Strona 1 z 3

Komentarz do artykułu Wygraj zaprojektowany przez siebie w N

: 18 maja 2009, 01:04
autor: bieganie.pl

: 18 maja 2009, 01:06
autor: Adam Klein
Być może już w środę ANKIETA. Wszyscy Ci którzy ja wypełnią biorą udział w losowaniu "pakietów" NIKEiD. Więcej szczegółów podam niedługo - narazie projektujcie. :)

: 18 maja 2009, 10:03
autor: vrs
Jak czytam i widzę jak wyglądają sklepy nike na świecie a potem porównuję to do lokalnej oferty dla dresiarzy to mnie krew zalewa :wrr: :wrrwrr: :wrr:

Nie wiem kto jest szefem tej firmy na Polskę ale marnuje pieniądze że eh...

: 18 maja 2009, 12:29
autor: Adam Klein
Ze dwa lata temu myslałem tak samo. Teraz muszę troche Nike wziąć w obronę nie dlatego że kupuja reklamy ale dlatego, że wiem więcej jako to jest zogranizowane.

Nike rzeczywiście ma wg mnie nadal niewspółmierną ofertę tego co jest w sklepach w relacji do tego co robi aby promować bieganie. Bo że promuje to jest fakt - sciezkibiegowe, Runwarsaw czy HumanRace. To ma wpływac na rynek długofolwo. I wpływa. Wg mojej oceny jeśli mozna mówić o biegowym boomie w Polsce (boomiku :) ) to jest to nie zasługa Polska Biega, bieganie.pl czy czegoinnego ale własnie RunWarsaw. Pamiętam, że wiosną po pierwszym RunWarsaw nagle w moim lesie zobaczyłem sporo duzy przyrost nowych biegaczy - to nie przypadek. Za ta akcję - wielkie dzięki sie Nikowi należą i dziękować powinni wszyscy Ci którzy chcą przy bieganiu w Polsce jakiś swój interes rozkręcać.

Natomiast w kwestii sklepów, oferty itp itd (mówię o klasycznych sklepach w centrach handlowych a nie o sklepach internetowych choćby takich jak run4fun które ofertę biegową maja ok).

Sklepy nie należą do Nike. Są własnością niezależnych firm i ich własciciele zamawiają do sklepów to co wg nich będzie sprzedawało sie najlepiej. Widać uważają, że dresiarstwo będzie najbardziej opłacalne.
Ale jeśli wejdziecie do tych sklepów to zobaczycie, że i oni zawsze juz mają jakąś biegową ofertę. Lepszą bądź gorsza ale jednak mają.
Nike stara sie ich "masować" ;) - masować ich umysły żeby zamawiali jak najwięcej biegowego asortymentu, stara sie robic całuy ten marketing żeby oni mieli wsparcie ale to i tak zależy od sprzedawców.
Przyjrzyjcie się co marketingowo robią rózni producenci a docenicie ich zaangażowanie.

: 18 maja 2009, 13:59
autor: vrs
Adam, (jak to głupio brzmi... ciągle nie mogę się przyzwyczaić do twojej nowej tożsamości ) :oczko:

Ja nie twierdzę że Nike nic nie robi albo że ma słaby marketing. Moim zdaniem oni marketingowo są wzorem. No i co z tego skoro butów które teraz tak reklamują (free) nie można kupić w największym mieście w Polsce. Dlaczego muszę te buty sprowadzać z Niemiec :niewiem:

: 18 maja 2009, 14:36
autor: Adam Klein
Też sie nie moge przyzwyczaić ale moja żona jest zadowolona bo przedtem jak z kims o mnie rozmawiała to nie mogła jej moja ksywka przejść przez usta. :)

Co do butów - to jest pewnie własnie przykład rozdzwięku między Globalnymi działaniami Nike i lokalnymi działaniami sklepów. Ale zapytam się o to Free. Ja bym tez chciał żeby było więcej butów. Teraz naprzykład testuję nowy patent Nike - Lunar Glide i jest naprawde ciekawy ale pytanie czy własciciele sklepów zechą je kupić ?

: 18 maja 2009, 18:02
autor: run
No niestety sklepy Nike należą do prywatnych firm i mają buty na sprężynkach bo się dresiarstwu podobają. Byłem w Londynie i mało nie umarłem w ich piętrowym sklepie na Oxford Street...

Na szczęście w Złotych są sklepy Adidasa i Reeboka prowadzone przez centrale tych firm i jest duży wybór butów oraz ubrań do biegania :hejhej:

: 18 maja 2009, 21:57
autor: Tomek Michałowski
a czy Nike z taką kasą na marketing nie stać na kilka flagowych "swoich" sklepów w największych choćby miastach tylko dla biegaaczy ?

