Bieganie.pl
https://bieganie.pl/forum/

Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień piersiowy
https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=32326
Strona 3 z 3

Autor:  Rolli [ Cz, 16 maja 2019, 14:32 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

Podeśle wieczorem, jak będę w domu.

Autor:  Rolli [ Cz, 16 maja 2019, 18:00 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

khorne napisał(a):
A jeśli nie dotknę ? wzmacniam siłą ekscentryczną tylną taśmę ? jakieś konkretne ćwiczenie polecasz?

Tu masz wybór ćwiczeń ekscentrycznych na tylna dwugłowych uda i lędźwiowe. Jest ich porównanie i opis sil powstałych w czasie tych ćwiczeń. Wszystkie sa mniej lub więcej dobre. Uwaga! Ćwiczenia ekscentryczne powodują olbrzymie zakwasy. Czyli powoli zaczynać.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5685404/

Trening ekscentryczny na podudzia jest zwykłym ćwiczeniem na schodach zwanym tez: protokołem ALFREDSONA
https://www.youtube.com/watch?v=PJPfzTHpbAM

Zeby było dobrze zrozumiane: ćwiczenia ekscentryczne polegają na rozciąganiu napiętego mięśnia. (nie ma takiego czegoś jak kontrakcja ekscentryczna. Mięsień potrafi sie tylko kurczyć) To oznacza, ze na początku ćwiczenia najpierw napiąć mięsień, a dopiero potem przesunąć kostkę na dol rozciągając ten napięty mięsień. (ten kolega to robi trochę złe) wtedy obciążenie mięśnia jest wielokrotnie większe. I znowu uwaga na zakwasy.

Autor:  khorne [ Cz, 16 maja 2019, 20:27 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

Dzięki ! dokładnie o coś takiego mi chodziło ! :spoko:

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/