lordoza lędźwiowa

Wszystko o bieganiu i zdrowiu
Ruda
Ekspert/fizjoterapia
Posty: 432
Rejestracja: 17 lis 2006, 18:48
Życiówka na 10k: 40:30
Życiówka w maratonie: 3:20
Kontakt:

Nieprzeczytany post

elvis1987 pisze:Od jakiegoś czasu bolą mnie plecy w odcinku lędźwiowym oraz biodro. Więc poszedłem do lekarza (bo to nawet już od dłuższego czasu) aby mi coś poradził. Udało mi się wziąć skierowania na prześwietlenia aby potem mieć z czym iść do ortopedy. No i prześwietlenie biodra nic nie wykazało, jest napisane że bez "żadnych zmian" czyli biodro w połowie zdrowy chyba by se jeszcze USG jakieś przydało (nie wiem nie znam się).
Ale w opisie kręgosłupa w odcinku lędźwiowym jest napisane "Odprostowana lordoza lędźwiowa. Stwierdza się przewężenie krążka na poziomie L5/S1". Do ortopedy jeszcze muszę poczekać (tak to jest w naszym kraju). I kieruję się z pytaniem tutaj czy z takim czymś można biegać? Ponoć można to korygować ćwiczeniami ale tego se wyleczyć nie da. Wiem, że przy niektórych skrzywieniach kręgosłupa nie można uprawiać jakiś sportów. A w moim przypadku bieganie już jest zakazane? Czy mogę wykonywać jakieś ćwiczenia stabilizujące i bieganie nie będzie przeszkodą?

Pozdrawiam Rafał
Nie ma przeciwwskazań do uprawiania biegania. Krzywizny w naszym kręgosłupie są po to, żeby stworzyć większą amortyzację. U Pana jest ona mniejsza, dlatego buty powinny być z ciut większą amortyzacją. Mogą też pojawiać się problemy w miednicy, czy w biodrze. Jeśli w odcinku lędźwiowym kręgosłup jest sztywniejszy , to w innym musi być bardziej ruchomy. dlatego mogą być inne dolegliwości. Powinien Pan pójść do fizjoterapeuty, żeby dokładnie się przebadać i nauczyć ćwiczeń potrzebnych do zdrowego funkcjonowania. Pomocne i przydatne są tu zabiegi z terapii manualnej i powięziowej
http://www.ortoreh.pl
"Droga jest celem"
New Balance but biegowy
elvis1987
Wyga
Wyga
Posty: 119
Rejestracja: 20 lut 2009, 13:55
Życiówka na 10k: coś koło 40min
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Nieprzeczytany post