: 18 maja 2009, 23:29
autor: moosacho
Mysle ze nie tak latwo o flagowy sklep, zwalszcza teraz. Nawet Asics ma tylko dwa, o ile czegos nie pominalem- jeden w Tokio, drugi od stosunkowo niedawna w Londynie.
Zreszta nie flagowy sklep jest kluczem do sukcesu; mysle ze kiedy sprzet Nike tak lepiej "chwyci" firma wymusi od reselerow odpowiedni asortyment, zwlaszcza ze konsumenci zaczynaja sie niecierpliwic- patrze na Wasze wypowiedzi.
Sam w koncu trafilem na Nike i dla mnie sa to najwygodniejsze buty, do tego wygladaja ciekawie, w porownaniu np. z topornymi Asicsam, ktore wygladem zostaja daleko za cala reszta. Oczywiscie, dla nas nie walory wizulane sa najwazniejsze, jednak ma to swoje znaczenie.

: 19 maja 2009, 00:12
autor: Adam Klein
Taki Flagowy sklep niewiele w skali kraju chyba załatwia.
Ale jak pójdziecie do sklepów Nike w Galeriach Handlowych to znajdziecie (na przykładzie Złotych Tarasów i Targówka ale nie M1 - przynajmniej to widziałem niedawno):

Pegasus, Structure Triax, Skylon (w niektórych jest jeszcze Vomero i Zoom Elite) - czyli Bowermanowska klasyka pokrywająca zakres pełen wymagań

Zoom Victory

Jest jeszcze taki tańszy model - chyba Zoom Start.

To są buty które znajdziecie - więc nie przesadzajmy.
Pójdźcie do sklepu Adidasa do jakiejkolwiek galerii i powiedzcie mi czy znajdziecie więcej. Chyba tylko w Intersport jest to ewentualnie jakoś porównywalne ale tak zwane monobrandowe sklepy w Polsce - .......... no właśnie, jakich firm produkujących sprzęt biegowy znacie sklepy monobrandowe ? Adidas, Nike, Puma, NB. Koniec.

Adidas - wg mnie bardzo słabo zaopatrzone sklepy
Puma - nawet nie ma o czym mówić, fatalnie, te sklepy funkcjonują w ogóle w innym świecie
NB - są chyba tylko takie dwa - w Warszawie i Krakowie - oferta oczywiście szeroka
Nike - oferta jest jaka jest (przynajmniej w Warszawie, nie wiem jak w innych miastach) a sieć stosunkowo szeroka

Więc jak tak spojrzeć na dostępność biegowego asortymentu Nike to jest lepiej niż u innych, poza specjalistycznymi sklepami biegowymi ale ich jest mało. Tam głównie króluje chyba NB, Asics i Saucony.

Ja nie jestem zadowolony z sytuacji, ale za to co możemy kupić odpowiadają sprzedawcy, właściciele sklepów a oni nadal wolą zamawiać rzeczy nie dla biegaczy a ostatnio wszyscy zamawiają głównie tzw LifeStyle. (echrrr)

moosacho pisze: wygladaja ciekawie, w porównaniu np. z topornymi Asicsam, które wyglądem zostaja daleko za cala reszta. Oczywiscie, dla nas nie walory wizulane sa najwazniejsze, jednak ma to swoje znaczenie.
Kurcze, moosacho - cieszę się, że nie tylko ja tak myślę.
Oczywiście nie wygląd ale funkcjonalność to podstawa ale zgadzam się, że efekty estetyczne też grają rolę.

: 19 maja 2009, 00:15
autor: Tomek Michałowski
no tak, tylko nie chcę tu waloryzować ale, Asicsa w Polsce w każdym większym mieście kupisz + każde powiatowe zawody a Nike z kolekcji Running to już nie jest takie pewne bo jak pisali same casual'owe modele zapodają

generalnie mi z tym nie po drodze ale jakby Adidas , Nike, Puma , Reebok zainwestowały w swoje butiki runningowe, wystarczy w miastach ponad 200 tyś to sukces gwarantowany a tak to lipa jest narazie

: 19 maja 2009, 00:29
autor: Adam Klein
Tomek Michałowski pisze:no tak, tylko nie chcę tu waloryzować ale, Asicsa w Polsce w każdym większym mieście kupisz
A dlaczego tak jest ? Poza Intersportem kto to sprzedaje ? W Lublinie kupisz ? W Olsztynie ? W Szczecinie ?

: 19 maja 2009, 01:06
autor: Tomek Michałowski
ja myślę Adam, że Asics sprzedaje małymi kanałami , mały runningowy sklep + imprezy , brand biegowo mocny więc na zawodach zawsze znajdą nabywców, Nike tam nie uświadczysz , taka Pila na ten przykład , dziura jak smok 75 tyś ludzi i 2 sklepy co mają Asicsa , w Olsztynie kupisz , kolega na AWF Poznań studiuje, mówił mi że sklep tam funkcjonuje i z Olsztyna jest , w Szczecinie także , na forum pisali , w Lublinie wiesz gdzie ;-) Nike ma inną filozofię ale przyznam Ci rację coraz więcej butów sygnowanych Bowermanem jest

: 19 maja 2009, 09:15
autor: fotman
...ale mocno reklamowanych modeli Free 5.0 i 3.0 nie uświadczysz nigdzie w Polsce. Po co te reklamy?

: 19 maja 2009, 13:50
autor: run
@Adam - jest jeszcze monobrandowy sklep Salomona w Galerii Mokotów ale raczej obsługa nie jest biegająca :bum: