Teraz jest Pt, 21 lutego 2020, 00:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ból po wewn. stronie łydki (mięsień płaszczkowaty?)
Nowy postNapisane: Pt, 17 stycznia 2020, 01:03 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Pt, 17 stycznia 2020, 00:53
Posty: 1
Cześć, od dłuższego czasu borykam się z bolącymi łydkami, szczególnie boli lewa. Sprawa wygląda tak, że jeśli np. nie trenowałem przez dłuższy czas i jestem wypoczęty to nic mnie nie boli, jednak nawet po jednym intensywniejszym treningu, na następny dzień nie jestem praktycznie w stanie biegać. Boli mnie parucentymetrowy odcinek od połowy łydki w dół, mięsień równoległy do piszczela, tuż obok niego. Ból promieniuje też trochę na tył łydki, nad achillesem. Sprawdzałem mięśnie łydki i nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że najbardziej pasuje mięsień płaszczkowaty. Po treningu, gdy boli, jest bardzo twardy, jakby był ciąglę spięty. Jak sobie z tym radzić? Znalazłem jakieś ćwiczenia rozciągające mięsień płaszczkowaty, ale nie wiem czy wykonuję je poprawnie, bo nie czuję za bardzo bym coś rozciągał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ból po wewn. stronie łydki (mięsień płaszczkowaty?)
Nowy postNapisane: Pt, 17 stycznia 2020, 21:31 
Offline
Stary Wyga
Stary Wyga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 21 września 2019, 22:19
Posty: 158
Odpowiadam na każdy post o płaszczkowatym. I generalnie po przeczytaniu wielu artykułów na ten temat, kiedy miałem z tym problem, można dojść do wniosku że powodów może być sporo. Moim zdaniem taką dobrą praktyką, żeby wyeliminować ten ból jest taki plan:

1. Zadać sobie pytanie czy aby ten trening nie jest za mocny.
2. Przed intensywnym biegiem wprowadzić conajmniej 15 min. truchtu
3. Przed truchtem zrobić rozgrzewkę, szczególnie skupić się na łydkach i kostkach. Ja robie alfabet oboma nogami, poza tym chodzę przez chwilę po mieszkaniu na palcach i robię coś w rodzaju step touchu na palcach. Generalnie mobilizacja łydek i stóp. Czasem jak mam kamień na brzuchatym to też go krótko rozciągam (delikatnie i krótko bo to nie czas na długie rozciągania)
4. Biegać w skarpetach kompresyjnych (ale nie wiem czy to w czymś pomaga)
5. Lądować pod środkiem ciężkości, nawet mieć delikatnie wrażenie, że się ląduje z tyłu środka ciężkości
6. Rozluźniać stopę/łydkę w czasie biegu kiedy tylko można (nie doprowadzać do ciągłego spiecia łydki)
7. W wolnym czasie rolować brzuchaty i rozciągać brzuchaty/płaszczkowaty. Mozna też kciukiem delikatnie uciskać w okolicy bólu, ale to już bardziej inwazyjne, więc:

Najlepiej udać się do fizjoterapeuty :)

_________________
Blog INEMOSS 19:59
Komentarze


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL