Teraz jest Cz, 24 czerwca 2021, 17:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Trening z taśmami
Nowy postNapisane: Cz, 14 maja 2020, 11:37 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 3 grudnia 2008, 12:25
Posty: 8738
Lokalizacja: iten i tam
Fragment filmu instruktażowego, na którym widać typowe, statyczne podejście do stabilizacji fazy podporu wynikające z błędnych założeń. Przywiedzenie i rotację wewnętrzną kolana autor traktuje jako błąd fazy podporu. W dalszej części pokazuje ćwiczenia na poprawę stabilizacji miednicy w płaszczyźnie czołowej. Na swoim kanale opisuje technikę biegu Bekele, Kipchoge, Faraha i innych, ale jego wnioski dowodzą jak daleko jest od zrozumienia rzeczywistego mechanizmu biegu najlepszych biegaczy na świecie. Takie statyczne analizy zupełnie nie sprawdzają się w praktyce. Przeciążenie fazy podporu weryfikuje negatywnie wszystkie tego typu opisy i ćwiczenia. To z kolei prowadzi, a przynajmniej powinno prowadzić do zagadnienia dynamicznej stabilizacji, czyli przestrzennego, wielowymiarowego opisu fazy podporu z uwzględnieniem wzajemnie kontrujących się rotacji w stawach. Zgięcia, rotacje, przywiedzenie i pronacja, to są elementy dynamicznej stabilizacji podporu. Najwyższa pora przejść z rozumowania 2D do 3D.

Komentarz fizjoterapeuty, z którym współpracuję:
Cytuj:
Osiowe obciążenie kolana tłucze się na wszystkich kursach do dzisiaj, chociaż już powoli się to zmienia. Brak kontroli rotacji wew jest najczęstszą przyczyną zerwania ACL w sporcie zawodowym, a sami tę rotację blokujemy przy ćwiczeniach.

_________________
Technika biegu – warsztaty 2021
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trening z taśmami
Nowy postNapisane: Śr, 5 sierpnia 2020, 19:25 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Śr, 5 sierpnia 2020, 19:12
Posty: 1
khorne napisał(a):
czyli jednym słowem cała teoria z kolanami do wewnątrz, stanowiąca kompletną sprzeczność do tego co mówią osoby kompetentne w tym zakresie (m.in. fizjoterapeuci) to Twój wymysł bez żadnego potwierdzenia w literaturze i badaniach.
Nie mam nic przeciwko, ale warto od razu to zaznaczać zanim komuś stanie się krzywda.


W linku osoba kompetentna pokazująca ćwiczenia z kolanami do wewnątrz https://www.youtube.com/watch?v=pUjiLeZs92o


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trening z taśmami
Nowy postNapisane: Cz, 3 grudnia 2020, 17:00 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 21 września 2019, 22:19
Posty: 653
Nie próbowałem jeszcze tego treningu biegowego z taśmą (wydaje mi sie, że jeszcze jestem za słaby na to), ale wczoraj po raz drugi robiłem przysiady z taśmami, którego podpatrzyłem u Ciebie yacool na kanale. Jako, że zgubił mi się gdzies miniband to robiłem je z taką konkret twardą taśmą i każdy przysiad to była masakra, żeby zrobić odwiedzenie. Efekt taki, że po 50 przysiadach, dzisiaj czuje na maxa bok pośladka (pośladkowy średni?). Tak jak nigdy nie czułem po ćwiczeniach na pośladki od fizjo.

Dla testu poszedłem dzisiaj na lekkie bieganie. To jest całkiem interesujące doznanie, biegac ze zmęczonymi pośladami, bo dzięki temu byłem w stanie modyfikować krok i rozpoznawać kiedy ten pośladek jest mocniej wykorzystywany a kiedy nie. W normalnej sytuacji, bez efektu zmęczonych pośladków, nie do końca potrafię to sprecyzować w czasie biegu.

_________________
Blog - INEMOSS 19:59
Komentarze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trening z taśmami
Nowy postNapisane: Cz, 3 grudnia 2020, 17:37 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 3 grudnia 2008, 12:25
Posty: 8738
Lokalizacja: iten i tam
50 przysiadów z taśmą to przeginka. Na jednym z filmów odliczam grupie do 200, ale to jaja sobie z tym robiłem. 10-20 ruchów w kilku seriach, to max. Chodzi o podmęczenie dupy, a nie jej skatowanie. I wtedy bieg rzeczywiście wydaje się być pod większą kontrolą.
Ps. najlepsze taśmy to te 1mm grubości, bo są najbardziej elastyczne.

_________________
Technika biegu – warsztaty 2021
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trening z taśmami
Nowy postNapisane: Cz, 3 grudnia 2020, 18:17 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): So, 18 kwietnia 2009, 16:57
Posty: 4726
ArtiCz napisał(a):
khorne napisał(a):
czyli jednym słowem cała teoria z kolanami do wewnątrz, stanowiąca kompletną sprzeczność do tego co mówią osoby kompetentne w tym zakresie (m.in. fizjoterapeuci) to Twój wymysł bez żadnego potwierdzenia w literaturze i badaniach.
Nie mam nic przeciwko, ale warto od razu to zaznaczać zanim komuś stanie się krzywda.


W linku osoba kompetentna pokazująca ćwiczenia z kolanami do wewnątrz https://www.youtube.com/watch?v=pUjiLeZs92o

Uważam to całe gadanie o odwodzeniu jako kolejną modę wśród trenerów personalnych, która zapewne wzięła się z fizjoterapii, która wzięła to z gimnastyki korekcyjnej koślawych nóg. I tak moim zdaniem, gdy ktoś ma nogi koślawe, to powinien zwracać uwagę, by podczas przysiadów maksymalnie odwodzić kolana na zewnątrz. Gdy ktoś ma kolana szpotawe, to już nie koniecznie. A gdy ktoś jak ja ma raczej szpotawe a do tego jest hipermobilny, to robiąc przysiady ze sztangą powinien pilnować płaszczyzny neutralnej, bo wypychając na kolana na zewnątrz może sobie zaszkodzić a zdrowie jest ważniejsze od zaspokojenia wrażeń estetycznych jakiegoś personalnego.
Oczywiście chodzi o trening siłowy, nie o taką aktywację z użyciem taśm, jak proponuje Yacool, bo to jest o czymś zupełnie innym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Trening z taśmami
Nowy postNapisane: Cz, 3 grudnia 2020, 18:26 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 21 września 2019, 22:19
Posty: 653
yacool napisał(a):
50 przysiadów z taśmą to przeginka. Na jednym z filmów odliczam grupie do 200, ale to jaja sobie z tym robiłem. 10-20 ruchów w kilku seriach, to max. Chodzi o podmęczenie dupy, a nie jej skatowanie. I wtedy bieg rzeczywiście wydaje się być pod większą kontrolą.
Ps. najlepsze taśmy to te 1mm grubości, bo są najbardziej elastyczne.


Haha, ja naprawdę uwierzyłem, że oni po 200 zrobili, a to ja jestem taki słaby, że robie po 50-60. W takim razie dzięki za sprostowanie, że nie utrzymywałeś mnie w tym przeświadczeniu ;)

Poza tym przekonuję się, że taśmy daja radę. Podobnie ćwiczenie z taśmą nad kolanami i odwodzeniem kolan spowodowało, że lepiej pracuje mi zewnetrzna strona lydki, przez co mam odczucie stabilniejszej pracy stopy i kolan skierowanych do przodu (a nie lekko do środka, jak było wcześniej, ale tu pomogło jeszcze rolowanie ultra napiętych przywodzicieli). Może źle to interpretuje, ale mam wrażenie, że pomogło.

_________________
Blog - INEMOSS 19:59
Komentarze


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: j.nalew i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL