Bieganie.pl
https://bieganie.pl/forum/

Dzienny Jadłospis Biegacza
https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=53&t=18479
Strona 54 z 58

Autor:  Arek [ Pt, 18 marca 2016, 12:32 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

Witajcie. Czy macie sprawdzone w bojach przepisy na kolacje po treningowe? Proszę o odpowiedzi. :usmiech:

Autor:  maly89 [ Pt, 18 marca 2016, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

Arek napisał(a):
Witajcie. Czy macie sprawdzone w bojach przepisy na kolacje po treningowe? Proszę o odpowiedzi. :usmiech:



Kiedyś miałem podobną zagwozdkę:

http://biegaczzpolnocy.blogspot.com/2014/10/co-jesc-na-kolacje-czesc-1.html

http://biegaczzpolnocy.blogspot.com/2014/11/co-jesc-na-kolacje-czesc-2.html

Teraz nie przywiązuję do tego tak dużej uwagi. Jem to na co mam ochotę. Jedyne co pilnuję to to, aby nie było zbyt tłusto, bo później leży na żołądku i ciężko się śpi. Nie jem też na 2-3h przed snem. Powód jak wcześniej. Pewnie, że dobrze jest zjeść lekką kolację, ale czasami mam taki apetyt, że byle co mnie nie zadowoli :)

Autor:  FilipO [ Pt, 18 marca 2016, 21:07 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

A ja osobiście jem właśnie najwięcej pod wieczór. Choć nie miałem też nigdy problemów z nadwagą. Po treningu jem to, co sobie wymarzyłem w jego trakcie :D. Nie ma tutaj zupełnie reguły. Jajecznica, owsianka (nawet i na noc), lody etc.
Mega tłusto też raczej nie jem, ale zawsze jakieś dobre źródło tłuszczu wrzucam. Mogą być orzeszki, awokado, jajka właśnie. Przyzwyczaiłem się do chodzenia spać raczej z pełnym brzuchem. Nie zauważyłem aby przeszkadzało mi to w spaniu. A na pewno pozwala uniknąć uczucia głodu w trakcie nocnej pobudki na siku.

Autor:  Tomek78 [ Śr, 6 kwietnia 2016, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

U mnie po treningu (dosłownie po wejściu do domu) jest banan.
Dopiero pokilkunastu minutach mam coś co ma dużo węglowodanów (zazwyczaj ryż/makaron) z mięskiem.

Czasem ulegam pokusie i najem się pustych kalorii, ale to naprawdę rzadko ;-).
Trening to świętość ;)

Autor:  Yahoo [ Śr, 6 kwietnia 2016, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

Tomek78 napisał(a):
U mnie po treningu (dosłownie po wejściu do domu) jest banan.
Dopiero pokilkunastu minutach mam coś co ma dużo węglowodanów (zazwyczaj ryż/makaron) z mięskiem.

Czasem ulegam pokusie i najem się pustych kalorii, ale to naprawdę rzadko ;-).
Trening to świętość ;)

U mnie też był kiedyś zawsze banan, nawet kilka. Ale znudziło mi się i nic to nie dawało, nic nie czułem po nim.

Autor:  upoconejajka [ Wt, 7 czerwca 2016, 12:17 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

Moni_biega napisał(a):
Ja ostatnio zaczęłam robić najróżniejsze koktajle. Idealnie wchodzi i przed i po treningu. Zastanawiam się tylko, jaka wersja dostarczy mi najwięcej wartości odżywczych. Jak powinnam skomponować taki koktajl, żeby był jak najbardziej korzystny? macie jakieś doświadczenie w tym temacie?


Na substancje odżywcze typu witaminy i minerały masz prawie cały dzień. Po treningu polecałbym jednak węglowodany.

Autor:  klosiu [ Cz, 7 lipca 2016, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

Nie wiem dlaczego rozróżniasz jedno od drugiego. Znacznie lepiej zjeść węglowodany bogate w mikro i makrolelementy, niż puste, jałowe węgle z makaronu, cukru czy chleba.

Po treningu taki koktail z bananów i innych owoców jest jak najbardziej wskazany, jednocześnie uzupełnia węgle, minerały i część utraconej wody.
Ale poza treningiem uważałbym zwłaszcza z owocowymi koktailami, bo takie miksy mają znacznie większy indeks glikemiczny niż normalne owoce.

Autor:  upoconejajka [ Cz, 21 lipca 2016, 11:02 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

klosiu napisał(a):
Nie wiem dlaczego rozróżniasz jedno od drugiego. Znacznie lepiej zjeść węglowodany bogate w mikro i makrolelementy, niż puste, jałowe węgle z makaronu, cukru czy chleba.

Po treningu taki koktail z bananów i innych owoców jest jak najbardziej wskazany, jednocześnie uzupełnia węgle, minerały i część utraconej wody.
Ale poza treningiem uważałbym zwłaszcza z owocowymi koktailami, bo takie miksy mają znacznie większy indeks glikemiczny niż normalne owoce.


Nie do końca mnie zrozumiałeś albo ja niejasno napisałem :)
Po treningu idealnie jakby wjechały jakieś płatki jaglane/ryżowe zalane wodą + banan (lub inne owoce, typu czereśnie, śliwki, nektarynki itp). Czyli są węgle i są minerały. A już w 100% idealnie gdyby dodać do tego nieco białka.
Jedynie warzywa po treningu to nie jest dobry pomysł.

EDIT: Do odbudowania glikogenu nieco cukru jak najbardziej jest potrzebne po treningu. Ale niech to będzie 2w1, czyli cukier i minerały, czyli owoce ;)

Autor:  ijon [ Cz, 21 lipca 2016, 11:11 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

upoconejajka napisał(a):
Jedynie warzywa po treningu to nie jest dobry pomysł.

EDIT: Do odbudowania glikogenu nieco cukru jak najbardziej jest potrzebne po treningu. Ale niech to będzie 2w1, czyli cukier i minerały, czyli owoce ;)

Serio ???!!! Warzywa po treningu to niezbyt dobry pomysł. A na drugą rękę po treningu glikogen można sobie odbudowywać odrobiną cukru.
Z ciekawości zapytam - jaki jest Twój poziom biegowy?

Autor:  upoconejajka [ Pt, 22 lipca 2016, 13:36 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

ijon napisał(a):
upoconejajka napisał(a):
Jedynie warzywa po treningu to nie jest dobry pomysł.

EDIT: Do odbudowania glikogenu nieco cukru jak najbardziej jest potrzebne po treningu. Ale niech to będzie 2w1, czyli cukier i minerały, czyli owoce ;)

Serio ???!!! Warzywa po treningu to niezbyt dobry pomysł. A na drugą rękę po treningu glikogen można sobie odbudowywać odrobiną cukru.
Z ciekawości zapytam - jaki jest Twój poziom biegowy?


Napisałem przecież, że to nie jest dobry pomysł ;)
Średniozaawansowany :bum:

Autor:  maly89 [ So, 23 lipca 2016, 17:14 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

upoconejajka napisał(a):

Nie do końca mnie zrozumiałeś albo ja niejasno napisałem :)
Po treningu idealnie jakby wjechały jakieś płatki jaglane/ryżowe zalane wodą + banan (lub inne owoce, typu czereśnie, śliwki, nektarynki itp). Czyli są węgle i są minerały. A już w 100% idealnie gdyby dodać do tego nieco białka.
Jedynie warzywa po treningu to nie jest dobry pomysł.

EDIT: Do odbudowania glikogenu nieco cukru jak najbardziej jest potrzebne po treningu. Ale niech to będzie 2w1, czyli cukier i minerały, czyli owoce ;)



Dodaj tylko, że to są Twoje prywatne poglądy, ewentualnie powtarzane po kimś. Sposobów na potreningowe posiłki jest cała masa. Są też takie całkowicie wykluczające węglowodany. W wolnej chwili rzuć okiem chociażby na to co pisze Dr Phil Maffetone. A i on reprezentuje tylko jedną grupę. Prawda jest taka, że każdy jest inny i to co danej osobie będzie służyć musi znaleźć właśnie ta osoba.

Autor:  upoconejajka [ N, 24 lipca 2016, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

maly89 napisał(a):
upoconejajka napisał(a):

Nie do końca mnie zrozumiałeś albo ja niejasno napisałem :)
Po treningu idealnie jakby wjechały jakieś płatki jaglane/ryżowe zalane wodą + banan (lub inne owoce, typu czereśnie, śliwki, nektarynki itp). Czyli są węgle i są minerały. A już w 100% idealnie gdyby dodać do tego nieco białka.
Jedynie warzywa po treningu to nie jest dobry pomysł.

EDIT: Do odbudowania glikogenu nieco cukru jak najbardziej jest potrzebne po treningu. Ale niech to będzie 2w1, czyli cukier i minerały, czyli owoce ;)



Dodaj tylko, że to są Twoje prywatne poglądy, ewentualnie powtarzane po kimś. Sposobów na potreningowe posiłki jest cała masa. Są też takie całkowicie wykluczające węglowodany. W wolnej chwili rzuć okiem chociażby na to co pisze Dr Phil Maffetone. A i on reprezentuje tylko jedną grupę. Prawda jest taka, że każdy jest inny i to co danej osobie będzie służyć musi znaleźć właśnie ta osoba.



Zerknę w na to co pisze dr Phil Maffetone.
Jakby ktoś się uparł to i 1 litr oleju słonecznikowego po treningu wleje i będzie zadowolony :hahaha:
Poniżej kilka linków, które znalazłem na szybko potwierdzające moją teorię, że po treningu głównie węglowodany + nieco białka:
http://warszawskibiegacz.pl/co-jesc-po-bieganiu/
http://dietetycy.org.pl/posilek-potreni ... nia-normy/

Zerknąłem w swoją rozpiskę na posiłek potreningowy
- 50g płatków jaglanych albo ryżowych
- 50g owoców suszonych lub zwykłych owoców
- 30g odzywki białkowej
- 20g oleju kokosowego

Wszystko to można zastępować innymi produktami, byle było odpowiednio makrosów.

Jak widać głównie węgle.

Autor:  maly89 [ N, 24 lipca 2016, 20:49 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

Ja naprawdę Ci wierzę, że po treningu jesz węgle. Wiem, że tak samo robi Bartek Olszewski, którego tutaj wywołałeś do tablicy. Sam często sięgam po węgle. Tylko zauważam, że jest to jedna z dróg. Gdzieś na forum jest temat o nazwie LCHF i osoby będące chociażby na tej diecie raczej nie nadużywają węgli. Trenować można również na tłuszczu. Czego dowiedli chociażby koszykarze LA Lakers. Żywienie to naprawdę zbyt rozległy temat, żeby sądzić, że jest tylko jedna właściwa droga :)

Autor:  Jeppers [ Cz, 18 sierpnia 2016, 12:56 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

U mnie po biegu gdy jestem naprawdę zmęczony to jem banany albo jakieś inne owoce, z tego co wiem akurat banany dają największy zastrzyk energetyczny z owoców. Jak chodzi o płyny to ostatnio tylko woda, nie wiem czy znajdzie się ktoś na forum kto potwierdzi tezę, że napoje izotoniczne rzeczywiście dają jakiekolwiek efekty
Pozdrawiam

_________________
Przepisy

Autor:  Paulla [ Śr, 24 sierpnia 2016, 12:38 ]
Tytuł:  Re: Dzienny Jadłospis Biegacza

Ja po biegu o jem banany albo jakieś inne owoce, poza tym woda lub domowy izotonik

Strona 54 z 58 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/