Teraz jest Pn, 17 grudnia 2018, 07:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Maraton poniżej 2:30
Nowy postNapisane: Pt, 30 listopada 2018, 19:25 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Pt, 30 listopada 2018, 13:19
Posty: 12
Cześć,

Jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość :)

Tytułem wstępu:
Może zacznę od paru słów o sobie, jestem biegaczem z 13 letnim doświadczeniem, choć sam mam 25- a więc można powiedzieć że pół życia spędziłem gdzieś w lesie na bieganiu. :). Współpracowałem z najlepszymi trenerami w Polsce trenując w jednym z Warszawskich klubów, ukończyłem Akademie Wychowania Fizycznego, oraz mogę się pochwalić życiówką na 10 km na poziomie 31' oraz 14.39 na 5 km . Jestem osobą, która obecnie pracuje jako nauczyciel i wykonuje obowiązki domowe (tata na cały etat) :).

Choć już nie jestem pół - profesjonalistą w bieganiu, chciałbym przebiec maraton w kwietniu/maju w czasie 2:30. Ten blog powstaje po to by czerpać motywację do wyjścia na trening (Czasami ten prawdziwy trening zaczyna się w domu, jeszcze przed wyjściem na dwór po całym dniu pracy), oraz by pokazać wszystkim że jako "normalna osoba" z "normalnymi" obowiązkami da się biegać i uzyskiwać przyzwoite wyniki. W moich wpisach, będę chciał przedstawiać cel danego treningu i jego założenia. Wykonując dany trening trzeba wiedzieć co on ma spowodować i jakie efekty przynieść - co postaram się wyjaśniać w każdym moim wpisie.

Mam już nakreślone pewne pośrednie cele, które powinny mnie przybliżać do założonego wyniku.:

Może teraz coś o samej specyfikacji mojego treningu, którego jestem autorem :):
A więc mój start docelowy to: GDAŃSK maraton - 14.04.2009
Starty pośrednie: tzw. cele krótko terminowe:
Bieg Chomiczówki gdzie chciałbym uzyskać wynik w okolicach 49min (poniżej 50) oraz półmaraton w Wiązownie/ Warszawski - to może się zmienić wyjdzie w praniu. Planując te biegi, kieruje się zamierzeniem osiągnięcia danego wyniku po danym okresie przygotowawczym, mianowicie mają one służyć jako sprawdzian formy - by zobaczyć czy wszystko zmierza we właściwym kierunku.

Mój cykl treningowy do maratonu jest podzielony następująco: okres przygotowawczy (3msc) , Bezpośrednie Przygotowanie Startowe
(3msc) , oraz okres startowy (14dni) - W blogu będę opisywał prace jaką zamierzam wykonać przez cały dany mezocykl - na jego początku.

Obecnie od października? do końca grudnia, znajduję się w okresie przygotowawczym - gdzie moja praca jest ukierunkowana na biegi w 1 i 2 zakresie ( przemiennie z fartelkiem). Dużą wagę przykładam na ćwiczenia ogólno rozwojowe - izometryczne oraz na rościąganie poszczególnych partii mięśniowych. Przez grudzień natomiast będę się skupiał na treningu systemów energetycznych (dłuższe biegi) oraz na różnego rodzaju sile ogólnej (siłownia) i biegowej ( skipy, podbiegi).
Obecnie wykonuje ok 60 - 100km tygodniowo, co chciałbym utrzymać grudniu.

Zamierzam rozpisywać swój trening raz w tygodniu np. W niedziele wieczorem co wykonałem w minionym tygodniu z dokładnym rozpisaniem środków treningowych. Jeżeli chcielibyście by wpisy pojawiały się codziennie to jestem otwarty na sugestie. :)

Mam nadzieję że o niczym nie zapomniałem, w razie jakkich kolwiek pytań zapraszam do dyskusji lub na pw: maraton_2_30@o2.pl

pozdrawiam,
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Maraton poniżej 2:30
Nowy postNapisane: Wt, 4 grudnia 2018, 13:18 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Pt, 30 listopada 2018, 13:19
Posty: 12
Hejka,

Wpisy miały pojawiać się raz w tygodniu ale po zastanowieniu stwierdziłem że będę umieszczał informacje o swoim treningu codziennie. Natomiast w niedziele po zakończonym mikrocyklu (7dniowym) będę starał się pisać krótkie podsumowanie danego tygodnia :)
opisy skrutów:
OWB - ogólna wytrzymałość biegowa - tzw. pierwszy zakres
SB - siła biegowa
WB - wytrzymałość biegowa - w danym zakresie intensywności
Trucht - tzw. schłodzenie

3.12.2018r godz 21.

