Teraz jest So, 17 kwietnia 2021, 00:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 567 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Pt, 9 października 2009, 21:40 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 9 października 2009, 21:23
Posty: 251
Lokalizacja: Zielona Góra
witam
ciekawa rzecz z naszym organizmem - potrafię przejechać na rowerze 160km w 8h, a nie mogę przebiec 1km. Mało tego, przejeżdżam kilka tysięcy km rocznie a nie schudłem od 4 lat ani kilograma (mam 15kg nadwagi).
Zaczynam biegać - a właściwie spacerować. Parę razy kawałek podbiegłem (pies patrzył na mnie jak na wariata).
Coś strasznego, zaczęła boleć mnie głowa, zrobiło mi się niedobrze, bolą mnie nogi, w lesie ciemno... - nieciekawy początek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: So, 10 października 2009, 05:13 
Offline
Stary Wyga
Stary Wyga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 31 sierpnia 2008, 11:17
Posty: 155
Lokalizacja: Głogów
Nic się nie przejmuj. Każdy cyklista przeżywa szok gdy zaczyna biegać. Nie jesteś pierwszy ani ostatni :). jest nas tu na forum całkiem spora grupa. Ja też byłem przekonany że kondycję jakąś mam :hej: bo sporo jeździłem rowerem. Sam widzisz, że bieganie to zupełny inny rodzaj wysiłku, który o wiele bardziej niż rower angażuje serce. Dobra wiadomość jest taka, że jeśli będziesz konsekwentny i w miarę rozsądnie się odżywiał to schudniesz sporo, już po pierwszych 3-4 miesiącach biegania. Bieg to bardzo silny bodziec dla naszego organizmu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: So, 10 października 2009, 22:10 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): So, 10 października 2009, 22:08
Posty: 4
witam..ja zacząłem wczoraj 3 tydz tzn 5/2,5 i jak narazie jest bez problemu co mnie bardzo cieszy :hej:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Wt, 13 października 2009, 13:48 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Pt, 9 października 2009, 19:51
Posty: 1
Witam Wszystkich bardzo serdecznie
Ja zacząłem 13.09, w sobotę zacząłem czwarty tydzień 7/3 na razie idzie bez żadnych problemów.
Trzymajcie się, Pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Pt, 16 października 2009, 16:16 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): N, 27 września 2009, 10:24
Posty: 4
heja :) ja skonczylem w niedziele 8'/2' :)) ale niestety wdarło się przeziebienie i sie kuruje, tak wiec troche przerwy :) pozdrowionka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Pt, 6 listopada 2009, 15:30 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Pt, 6 listopada 2009, 15:21
Posty: 2
Hurra!!! Udało się, dziś był wielki dzień - 30 minut biegu. Nie stosowałam się w 100% do planu - biegałam po prostu co drugi dzień. Na początku 1 tydzień był dla mnie trudny, a myśl o 30 minutach przerażała. A dziś po prostu przebiegłam. Chcę tak całą zimę przebiec - co drugi dzień 5 km, a wiosną rozbiegam się bardziej. Pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Wt, 1 grudnia 2009, 11:22 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Wt, 1 grudnia 2009, 11:16
Posty: 2
Dzisiaj zdałem egzamin na biegacza :oczko:
Jestem bardzo zadowolony, gdyż udało mi się zrealizować plan w pełni (nie opuściłem żadnego z 36 treningów).
I co ważniejsze, udało się zbudować wytrzymałość, co bardzo mnie cieszy.
Teraz przede mną 17 tygodni przygotowań do półmaratonu.
Pozdrawiam wszystkich początkujących i do zobaczenia... 28 marca 2010 w Poznaniu :hej:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Wt, 1 grudnia 2009, 12:26 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 8 września 2009, 08:09
Posty: 897
Lokalizacja: Łódź
Brawo. Ja tez roznie realizowalem plan, wlasciwie to zrobilem pierwsze 4 tygodnie a pozniej mialem przymusowa przerwe. A kiedy znowu zaczalem biegac to bez problemu zrobilem te 30 minut i tak zrobilem juz 5 treningow. Nie wiem na razie co dalej, mam nadzieje ze pogoda bedzie laskawa i pozwoli spokojnie potrenowac.

_________________
Kuba -----> jesteś głodny? zjedz coś! | mój blog | skomentuj

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Wt, 1 grudnia 2009, 23:24 
Offline
Stary Wyga
Stary Wyga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 9 listopada 2009, 14:41
Posty: 156
Lokalizacja: GNIEW
Jak wcześniej opisywałem właśnie od tego planu zacząłem swoją przygodę z bieganiem, będąc całkowitym żółtodziobem. Rzeczą oczywistą było pewnie jak u wielu początkujących, że bieganie to wielka nuda. Jak bardzo się myliłem. Twierdzę, że każdy początkujący powinien zacząć od planu PUMA Plan 6-cio tygodniowy ponieważ da radę.

ps.
Jeśli ja dałem radę i to bez większego wysiłku zrobić plan 10-cio tygodniowy (zmarnowane 4 tygodnie). Gdzie moja praca polega na siedzeniu z 4-ma literami przed monitorem a jedynym wysiłkiem od kilku lat było wyjście z domu do auta podjechanie do pracy i dojście do biura. To 6-cio tygodniówkę każdy z odrobiną wysiłku wykona.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Śr, 2 grudnia 2009, 08:39 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 28 listopada 2009, 23:55
Posty: 19
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

Wczoraj rozpocząłem trening zgodnie z planem 10 tygodniowym :)
5 x 2' bieg/4' marsz
Moje Max HR: 192 bpm.
Podczas biegu moje Heart Rate wynosiło 172 bpm. Czy to nie za dużo ?

