Bieganie.pl
https://bieganie.pl/forum/

Półmaraton- błędy w przygotowaniach i podczas biegu.
https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=59453
Strona 3 z 3

Autor:  Dilligaf [ Śr, 17 kwietnia 2019, 12:38 ]
Tytuł:  Re: Półmaraton- błędy w przygotowaniach i podczas biegu.

Czemu ryż miałby spowodować mniejszy wyrzut insuliny niż naleśnik? Zakładam, że obydwie opcje z dżemem.

Autor:  Siedlak1975 [ Śr, 17 kwietnia 2019, 13:50 ]
Tytuł:  Re: Półmaraton- błędy w przygotowaniach i podczas biegu.

Dilligaf napisał(a):
Czemu ryż miałby spowodować mniejszy wyrzut insuliny niż naleśnik? Zakładam, że obydwie opcje z dżemem.


Bez dżemu. Indeks glikemiczny naleśników - 85, dżem też coś koło tego.
Ryż brązowy lub moja ulubiona kasza burgul lub gryczana 40-45.

Obiad jesz około 13-14 a trening/zawody jak w pytaniu czyli o 21.
Teraz zastanów się z czego będziesz miał więcej korzyści przy takim układzie no i w którym przypadku będzie więcej insuliny w krótkim okresie czasu.

Może b@rto wcina naleśniki z mąki pełnoziarnistej z dodatkiem np płatków owsianych.

Autor:  mpruchni [ Śr, 17 kwietnia 2019, 14:45 ]
Tytuł:  Re: Półmaraton- błędy w przygotowaniach i podczas biegu.

Indeks glikemiczny??? Litości!! To kwestie dla cukrzyków i pasjonatów wyrzutu insuliny.

Autor:  Siedlak1975 [ Śr, 17 kwietnia 2019, 14:54 ]
Tytuł:  Re: Półmaraton- błędy w przygotowaniach i podczas biegu.

Poddaję się. Rzucam ręcznik :taktak:

Autor:  krzysfizjobiega [ Śr, 17 kwietnia 2019, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Półmaraton- błędy w przygotowaniach i podczas biegu.

Kolega od insuliny, coś gdzieś słyszał, tyljo nie wie do czego to dopasować.
A więc tak przy zdrowym organizmie z insuliną problemów nie powinno być. Problem będzie w przypadku insulinooporności, jednak również i w tym wypadku jest to bez znaczenia. Od obiadu do biegu około godziny 21 - 22 mija tyle godzin, że nawet przy skrajnej wersji insulinooporności po zwiększonej ilości insuliny nie będzie śladu.

Autor:  Siedlak1975 [ Śr, 17 kwietnia 2019, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Półmaraton- błędy w przygotowaniach i podczas biegu.

Kaligr oczywiscie masz rację. Zdrowy organizm to przerobi i tyle. Tyle, że za chwilę ma się ochotę na kolejną dawkę węgli prostych. Miałem ma myśli co lepiej zjeść na obiad, żeby to wykorzystać podczas wysiłku o 21.

Autor:  krzysfizjobiega [ Cz, 18 kwietnia 2019, 09:06 ]
Tytuł:  Re: Półmaraton- błędy w przygotowaniach i podczas biegu.

Siedlak1975 napisał(a):
Kaligr oczywiscie masz rację. Zdrowy organizm to przerobi i tyle. Tyle, że za chwilę ma się ochotę na kolejną dawkę węgli prostych. Miałem ma myśli co lepiej zjeść na obiad, żeby to wykorzystać podczas wysiłku o 21.


Gdzie masz obiad, a gdzie start o 21-22. Obiad powiedzmy godzina 13, start godzina 21. W takim przypadku masz 8 godzin różnicy. Co byś nie zjadł to strawisz i zapomnisz. Resztki z tego co zostanie zalegają w jelitach. A więc jadłbym to co nie będzie mnie obciążało podczas biegu. Napewno nie jadł bym kaszy, warzyw, owoców, makaronów pełnoziarnistych, owsianek.
Zjadł bym najprwniej jakąś pierś z kurczaka z białym rużem na słodko w jabłkach, bądz ananasem dla smaku. Tu był położył główny akcent na mięso aby się nim nasycić na dłużej. Zrobiłbym drugi podiłek gdzieś 3 godz przed startem z cukrów prostych i tyle. Ogólnie nie lubię takich biegów bo psują mi cały dzień.

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/