1/OWB1 8km (35:50 śr. 4.27) + ćw. rozciągające
2/SB podbiegi 10x100m p. trucht
3/WB2-3 10x1' p. 45" ( każdny odcinek biegany po ok. 3.20 - 3.10)
4/Trchut 1km + ćw. izomeryczne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Maraton poniżej 2:30
Nowy postNapisane: Wt, 4 grudnia 2018, 13:40 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Pt, 30 listopada 2018, 13:19
Posty: 12
Rolli napisał(a):
maraton_2_30 napisał(a):
Hejka,

Wpisy miały pojawiać się raz w tygodniu ale po zastanowieniu stwierdziłem że będę umieszczał informacje o swoim treningu codziennie. Natomiast w niedziele po zakończonym mikrocyklu (7dniowym) będę starał się pisać krótkie podsumowanie danego tygodnia :)
opisy skrutów:
OWB - ogólna wytrzymałość biegowa - tzw. pierwszy zakres
SB - siła biegowa
WB - wytrzymałość biegowa - w danym zakresie intensywności
Trucht - tzw. schłodzenie

3.12.2018r godz 21.

1/OWB1 8km (35:50 śr. 4.27) + ćw. rozciągające
2/SB podbiegi 10x100m p. trucht
3/WB2-3 10x1' p. 45" ( każdny odcinek biegany po ok. 3.20 - 3.10)
4/Trchut 1km + ćw. izomeryczne

Obiecałeś opisywać twoje treningi. Wiec dlaczego to i dlaczego teraz?

Osobiście uważam, ze twoje cele sa troche zaniżone biorąc pod uwagę twoje życiówki. To tez może być taktyka psychologiczna, tak mało brana pod uwagę przez szarych biegaczy.



Bardzo bym prosił o komentarze w wątkach do tego przeznaczonych :)
Nie chce opisywać teraz ponieważ mam mocno ograniczony czas w tygodniu, zrobie to w weekend na spokojnie, podsumowując cały tydzien :)
Co do moich celów to trzeba wziąć pod uwage roczną przerwe :)
pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Maraton poniżej 2:30
Nowy postNapisane: Cz, 13 grudnia 2018, 13:26 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Pt, 30 listopada 2018, 13:19
Posty: 12
3.12.2018 godz 21.

1/OWB1 8km (35:50 śr. 4.27) + ćw. rozciągające
2/SB podbiegi 10x100m p. trucht
3/WB2-3 10x1' p. 45" ( każdny odcinek biegany po ok. 3.20 - 3.10)
4/Trchut 1km + ćw. izomeryczne

4.12.2018 godz 20.45

1/BNP 14km (55.16) + 1km trucht
4.34 4.16 4.06 4.07 4.02 3.50 3.52 3.50 3.52 3.45 3.46 3.43 3.48 3.38

5.12.2018 godz 6.35

1/ OWB1 15km + ćw rozciągające (66.22) śr. 4.25

6.12.2018

wolne

7.12.2018 godz 20.00

1/OWB 16km + gibkość

8.12.2018 godz 11.00

1/OWB 6km + gibkość
2/WB3 8x1km (3.20) p 2'
3.23 3.23 3.25 3.24 3.20 3.17 3.18 3.17
1/Trucht + ćw. rozluźniające

9.12.2018 godz 9.00

1/OWB 20km (86.44' śr 4.20)+ ćw rozciągające


PODSUMOWANIE

Tydzień 3-9.12 kończę z liczbą 96 przebiegniętych km. Jest to wynik zadowalający zważywszy że w tygodniu był jeden dzień wolny. Dwa treningi jakościowe BNP i sobotnie WB 3. BNP mam zamiar robić przemiennie w mikro cyklach z biegiem ciągłym zaś WB3 stopniowo wydłużać, pozostawiając prędkość tę samą - ma to na celu stopniowe adoptowanie się do prędkości docelowych. W kolejnych tygodniach mam zamiar nieznacznie zwiększyć kilometraż pozostawiając prędkości te same. Niestety w tym tygodniu nie udało się zwiększyć siły biegowej tak jak chciałem, ze względu na brak czasu :( - będę pracował nad tym w przyszłych tygodniach, może się uda. Wypadł mi także jeden dzień treningowy, który miał być przeznaczony na siłę biegową, ale ze względu na złe samo poczucie ( porostu mi sie nie chciało :( ). Jeżeli ktoś by był chętny potowarzyszyć mi na treningu, wieczorową porą czy to biegiem czy na rowerze to serdecznie zapraszam, przyda się wsparcie psychiczne, zwłaszcza na BNP i na niedzielnym długim wybieganiu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL