Teraz jest Pn, 9 grudnia 2019, 15:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Siłownia
Nowy postNapisane: Śr, 26 września 2001, 21:01 
Offline
Stary Wyga
Stary Wyga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 18 czerwca 2001, 17:08
Posty: 184
Lokalizacja: Szczecin
NIe ma szans nie zbudować masy miesniowej na siłowni. I tak zawsze nastąpi wzrost wagi połączony z rozwojem tkanki mięśniowej. Oczywiscie istnieją ćwicznia na siłę (rzeźbę)  - polegają one z grubsza mówiąc na robieniu długich serii małym ciężarem.

_________________
"Weakness is temporary..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Siłownia
Nowy postNapisane: Śr, 26 września 2001, 23:09 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 czerwca 2001, 01:07
Posty: 1114
Lokalizacja: Polska, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza
Caryca nie masz się czym przejmować. Uszy do góry!
To, że pójdziesz na siłownię nie oznacza, że od razu przeobrazisz się w atletkę .
Jeżeli będziesz stosowała ćwiczenia ogólnorozwojowe to postura Szwajcenegera Ci nie grozi.
Byłem na siłowni kilkadziesiąt albo kilkaset razy a do postury mięśniaka dużo mi brakuje :)

_________________
W biegu weszło w biegu wyjdzie :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Siłownia
Nowy postNapisane: Cz, 27 września 2001, 03:58 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 19 czerwca 2001, 04:38
Posty: 10535
Lokalizacja: lokalna
Jest kilka zasadniczo roznych treningow silowych . Wszystko zalezy od celu jaki sie chce osiagnac . Czasem , szczegolnie na poczatku trenujacy odczuwa , ze powiekszyl mase miesniowa kilkakrotnie . To tylko takie zludzenie , typowe dla poczatkujacych . Zeby dojsc do masy miesniowej  kulturysty potrzebny jest  katorzniczy trening , troche szczescia w doborze genow i sporo wyrzeczen .

_________________
Articles in English:
http://www.examiner.com/atlanta-sports-gear-in-atlanta/wojtek-wysocki

Looking back:
http://bieganie.pl/?cat=37

Jutup: http://www.youtube.com/user/wojtek1425/videos?view=0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Si³ownia
Nowy postNapisane: Cz, 27 września 2001, 08:13 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): So, 1 czerwca 2002, 00:00
Posty: 3301
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
Chodzi³am kiedy¶ na si³owniê przez dwa lata non-stop, trzy dwugodzinne treningi tygodniowo i nie mogê powiedzieæ, ¿e zaczê³am wygl±daæ jak Arnie. Owszem, rozbudowa³y mi siê ramionka, nogi, miê¶nie grzbietu i brzucha, ale podstawowym efektem wizualnym by³o to, ¿e... zrobi³am siê mniejsza, bo zgubi³am nadymaj±cy mnie t³uszcz, a zamiast niego pojawi³y siê miê¶nie.
Dziewczynom nie tak ³atwo przeobraziæ siê w kulturystê. Chyba ¿e siê pakuje wyczynowo + wspomaganie farmakologiczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Siłownia
Nowy postNapisane: Cz, 27 września 2001, 08:51 
Offline
Ekspert/Fizjologia

Dołączył(a): Pn, 25 czerwca 2001, 23:45
Posty: 942
Ciekawy temat. Trochę jeszcze dołożę.

Problem treningu siły może być tak obszerny jak problem treningu wytrzymałości. O ile wytrzymałość rozwijana jest na treningu o tyle efekty treningu siłowego zależą również od tego co jemy po treningu i jaki trening robimy bezpośrednio po sile. Jeżeli nie będziemy dostarczać do organizmu odpowiedniej ilości białka to nie tylko nie nastąpi przyrost masy mięśniowej ale poziom siły będzie spadał.
Kolejny problem w treningu siły to pytanie co chcemy rozwijać siłę czy moc? Włókna szybkie czy wolne? Jak wzrost poziomu siły wpłynie na poziom wytrzymałości?
Ucieczka od problemu też nie jest dobra. Brak odpowiedniego poziomu siły może być przyczyną kontuzji i przeciążeń i stagnacją wyników. Przystępując do treningu siły musimy wiedzieć co chcemy uzyskać, zastosować określoną metodykę i znać odpowiedzi na pytania:
- jakim poziomem siły dysponujemy
- jakie obciążenia powinniśmy zastosować
- jaką metodę wybrać
- z jakim treningiem łączyć trening siły
- jak się odżywiać
- jaką wybrać suplementację (niektóre aminokwasy, białko serwatki, zestaw aminokwasów, pochodne aminokwasów np. HMB, kreatyna?)
Im lepszy zawodnik, tym większy udział treningu siłowego w planie treningowym.
Po Atlancie, Robert Korzeniowski był mierzony, testowany w krakowskiej AWF i m.in. miał sprawdzany poziom siły (standardowa metodyka w zakładzie biomechaniki). Zaskoczeniem dla wszystkich był wynik pomiarów - maksymalna siła względna (liczona na kg masy ciała) była na poziomie narciarzy zjazdowych! Na pytanie czy robi trening siły odpowiedział, że nie ale często chodzi do Giebułtowa. (Giebułtów to miejscowość na górce).
Trening siły u pań.
Kobiety genetycznie nie mają uwarunkowań do rozwóju siły mięśniowej. Rozbudować masę mięśniową u kobiety jest bardzo trudno. Tak więc paniom z forum na pewno nie grożą "pręgi i guzy" jak u Jarmilki Kratochwilowej.

Jak zatem najbezpieczniej rozwijać siłę u biegacza?
W sposób naturalny - podbiegi, podejścia, skipy, wieloskoki, głęboki śnieg, narty biegowe.

Może trochę więcej napiszę jak temat się rozwinie.

Ryszard


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Siłownia
Nowy postNapisane: Pt, 28 września 2001, 18:09 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 23 lipca 2001, 17:07
Posty: 948
Lokalizacja: dania/warszawa
Dziekuje wszystki za wypowiec, kiedys ( 6 lat temu) cwiczylam na silowni - bylo to kompletnie bez glowy, zero kontroli, i po roku cwiczen ( 4 razy w tygodniu dwie godziny) wygladalm ok, ale rozbudowalam miesnie, ktore do tej pory pod taka brzydka tkanka gdzies sie znajduje i chce je troche pomeczyc ale juz bez rozbudowania, wiec troche wiecej wiedzy by sie przydalo,
milego weekendu zycze


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: sochers i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL