FOR PRO i towar którego nie było ...
: 26 lut 2014, 08:58
Dużo się mówi ostatnio o standardach sprzedaży towarów w sklepach internetowych. Myślę że w naszej polskiej rzeczywistości problem ten wiąże się nierozerwalnie z naszą polską mentalnością, niechęcią sprzedawców i brakiem zachodnich standardów sprzedaży co doprowadza do złej renomy w/w sklepy (a w szczególności te sklepy których reklamy mamy non stop przed nosem np. na portalu redaktora Adama). Myślę zatem że o problemie trzeba mówić głośno i wyraźnie tak jak głośne i wyraźne są reklamy sklepów. Przedstawiam wam zatem moją historię ze sklepem FOR PRO.
Pierwszy będzie mój e-mail do sklepu FOR PRO w którym określam sedno:
1. Pieniądze otrzymałem na konto niezwłocznie - za towar; nie otrzymałem pieniędzy za transport
2. Podczas mojej wizyty w sklepie próbowano wmówić mi że zamówiłem buty z kolekcji damskiej, co jest ewidentnie nieprawdą gdyż była to kolekcja męska
3. Proponowano w zamian inny model ale nie interesowało mnie to
4. Na moją propozycję że poczekam aż będzie dostawa butów zgodnie z zawartą umową dostałem odpowiedź że tych butów nie ma w hurtowni. Swoją drogą ciekawe to. Nowy model wchodzi do sprzedaży i już go nie ma i nie będzie. Tutaj trudno wyrokować. Może firma NIKE nie będzie produkowała już tego modelu - nie wiem? Z drugiej strony chyba nie, bo jest, nawet w moim rozmiarze:
http://www.forpro.pl/nike_lunaracer_3,p104484236
Pozdrawiam wszystkich czytających.
Pierwszy będzie mój e-mail do sklepu FOR PRO w którym określam sedno:
Teraz odpowiedź sklepu:
Subject: Do dyrekcji sklepu FOR PRO
Moi drodzy.
Dnia 26.12.2013r złożyłem zamówienie nr 3828 na buty: NIKE LUNARACER+ 3 Buty
biegowo-startowe - 44 / US 10 / 28 cm z kolekcji męskiej. Zamówienie dotarło
do mnie kurierem dnia 02.01.2014r które opłaciłem kurierowi gotówką. Po
otworzeniu przesyłki stwierdziłem że dostałem nr 42 tego buta a więc nie
zgodnie z umową kupna - sprzedaży. Wykonałem więc telefon do sklepu gdzie
Pan uprzejmie mnie przeprosił i poprosił o przesłanie źle wydanych butów
celem podmiany na numer zgodny z zawartą umową.
Stwierdziłem że będę przejazdem w Warszawie więc nadłożę trochę drogi i
osobiście wymienię źle wydane buty. Dzisiaj tj. 04.01.2014r byłem w waszym
sklepie i dowiedziałem się że butów w zamawianym przeze mnie rozmiarze nie
ma w sklepie. Sprzedawca zaproponował zwrot pieniędzy na konto bankowe. (nie
płaciłem z konta bankowego za buty - płaciłem gotówką kurierowi !!!).
Zostałem dwukrotnie wprowadzony w błąd a ponadto nie otrzymałem pieniędzy za
zostawione źle wydane buty. Oprócz tego zostałem automatycznie obciążony
kosztami transportu w obu kierunkach z winy nie wywiązania się z umowy kupna
- sprzedaży przez SPRZEDAWCĘ. Nie rozumiem jak autoryzowany sprzedawca NIKE
może w taki sposób traktować klientów? Proszę o odpowiedź.
Z poważaniem. Jerzy Kuptel.
Kilka faktów i wniosków na koniec:
Szanowny Panie,
Zgadza się że zapłacił Pan kurierowi gotówką, ale my pieniądze od firmy
kurierskiej dostajemy na konto przelewem i sprzedaż rozliczamy jako przelew,
dlatego poprosiliśmy Pana o numer konta na który będziemy mogli zwrócić
pieniądze.
Prośba ta wynikała z przyczyn księgowych.
Jeszcze raz przepraszamy za zaistniałą sytuację i prosimy o numer konta na
który będziemy mogli wysłać pieniądze.
Pozdrawiam
1. Pieniądze otrzymałem na konto niezwłocznie - za towar; nie otrzymałem pieniędzy za transport
2. Podczas mojej wizyty w sklepie próbowano wmówić mi że zamówiłem buty z kolekcji damskiej, co jest ewidentnie nieprawdą gdyż była to kolekcja męska
3. Proponowano w zamian inny model ale nie interesowało mnie to
4. Na moją propozycję że poczekam aż będzie dostawa butów zgodnie z zawartą umową dostałem odpowiedź że tych butów nie ma w hurtowni. Swoją drogą ciekawe to. Nowy model wchodzi do sprzedaży i już go nie ma i nie będzie. Tutaj trudno wyrokować. Może firma NIKE nie będzie produkowała już tego modelu - nie wiem? Z drugiej strony chyba nie, bo jest, nawet w moim rozmiarze:
http://www.forpro.pl/nike_lunaracer_3,p104484236
Pozdrawiam wszystkich czytających.