Strona 1 z 1

Serwis Timex'a

: 04 wrz 2014, 09:25
autor: smopi
W dziale jest wątek na temat serwisu firmy Garmin (http://www.bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=40&t=30865). Jako, że niestety mam możliwość sprawdzenia jak działa serwis Timex'a postanowiłem założyć ten wątek.

Zegarek Timex Run Trainer 2.0 kupiłem w maju 2013 r. Po ponad rocznym bezproblemowym używaniu zaczęły się pojawiać problemy z komunikacją zegarek -> komputer. Na ogół pomagało odłączenie zegarka i jego ponowne podłączenie do portu USB. Pod koniec lipca TRT ostatecznie przestał być widoczny z komputera - straciłem możliwość zgrywania treningów do komputera.
Zegarek wysłałem do serwisu centralnego w Warszawie. Trafił tam 30.07 a odesłany do mnie został 07.08.2014 r. Po otrzymaniu go nie byłem w stanie stwierdzić co zostało zrobione (zegarek i kabelek otrzymałem ten sam). Tylko w karcie gwarancyjnej pojawił się lakoniczny wpis "Poprawiono styki komunikacji z komputerem".

Faktycznie komunikacja zaczęła działać... na jakieś 2 tygodnie. Później ponownie komputer raz na dwa/trzy podłączenia nie widział zegarka. W ostatni wtorek już mi się nie udało zgrać treningu. Wczoraj zegarek ponownie wysłałem do Warszawy.

Zobaczymy co tym razem serwis z tym zrobi. Zegarek drugi raz jest u nich z tym samym problemem, a ja jestem bez sprzętu.

I jeszcze mała refleksja: w dzisiejszych czasach o wyborze sprzętu tej czy innej firmy często decyduje jakość serwisu. Myślę, że warto dzielić się doświadczeniami w tym zakresie. Może w końcu w temacie jakości usług serwisowych staniemy się częścią cywilizowanego Świata.

Re: Serwis TImex'a

: 04 wrz 2014, 09:59
autor: Kangoor5
Jeśli kupiłeś w Polsce, to zareklamuj u sprzedawcy i zażądaj wymiany na nowy, wolny od wad a w razie braku możliwości wymiany na nowy lub nadmiernych kosztów, które by się z tym wiązały, zażądaj odstąpienia od umowy. Na druku reklamacyjnym określ czas, jaki sprzedawca ma na spełnienie roszczenia (bo ustawa tego nie określa).

Re: Serwis TImex'a

: 04 wrz 2014, 10:05
autor: smopi
Kangoor5 pisze:Jeśli kupiłeś w Polsce, to zareklamuj u sprzedawcy [...]
Dzięki za informację - zegarek kupiłem bezpośrednio w firmie Timex Group Polska Sp. z O.O. więc tam go odesłałem... :chlip:

Re: Serwis Timex'a

: 04 wrz 2014, 11:44
autor: javai
Ja mam pozytywne doświadczenia z serwisem Timex'a w Polsce
Ale to było 2 lata temu. Będąc w USA kupiłem po bardzo promocyjnej cenie Timex Global Trainer. Musiałem go oddać do serwisu gdyż po kilku biegach w deszczowej Szkocji po prostu zaparował. Serwis odesłał mi kompletnie nowy zegarek.

Re: Serwis Timex'a

: 04 wrz 2014, 13:19
autor: smopi
javai pisze:Ja mam pozytywne doświadczenia z serwisem Timex'a w Polsce
Dobrze wiedzieć - jest nadzieja :taktak:
Kangoor5 pisze:Jeśli kupiłeś w Polsce, to zareklamuj u sprzedawcy i zażądaj wymiany na nowy
Dzięki za poradę! Tak też zrobiłem - zażądałem doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną wymianę na towar zgodny z umową

Re: Serwis Timex'a

: 04 wrz 2014, 22:22
autor: Kangoor5
Kangoor5 pisze:Jeśli kupiłeś w Polsce, to zareklamuj u sprzedawcy i zażądaj wymiany na nowy
smopi pisze:Dzięki za poradę! Tak też zrobiłem - zażądałem doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną wymianę na towar zgodny z umową
I tego się trzymaj. Jeśli nie odpowiedzą w ciągu 14 dni, znaczy że uznali twoje roszczenie i muszą je spełnić, nawet jeśli odpowiedź albo nawet naprawiony towar dotrze 15. dnia. Jeśli będą próbowali naprawić, to de facto uznali wadę i też powinni wymienić, zgodnie z twoim żądaniem. W kontaktach ze sprzedawcą powołuj się na Ustawę i nie używaj słowa "gwarancja". Przeczytaj Ustawę, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Re: Serwis Timex'a

: 13 wrz 2014, 19:33
autor: smopi
Po dotarciu zegarka do serwisu zadzwoniłem tam i porozmawiałem z serwisantem. Okazało się, że przyczyna problemów była prozaiczna: sprężyna dociskowa w klipsie (tym co zapina się na zegarek) po prawie 1,5 roku używania osłabła i niedostatecznie dociskała styki. Podobno jest to znany problem - ta która została zamontowana jakoby jest z innego materiału i powinno być już ok.

Zegarek mam już w domu i po kilku treningach na razie zero problemów :spoczko:

Plus dla serwisu za szybką diagnozę i naprawę.

Minus za to, że zrobiono to jak należy dopiero za drugim razem (za pierwszym razem styki zostały przeczyszczone co niewiele pomogło).

Dzięki za wsparcie - zwłaszcza Kangoor5 wiele mi rozjaśnił w temacie naprawy/wymiany/zwrotu towaru.

Pozdrawiam!

Re: Serwis Timex'a

: 16 wrz 2014, 19:11
autor: smoła
Dziś też po kontakcie z serwisantem odesłałem swojego target trainera(dziwne odczyty tętna lub ich brak). Wcześniejsze doświadczenia z serwisem miałem bardzo pozytywne, zobaczymy jak będzie tym razem.