Komentarz do artykułu Prześwietlamy New Balance Fresh Foam wg nowej metodologii [konkurs]

Awatar użytkownika
bieganie.pl
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1736
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:29

Nieprzeczytany post

New Balance but biegowy
DarkNight
Dyskutant
Dyskutant
Posty: 32
Rejestracja: 13 cze 2013, 14:14
Życiówka na 10k: 55
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Można też podawać wersje : 0,000?
Awatar użytkownika
Adam Klein
Honorowy Red.Nacz.
Posty: 32176
Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
Życiówka na 10k: 36:30
Życiówka w maratonie: 2:57:48
Lokalizacja: Polska cała :)

Nieprzeczytany post

Tak, oczywiście, powinno być 0,000.
rossi_p
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Posty: 2
Rejestracja: 24 paź 2014, 08:19
Życiówka na 10k: 39:26
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

W tym artykule wyjaśnione są m.in. zasady oceny "uterenowienia" butów w katalogu więc tutaj odniosę się do zasad oceny tego parametru.
Czy nie lepszym wskaźnikiem był procentowe zaczernienie skanu zamiast nominalnej powierzchni?
Mogę sobie wyobrazić buty, typowo startowe, które będą miały b. wąską podeszwę, przez nominalna powierzchnia styku z podłożem będzie nie duża - przez co buty zostaną określone jako terenowe.
Awatar użytkownika
Adam Klein
Honorowy Red.Nacz.
Posty: 32176
Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
Życiówka na 10k: 36:30
Życiówka w maratonie: 2:57:48
Lokalizacja: Polska cała :)

Nieprzeczytany post

Albo procent powierzchni całej podeszwy. Rozumiem uwagę, ale pomimo wąskiej podeszwy jeśli but styka sie na dużej powierzchni to będzie to na naszym wykresie mocno widoczne.
Dobry przykład to np moja bosa stopa, która jest oczywiście węższa niż podeszwa buta ale na naszym wykresie wychodzilaby poza skalę z wartością 115 cm2
Awatar użytkownika
herson
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1681
Rejestracja: 19 cze 2001, 10:04
Lokalizacja: już tylko okolice Krk i góry :)

Nieprzeczytany post

wkradł się mały błędzik
3. Termin przyjmowania zgłoszeń do uczestnictwa w konkursie został ustalony na okres od 23.10.2014 do 28.08.2014 (godz. 20:00)
Awatar użytkownika
Adam Klein
Honorowy Red.Nacz.
Posty: 32176
Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
Życiówka na 10k: 36:30
Życiówka w maratonie: 2:57:48
Lokalizacja: Polska cała :)

Nieprzeczytany post

Jasne, dzięki.
Awatar użytkownika
jabbur
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1364
Rejestracja: 04 paź 2012, 23:23
Życiówka na 10k: 0:38:22
Życiówka w maratonie: 3:02:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nieprzeczytany post

Foama nie chcę, ale za rozwój systemu trzymam kciuki. Świetne narzędzie do prześwietlania PR'owego szumu. Brawo :taktak:
_____
100HRMAX.PL: piszę | focę | komentuję
rossi_p
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się
Posty: 2
Rejestracja: 24 paź 2014, 08:19
Życiówka na 10k: 39:26
Życiówka w maratonie: brak

Nieprzeczytany post

Miałem na myśli właśnie % powierzchni całej podeszwy (czyli wzór: [powierzchnia styku] / [powierzchnia całej podeszwy] * 100%).
Zgadza się, że skan stopy wykaże dość wysoką wartość powierzchni, (bo będzie zaczernienie 100% w miejscach styku), co spowoduje umieszczenie jej wysoko w klasyfikacji startowej, ale jeżeli będziemy mieli dwie par butów o podobnej charakterystyce bieżnika (% styku całej podeszwy taki sam), ale jedne buty będą miały węższą podeszwę, to te szersze będą bardziej startowe - czy tak rzeczywiście jest w praktyce?

Też nie mogę się doczekać, aby w praktyce zobaczyć system, w pierwszej kolejności będziemy patrzeć na swoje buty i wyciągać wnioski co do interpretacji zmierzonych parametrów.
Awatar użytkownika
Adam Klein
Honorowy Red.Nacz.
Posty: 32176
Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
Życiówka na 10k: 36:30
Życiówka w maratonie: 2:57:48
Lokalizacja: Polska cała :)

Nieprzeczytany post

O procencie powierzchni pomyślimy w przyszłości.
Tez sie nie moge doczekać ale niestety to ja sam opóźniam prace.
Ale do końca pazdziernika musimy sie wyrobić.
Awatar użytkownika
google
Stary Wyga
Stary Wyga
Posty: 243
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:31

Nieprzeczytany post

A co na to producenci?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Adam Klein
Honorowy Red.Nacz.
Posty: 32176
Rejestracja: 10 lip 2002, 15:20
Życiówka na 10k: 36:30
Życiówka w maratonie: 2:57:48
Lokalizacja: Polska cała :)

Nieprzeczytany post

Z producentami będziemy się spotykali i tłumaczyli co co chodzi.
Może nie mówiłem tego w sposób wystarczająco jasny ale to ma być przedewszystkim system wsparcia sprzedaży.
Dane dostępne publicznie to będzie część, ale do wielu danych (choćby wsp tłumienia, twardości gumy itp itd) będą mieli dostęp tylko Ci, którzy wykupią abonament.
Osobie prywatnej nie będzie się to zbytnio opłacało, ale z punktu widzenia sklepu to jest rozwiązanie które daje ogromny zasięg działania, w sensie sięgania do różnych zakamarków biegowego krajobrazu i sprawdzania czy i jak dany but się na nim prezentuje.

Producenci nie dostarczają sprzedawcom właściwych informacji i widzę, że musimy to wziąć na siebie. :)
Kilka dni temu byłem w Arkadii (duże centrum handlowe w Warszawie).
W pewnym sklepie, zobaczyłem jeden but, którego nie było gdzie indziej, chciałem go od nich wypożyczyć, i zacząłem rozmawiać ze sprzedawczynią.
I powiedziała mi, że ma wrażenie, że od kilku już lat szkolenia które proponuje im producent sa ukierunkowane na "techniki sprzedaży" a nie na to czym charakteryzuje i jakie cechy techniczne posiada but który ma na półce. Opowiedziała mi, że kilka dni temu miała sytuację z klientem, który przyszedł i zadawał pytania pokazujące, że lepiej zna techniczne aspekty niż ona a jej sie zrobiło głupio bo ona uważa, że to ona powinna być alfą i omegą.

Ten system ma sprawić, że sprzedawcy staną się alfą i omegą w zakresie butów biegowych.
Ale będą alfą i omegą w zakresie stricte użytkowej.
Producenci mają oczywiście co chwila nowe systemy, technologie. My tego nie mamy jak testować, testujemy tylko efekt końcowy (i też nie wszystko).
Producenci zyskuja tam zresztą specjalne miejsce gdzie o wszystkich technologiach moga informować.
Za jakiś czas pewnie dodamy do systemu taki specjalny katalog, bibliotekę wszystkich funkcjonujących technologii, żeby ten sprzedawca miał wszystko w jednym miejscu ale to nie jest priorytet.

Ale pomimo tego co napisałem, to już teraz z punktu widzenia producenta to wygląda ciekawie.
Okazuje się, że każdy producent (a w każdym razie wielu) cechuje się pewną charakterystyką całościowo, jako grupa.
Zobaczycie za kilka dni, że jak wybierzecie np adidasa - to jego buty będą skupione w jednym miejscu, Nike w innym, asics może bardziej rozproszony, jeszcze ktoś inny "wali" po obrzeżach. Nagle okazuje się, że CI producenci mają jakieś takie ciekawe cechy z których do tej pory nikt sobie nie zdawał sprawy.
To jest także z ich punktu widzenia ciekawe, bo pokazuje ich odrębność. A technologie, no cóż, trzeba z nimi jakoś żyć. :)
Awatar użytkownika
jabbur
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1364
Rejestracja: 04 paź 2012, 23:23
Życiówka na 10k: 0:38:22
Życiówka w maratonie: 3:02:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nieprzeczytany post

Tak długo, jak długo sprzedawca jest rozliczany z tego ile (i za ile) sprzedał, jego eksperckość jest wtórna wobec umiejętności sprzedażowych. Oraz: nikt mi nie powie " nie kupuj pan u nas tego nowego boosta, bo twardość gumy coś im nie wyszła".

Przy takim założeniu grupy docelowej z mojej perspektywy dostarczasz kolejne narzędzie stronie, która i tak ma przewagę w dostępie do wiedzy.
Szkoda. Ale może konkurencja zrobi coś dla zwykłych ludzi :)
_____
100HRMAX.PL: piszę | focę | komentuję
Awatar użytkownika
herson
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1681
Rejestracja: 19 cze 2001, 10:04
Lokalizacja: już tylko okolice Krk i góry :)

Nieprzeczytany post

jabbur pisze:Foama nie chcę, ale za rozwój systemu trzymam kciuki.
nie to żebym się nań zasadzał, z czystej ciekawości zapytam - co z nim jest nie-tak?
Adam Klein pisze:Z producentami będziemy się spotykali i tłumaczyli co co chodzi.
Może nie mówiłem tego w sposób wystarczająco jasny ale to ma być przedewszystkim system wsparcia sprzedaży.
Dane dostępne publicznie to będzie część, ale do wielu danych (choćby wsp tłumienia, twardości gumy itp itd) będą mieli dostęp tylko Ci, którzy wykupią abonament.
Osobie prywatnej nie będzie się to zbytnio opłacało, ale z punktu widzenia sklepu to jest rozwiązanie które daje ogromny zasięg działania, w sensie sięgania do różnych zakamarków biegowego krajobrazu i sprawdzania czy i jak dany but się na nim prezentuje.
w ten sposób, wspomniana przez jabbura eksperckość, może ( nie musi i wierzę, że dobro użytkownika będzie ponad chęć wyrobienia planu ) być wykorzystana przez sprzedawców do celowego wprowadzania klientów w błąd i mówienia, że ten czy tamten model, jest bardziej taki czy siaki ( w zależności czego będzie szukał kupujący ) w porównaniu do innych ( szczególnie tych których się nie sprzedaje ).
marcinnek_
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Posty: 1128
Rejestracja: 22 mar 2013, 09:32
Życiówka na 10k: 38:57
Życiówka w maratonie: 3:04:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nieprzeczytany post

Problemem jest też to, że przedstawiciele dystrybutora także pozostają na niskim poziomie wiedzy o tym co sprzedają i najwygodniej jest im kalkować to, co dostają od działów marketingu z firm, których sprzętem handlują. Sorry, ale cała ostatnia seria rozmów z przedstawicielem Asics, publikowana na bieganie.pl w odcinkach, pokazała to bardzo wyraźnie.

100% zgody z jabbur. To narzędzie powinno być przede wszystkim dla osób z przodu, a nie z tyłu lady sklepowej. Byśmy my, zjadacze biegowego chleba, mogli rzetelnie weryfikować bulls*it jaki usłyszymy w sklepie przy mierzeniu wielu par butów. Które, nierzadko, sprzedawcy zachwalają według własnego klucza, zgodnego z ich planami sprzedażowymi, a nie naszymi potrzebami.
Motto: ...by dzisiejszy trening był jutro tylko rozgrzewką.
Wyniki: 5km: 18:47 / 10km: 38:57 /15km: 59:53 / 21km: 1:23:56 / 42km: 3:04:19
Blog: Chodnikiem i szlakiem - biega.marcindabrowski.net
Facebook: Chodnikiem i szlakiem
ODPOWIEDZ