Na zgłoszenie wady masz 2 miesiące od monentu jej stwierdzenia.
Po tym upływie sprzedawca może Twoją reklamację odrzucić bez podania innych przyczyn.
Reklamację sprzedawca przyjąć musi i nie ma możliwości, zeby Ci tego odmówił. Reklamacja powinna być złożona pisemnie, okreslasz w niej na czym polega wada, kiedy wystąpiła i w jakiś okolicznościach.
Podajesz też swoje rządania wobec sprzedawcy. Masz prawo rządać naprawy obuwia lub obniżenia ceny ( wtedy możesz napraiwić sobie sam, ale raczej nie warto ). Jeśli nie ma możliwości naprawy, wtedy możesz rządać wymiany lub zwrotu gotówki.
Sprzedawca ma 2 tygdonie na poinformowanie Cię czy rozpatrzył Twoją reklamację pozytywnie, czy nie. Jeśli w tym terminie Cię nie poiformuje reklamacja zostaje uznana ze rozpatrzoną pozytywnie i możesz domagać się zwrotu kasy lub nowych butów.
Jeśli poinformuje Cię, że rozpatrzył reklamację pozytywnie i będzie naprawiał buty, to niestety ustawa nie przewiduje czasu, jaki na tą naprawę ma. Ale żadko firmy porywają się na naprawę.
Jeśli sprzedawca naprawi Twoje buty, a wada się odnowi lub pojawi się kolejna, to oczywiście możesz je reklamować dalej.
Jeśli sprzedawca poinformuje Cię, że rozpatrzył reklamację pozytywnie i chce Ci dać nowe buty lub zwrócić kasę to oczywiście po problemie.
Jeśli sprzedawca poinformuje Cię, że odrzuca Twoją reklamację, to decyzję musi przedstawić Ci na piśmie.
Wtedy formalnie możesz iść do rzeczoznawcy i próbować podważyć decyzję sprzedawcy, ale tu się zaczyna długa wyboista droga.
Możesz też próbwać dogadać się z kierownikiem sklepu, a jeśli to nie pomoże dzwoń do jakiegoś menadżera. Oni zazwyczaj nie mają czasu na rozmowy i klientami i im się nie chce, więc jak trochę pomarudzisz, ale nie będziesz chamski i go nie wkurzysz to na odczep zdecyduje, żeby Ci dać nowe buty i po sprawie.
Powodzenia