Podaję link:
http://connect.garmin.com/activity/19916333
W zakładce tętno dane i wykres.

_________________
pattom


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Śr, 2 grudnia 2009, 09:25 
Offline
Stary Wyga
Stary Wyga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 9 listopada 2009, 14:41
Posty: 156
Lokalizacja: GNIEW
pattom_72 napisał(a):
Witam,

Wczoraj rozpocząłem trening zgodnie z planem 10 tygodniowym :)
5 x 2' bieg/4' marsz
Moje Max HR: 192 bpm.
Podczas biegu moje Heart Rate wynosiło 172 bpm. Czy to nie za dużo ?

Podaję link:
http://connect.garmin.com/activity/19916333
W zakładce tętno dane i wykres.


Moim zdaniem to tętno jest za duże. wynosi ono 90% twojego HR Max a powinno 75% czyli 144. Sądzę że zbyt duże tępo masz w trakcie biegu. Zwolnij do 75% posiadasz pulsometr więc widzisz jakie masz tętno.

Poczekaj także na wypowiedzi innych członków forum, którzy są bardziej doświadczeni niż ja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Śr, 2 grudnia 2009, 09:38 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 8 września 2009, 08:09
Posty: 897
Lokalizacja: Łódź
AkitaInu napisał(a):
Jeśli ja dałem radę i to bez większego wysiłku zrobić plan 10-cio tygodniowy (zmarnowane 4 tygodnie).


Wydaje mi sie ze nie powinienes tych 4 tygodni uwazac za zmarnowane. Trening to trening - zawsze cos daje...

_________________
Kuba -----> jesteś głodny? zjedz coś! | mój blog | skomentuj

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Śr, 2 grudnia 2009, 10:46 
Offline
Stary Wyga
Stary Wyga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 9 listopada 2009, 14:41
Posty: 156
Lokalizacja: GNIEW
pattom_72 napisał(a):
Witam,

Wczoraj rozpocząłem trening zgodnie z planem 10 tygodniowym :)
5 x 2' bieg/4' marsz
Moje Max HR: 192 bpm.
Podczas biegu moje Heart Rate wynosiło 172 bpm. Czy to nie za dużo ?

Podaję link:
http://connect.garmin.com/activity/19916333
W zakładce tętno dane i wykres.



a ten artykuł wyjaśni Tobie zagadnienia związane strefami, zakresami i pulsometrem

http://bieganie.pl/index.php?cat=15&id=132&show=1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Pt, 4 grudnia 2009, 11:05 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): So, 10 października 2009, 22:08
Posty: 4
ja jak biegne to średnia pulsu wynosi w okolicach 145-155


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
Nowy postNapisane: Pn, 7 grudnia 2009, 14:06 
Offline
Wyga
Wyga

Dołączył(a): N, 29 listopada 2009, 21:39
Posty: 81
AkitaInu napisał(a):
Jak wcześniej opisywałem właśnie od tego planu zacząłem swoją przygodę z bieganiem, będąc całkowitym żółtodziobem. Rzeczą oczywistą było pewnie jak u wielu początkujących, że bieganie to wielka nuda. Jak bardzo się myliłem. Twierdzę, że każdy początkujący powinien zacząć od planu PUMA Plan 6-cio tygodniowy ponieważ da radę.

ps.
Jeśli ja dałem radę i to bez większego wysiłku zrobić plan 10-cio tygodniowy (zmarnowane 4 tygodnie). Gdzie moja praca polega na siedzeniu z 4-ma literami przed monitorem a jedynym wysiłkiem od kilku lat było wyjście z domu do auta podjechanie do pracy i dojście do biura. To 6-cio tygodniówkę każdy z odrobiną wysiłku wykona.


moje dotychczasowe spotkania ze sportem były bardzo podobne, czyli spacer do i od samochodu ;) i też rozpoczęłam treningi do planu dziesięciotygodniowego, ale był to świadomy wybór, bo ten sześciotygodniowy, jak dla mnie jest za bardzo poszatkowany przerwami marszu. Tu odcinki biegania są dłuższe i maszeruję tylko 3 razy. Z tym, że zaczęłam od 4.tygodnia, pominęłam trzy pierwsze. Teraz robię 5.tydzień, czyli 3x 8"b i 2"m w tempie pozwalającym na rozmowę.

A jeśli chodzi o nudę podczas biegania, to ja biegam ze słuchawkami na uszach, i słucham albo muzyki, albo audiobooków, albo angielskiego ;) Same korzyści :)

_________________
kto biegnie nie grzeszy ["Maratończyk" TSA]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 567 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL