Bieganie.pl
https://bieganie.pl/forum/

Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień piersiowy
https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=32326
Strona 1 z 3

Autor:  bieganie.pl [ N, 3 lutego 2013, 17:53 ]
Tytuł:  Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień piersiowy

Skomentuj artykuł Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień piersiowy

Autor:  ldamianl [ So, 4 maja 2019, 14:17 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

Od pewnego czasu nie działają filmiki z Panem Marszałkiem dotyczące rozciągania. Chodzi o całą serie 6 filmików. Czy to problemy przejściowe? Czy jest szansa je wrzucić po raz kolejny ?

Autor:  Rolli [ So, 4 maja 2019, 16:28 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

ldamianl napisał(a):
Od pewnego czasu nie działają filmiki z Panem Marszałkiem dotyczące rozciągania. Chodzi o całą serie 6 filmików. Czy to problemy przejściowe? Czy jest szansa je wrzucić po raz kolejny ?

Prawdopodobnie dlatego, ze mięśni nie da sie rozciągać.

Autor:  Adam Klein [ So, 4 maja 2019, 16:57 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

ldamianl napisał(a):
Od pewnego czasu nie działają filmiki z Panem Marszałkiem dotyczące rozciągania. Chodzi o całą serie 6 filmików. ... Czy jest szansa je wrzucić po raz kolejny ?


Postaram się.

Autor:  krzysfizjobiega [ Pn, 6 maja 2019, 08:38 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

Rolli napisał(a):
ldamianl napisał(a):
Od pewnego czasu nie działają filmiki z Panem Marszałkiem dotyczące rozciągania. Chodzi o całą serie 6 filmików. Czy to problemy przejściowe? Czy jest szansa je wrzucić po raz kolejny ?

Prawdopodobnie dlatego, ze mięśni nie da sie rozciągać.


Oj tam, oczywiście masz rację. Jednak hasło "Zwiększanie ilości sarkomerów" jest chyba za trudne. Jednak to bardzo trafna uwaga, samego mięśnia nikt jeszcze nie rozciągnął.

Autor:  Rolli [ Pn, 6 maja 2019, 08:41 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

kaligr napisał(a):
Oj tam, oczywiście masz rację. Jednak hasło "Zwiększanie ilości sarkomerów" jest chyba za trudne. Jednak to bardzo trafna uwaga, samego mięśnia nikt jeszcze nie rozciągnął.

Za trudne do zrozumienia czy do wykonania? :hej:

Autor:  Adam Klein [ Pn, 6 maja 2019, 11:23 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

kaligr napisał(a):
Jednak to bardzo trafna uwaga, samego mięśnia nikt jeszcze nie rozciągnął.


Wydaje mi się, że nie do końca. Rozciąganie mięśnia to poprawienie jego toniczności, czyli spójności, jednorodności, a to uzyskuje się poprzez lepsze ułożenie filamentów, które można uzyskać właśnie przez chociażby rozciąganie, naciąganie.

Autor:  Rolli [ Pn, 6 maja 2019, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

Adam Klein napisał(a):
kaligr napisał(a):
Jednak to bardzo trafna uwaga, samego mięśnia nikt jeszcze nie rozciągnął.


Wydaje mi się, że nie do końca. Rozciąganie mięśnia to poprawienie jego toniczności, czyli spójności, jednorodności, a to uzyskuje się poprzez lepsze ułożenie filamentów, które można uzyskać właśnie przez chociażby rozciąganie, naciąganie.

Nie.

Autor:  krzysfizjobiega [ Pn, 6 maja 2019, 12:16 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

Adam Klein napisał(a):
kaligr napisał(a):
Jednak to bardzo trafna uwaga, samego mięśnia nikt jeszcze nie rozciągnął.


Wydaje mi się, że nie do końca. Rozciąganie mięśnia to poprawienie jego toniczności, czyli spójności, jednorodności, a to uzyskuje się poprzez lepsze ułożenie filamentów, które można uzyskać właśnie przez chociażby rozciąganie, naciąganie.


Generalnie długość i sprawność mięśnia zależy od ilości sarkomerów. Filamenty cieńkie i grube to podstawowe elementy sarkomeru. Czy rozciąganiem jesteś w stanie wpływać na ich kondycję, to tego nie wiem.
Generalnie ruch wobec siebie aktyny i miozyny jest determinowany przez substancje chemiczne a nie mechaniczne oddziaływanie z zewnątrz. W mięśniu nie jesteś w stanie bardziej wyciągnąć miozyny z pomiędzy aktyny, rozluźnienie mięśnia też nie powoduje ich mocniejszego wnikania pomiędzy siebie. Dopiero czynny skurcz powoduje ich czynne wnikanie. Więc co tu rozciąganie polepszy?

