawnościowo-motorycznym i
przygotuje plan wzmacniania, doskonalenia elementów zaniedbanych.
Pozwoli to Państwu podnieść na wyższy poziom ogólną sprawność, wzmocnić
mięśnie, poprawić gibkość, a co za tym idzie zapobiec powstawaniu
kontuzji i otworzyć drogę do poprawy swoich wyników.

jacek_100.jpgJacek
Ksiąszkiewicz
(forumowy Yacool) skupi się na indywidualnej ocenie
techniki biegu uczestników poprzez system pomiarów biomechanicznych. Co
pozwoli trenerom na jeszcze dokładniejsze przygotowanie ćwiczeń do
poprawy i zoptymalizowania techniki biegu do możliwości motorycznych
danego uczestnika.

Dodatkowe pytania i zgłoszenia prosimy przesyłać mailem na adres: obozbiegowy@bieganie.pl.
W mailu zgłoszeniowym prosimy podać:
– imię i nazwisko
– rozmiar koszulki
– informacje czy zaliczka została wpłacona czy nie
Zapisy przyjmowane są do wyczerpania miejsc. Zaliczkę w wysokości 500 zł należy wpłacić na konto:

Bieganie.pl Sp Jawna: BZ WBK SA 91 1090 1030 0000 0001 0730 2195

Ilość miejsc ograniczona ! Nie zwlekaj ten obóz jest właśnie dla Ciebie !!!

Uwaga! Po 30 kwietnia 2010
zaliczka wpłacona na poczet udziału w obozie nie będzie zwracana. Z
wyjątkiem sytuacji odwołania obozu. 

szklarska_far.jpg

Widok z Wysokiej Kopy, fragment jednej z
najpiękniejszych biegowych tras

Redakcja Bieganie
Redakcja Bieganie.pl