Artykuł czy reklama?

kkkrzysiek
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lut 2017, 09:29
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Wszedłem na stronę główną portalu i widzę taki artytkuł o bieliźnie: https://bieganie.pl/sport/jakosciowa-bi ... a-cwiczen/

Podpisany jest przez redakcję bieganie.pl:
Obrazek


Sorry, ale twierdzenie, że bawełna to najlepszy materiał na bieliznę sportową to jakiś kiepski żart.
O ile pozostałe warstwy sportowego stroju mogą być wykonane z syntetyków, to bielizna, która chroni delikatne partie ciała, powinna być wytworzone z naturalnego materiału. Najtrafniejszym wyborem jest oddychająca i dobrze absorbująca wilgoć bawełna. Skóra będzie mieć stały dostęp powietrza, a naturalne włókna zapewnią komfort podczas ćwiczeń.
Nie polecamy ćwiczenia w skarpetkach wykonanych w całości z syntetycznych włókien. Stopa będzie się w nich obficie pocić. Bardzo ważne jest, by skóra miała stały dostęp powietrza, a ściągacz nie uciskał łydki nad kostką.
Celem bielizny sportowej nie jest ograniczenie pocenia, a jak najbardziej efektywne odprowadzenie wilgoci od ciała, dodatkowo krój, użyte materiały powinny minimalizować otarcia, podrażnienia skóry. Bawełna niestety nie jest w tym najlepsza, kiedy w grę wchodzi wysiłek o dużej intensywności.

Skoro jest to artykuł, dlaczego nie ma podpiętych komentarzy? A jeśli nie jest to artykuł, a reklama, dlaczego nie jest oznaczony jako reklama? Nie mam problemu z tym, że umieszczacie reklamy, ale oznaczajcie je uczciwie.
New Balance but biegowy
Rolli
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 13299
Rejestracja: 04 sie 2007, 23:18
Życiówka na 10k: 33:40
Życiówka w maratonie: 2:39:05

Nieprzeczytany post

Daj im chociaż trochę zarobić, bo całkiem portal zamkną.
kkkrzysiek
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 2043
Rejestracja: 18 lut 2017, 09:29
Życiówka na 10k: brak
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Nie mam żadnych problemów z reklamami - wolę bez, ale rozumiem, że taki jest świat i reklamy są i od nich nie uciekniemy, chyba że będziemy płacić za treści i pozwoli to utrzymać serwis. Chodzi o to, że za takie coś (nieoznaczenie reklamy) grożą kary nakładane przez UOKiK. Ostatnio było głośno o tym jak UOKiK zabrał się za influencerów. Kary grożą zarówno medium publikującemu reklamę, jak i reklamodawcy.

Odpłatna promocja produktów lub usług bez wyraźnego oznaczenia, że są to treści sponsorowane, narusza zakaz kryptoreklamy i może stanowić nieuczciwą praktykę rynkową, a w niektórych przypadkach również czyn nieuczciwej konkurencji. Dotyczy to nie tylko tradycyjnych mediów, ale także wszystkich innych platform, w tym coraz bardziej popularnych portali społecznościowych.

Źródło*: https://ksiegowosc.infor.pl/obrot-gospo ... cerow.html
UOKiK wszczął cztery postępowania, zarzucając spółce Olimp Laboratories nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Zdaniem urzędu, firma zlecała reklamy swoich produktów influencerom i zawierała z twórcami umowy, w których zobowiązywała się do zapłaty za publikację postów i relacji na Instagramie na temat produkowanych przez nią suplementów diety i innych produktów. Miała ich też namawiać do stosowania niejasnych oznaczeń, takich jak #olimpad #nazwaproduktu.

Źródło*: https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artyk ... ptoreklame




*wiem, że artykuły dotyczą konkretnie nieoznakowanej reklamy w mediach społecznościowych influencerów, ale to wcale nie tak odległa działka
ODPOWIEDZ