Autor:  Rolli [ Pn, 6 maja 2019, 12:33 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

kaligr napisał(a):
Generalnie długość i sprawność mięśnia zależy od ilości sarkomerów. Filamenty cieńkie i grube to podstawowe elementy sarkomeru. Czy rozciąganiem jesteś w stanie wpływać na ich kondycję, to tego nie wiem.
Generalnie ruch wobec siebie aktyny i miozyny jest determinowany przez substancje chemiczne a nie mechaniczne oddziaływanie z zewnątrz. W mięśniu nie jesteś w stanie bardziej wyciągnąć miozyny z pomiędzy aktyny, rozluźnienie mięśnia też nie powoduje ich mocniejszego wnikania pomiędzy siebie. Dopiero czynny skurcz powoduje ich czynne wnikanie. Więc co tu rozciąganie polepszy?

Naciąganie mięśni, przede wszystkim statyczne, powoduje krótkotrwale rozciągniecie włókien titynowych (chyba tak po PL) co powoduje pogorszenie ich elastyczności. W ten sposób możemy pogorszyć umiejętność lądowania energetyczne mięśni. Czyli negatywny efekt, przede wszystkim przed akcentem i przed zawodami.

Naciąganie ma ale pozytywny lekki efekt na ścięgna. Ograniczony ale ma. Badanie idą w tym kierunku, ze na ścięgna lepszy wpływ ma praca nad silą izometryczna w odbywającą sie w kierunku dystalnym, jak samo naciąganie.

Autor:  krzysfizjobiega [ Pn, 6 maja 2019, 13:23 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

Fajnie, że piszesz o tym rozciąganiu. Jak zaczynałem swoją aktywniść na tym forum to za napisanie, że rozciąganie dynamiczne jest ok. kilku "znafcuf" wylało na mnie trochę pomyj. Wpis usunąłem bo nie mam ochoty polemizować bez sensu. Teraz ja Ty piszesz to już jest cicho. Więc wszystko w normie. Ta praca na ścięgnach to obecnie mocno rozwojowa część rehabilitacji. Ogólnie tkanka łączna, włókna kolagenowe, powięź to teraz wszystko jest mocno badane.

Autor:  b@rto [ Pn, 6 maja 2019, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

Ogólnie mówiąc, to trochę burzycie biegowy świat. ;) Panowie admini/moderatorzy - rozdzielcie proszę ten wątek i podyskutujmy.

Ja zapytam - co się w takim razie dzieje w organizmie, że stosując rozciąganie człowiek po prostu "ma się lepiej". Ja np. nie rozciągając mięśnia gruszkowatego, pośladkowych za chwilę mam coraz większe problemy.

Autor:  krzysfizjobiega [ Pn, 6 maja 2019, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

b@rto napisał(a):
Ogólnie mówiąc, to trochę burzycie biegowy świat. ;) Panowie admini/moderatorzy - rozdzielcie proszę ten wątek i podyskutujmy.

Ja zapytam - co się w takim razie dzieje w organizmie, że stosując rozciąganie człowiek po prostu "ma się lepiej". Ja np. nie rozciągając mięśnia gruszkowatego, pośladkowych za chwilę mam coraz większe problemy.


Nikt nic nie burzy. Fizjoterapia, fizjologia, biomechanika cały czas jest badana, badania są weryfikowane i powtarzane w nieco innych warunkach. Czasami wyniki są bardzo zaskakujące. Wszystko to ewolułuje i się zmienia.
Z tego powodu następuje zmiana podejścua do treningu, terapii.

A nie zastanowiło Ciebie z jakiego powodu boli Ciebie mięsień, który sam z siebie boli bardzo rzadko?

Nie wiem z jakiego powodu masz dysfunkcje gruszkowatego? Częstym problemem w uszkodzeniach mięśni jest ich przeciążenie i nadmierny skurcz co powoduje zaburzenie ukrwienia i odżywienia. Poniżej przedstawiam schemat postania TrP punktów spustowych wg. Chaitow'a, Delaney.

Autor:  b@rto [ Pn, 6 maja 2019, 21:22 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

Zastanowiło i cały czas szukam motywacji do ćwiczeń wzmacniających. A ten schemat, mimo że bardzo mądrze brzmi, dla mnie jako zwykłego śmiertelnika mówi niewiele. Co to jest np. wzorzec rzutowanego bólu?

Autor:  krzysfizjobiega [ Pn, 6 maja 2019, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Komentarz do artykułu Rozciąganie, ćwiczenie 6: Mięsień pier

b@rto napisał(a):
Zastanowiło i cały czas szukam motywacji do ćwiczeń wzmacniających. A ten schemat, mimo że bardzo mądrze brzmi, dla mnie jako zwykłego śmiertelnika mówi niewiele. Co to jest np. wzorzec rzutowanego bólu?


To jest schemat powstania aktywnych punktów spustowych.
Co mam teraz wykład robić?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/