Strona 1 z 3
Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 02:30
autor: bieganie.pl
Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 02:38
autor: wojtek
Kanarkowy rulez:

Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 09:52
autor: nuttyboy
A oczywiście administratorzy portalu są bez winy i nie mogą napisać wprost, że artykuł sponsorowany przez firmę Nike, a Adidas pisze się w wielkiej litery (sic!). Uprawiacie sami marketingowy bełkot reklamowy, wytykając innym takie same postępowanie. Oni sponsorują MKOL, a ten artykuł firma z łyżwą.
Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 09:56
autor: f.lamer
Z jednej strony MKOL twierdzi, że tylko przez twarde pilnowanie zasad użycia olimpijskich symboli jest w stanie zdobyć sponsorów. Sponsorów dla MKOL, chyba nawet nie na organizację Igrzysk, bo za to płaci Londyn. To jest podobna sytuacja do Mistrzostw Europy w Piłce nożnej,(...)
bo taki MKOL, czy UEFA to genialny biznes jest.
kraje bija się się między sobą (nierzadko wręcząjąc łapówki!) o organizację i finansowanie imprez, których sponsorzy sponsorują nie sama imprezę a licencjodawcę.
po całej imprezie każdy ma to co chciał:
państwo organizujace: dumę i rachunki do spłacenia,
sponsor: ogromny przekaz reklamowy,
związek sportowy: pieniądze
nuttyboy, to nie jest wytykanie postępowania, a durnych zasad.
wiesz że w londynie nie kupisz dziś frytek innych niż z MDonka, lub ewentualnie (za wielkoduszną zgodą) w tradycyjnym zestawie z rybką?
Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 10:10
autor: Master Piernik
But, który znajduję się w środku na prawym zdjęciu z butami to nie Zoom Elite a Zoom Streak 4

Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 11:04
autor: mar_jas
Info w podobnym temacie
http://www.sport.pl/londyn2012/1,125850 ... em_na.html
Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 12:13
autor: nuttyboy
sa takie zasady to sie do nich dostosowujesz albo masz to gdzies i idziesz do innej piaskownicy, jak mniemam to zdjecia pokazane w "artykule" sa oficjalnymi zdjeciami udostepnionymi przez MKOL? Sportowcy startujacy w zawodach oraz serwisy sportowe majace akredytacje przy IO na pewno przy podpisywaniu umow wiedza co moga (ba! wrecz musza zrobic) i uklon w strone ktorego sponsora zrobic. Mozna narzekac, mozna kwekac ale buntowac sie juz nie da, takie sa wlasnie rzady korporacji.
A czy na obiektach mozna kupic tylko frytki Mc czy od BK to mnie to wisi i powiewa, wchodzac gdzies, kupujac bilet na impreze godze sie podswiadomie na jej regulami i zasady tam panujace. Nie szukam innej marki piwa na festiwalu w Gdynis ponsorowanym przez koncern "H" lub w Krakowie sponsorowanym przez "C-C" nie szukam oranzady Hellena. Tylko smieszy, ze w portalu biegowym pod plaszczykiem swietego oburzenia samemu wciska sie marketing.
Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 13:06
autor: zu.zu
Zegarek zegarkiem, ale jakie ten gościu ma paznokcie!
Może też jakąś markę lakierów i odżywek do paznokci reklamuje?

Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 14:14
autor: KRZYSIEKBIEGA
nuttyboy pisze:A oczywiście administratorzy portalu są bez winy i nie mogą napisać wprost, że artykuł sponsorowany przez firmę Nike, a Adidas pisze się w wielkiej litery (sic!). Uprawiacie sami marketingowy bełkot reklamowy, wytykając innym takie same postępowanie. Oni sponsorują MKOL, a ten artykuł firma z łyżwą.
"adidas" z dużej litery? Znajdź mi taki transparent reklamowy i odzież gdzie faktycznie jest napisane "adidas" z dużej litery
Jeżeli nie, to lepiej milcz niż masz pisać takie głupoty
Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 14:29
autor: Qba Krause
celne trafienie Krzysiek

Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 15:43
autor: nuttyboy
@Krzysiekbiega, mea culpa, a czy poza wytknięciem tego błędu masz coś ciekawego do napisania? Bo milczeć to raczej nie masz prawa mi nakazywać.
Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 15:54
autor: Gife
Znak towarowy adidas:
Przyjęło się, że nazwy własne piszemy z WIELKIEJ, nie DUŻEJ litery, ale w przypadku, gdy nazwa własna zaczyna się z małej, piszemy obie formy poprawnie bo Adidas nie jest zastrzeżonym znakiem towarowym i generalnie nie jest niczyi więc ludzie mają jedno skojarzenie..z adidasem

Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 16:01
autor: szymon_szym
Gife mnie wyprzedził :P
Nazwy firm i marek piszemy wielką literą (raczej nie
z wielkiej litery)
To jak wygląda logotyp nie ma znaczenia. Takie są zasady pisowni i na głównej wypadałoby się ich trzymać.
Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 16:10
autor: Gife
szymon_szym pisze:
To jak wygląda logotyp nie ma znaczenia. Takie są zasady pisowni i na głównej wypadałoby się ich trzymać.
A właśnie, że nie. Bo zasady pisowni właśnie określają, jak stosować nazwy własne w zdaniu żeby było wiadomo, o co chodzi.
Przykłady:
Mam buty adidas i są bardzo wygodne.
Każdy wie, że chodzi o buty firmy adidas i że są wygodne. W zdaniu nazwa własna jest nazwą własną i nie jest błędem ortograficznym.
Mam pumy, które są żółte.
Niezły mętlik. Normalny człowiek się zastanowi, czy w zoo był, czy kupił maskotkę, czy co jest grane? :D
Re: Komentarz do artykułu Olimpijskie, marketingowe paranoje.
: 09 sie 2012, 16:17
autor: szymon_szym
OK, wierzę Ci na słowo
Po prostu w słowniku ortograficznym stoi jasno, że nazwy firm i marek piszemy wielką literą i nie ma żadnych uwag co do wyjątków. No bo jak zmienią logotyp to co wtedy
Z adidasami jest oczywiście tak, że czasem nie oznaczają firmy, tylko "obuwie sportowe". Ja bym napisał "Mam buty firmy Adidas..." lub "Mam adidasy..". Nie jestem jednak specem.