Teraz jest Śr, 22 lutego 2017, 17:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Manual treningu interwałowego dla dług
Nowy postNapisane: Pt, 17 lutego 2017, 13:00 
Online
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 4 sierpnia 2007, 23:18
Posty: 5168
Adam Klein napisał(a):
"gdzie jesteśmy".

Miedzy innymi jestesmy tu...
Cytuj:
Interval training performed at velocities close to the velocity associated with V. O2max (vV. O2max) may maximise the improvement in V. O2max, as well as result in significant improvements in mitochondrial density.[53] In fact, in addition to these aerobic (O2 transport) training benefits, interval training stimulates the rate of lactate removal which depends directly on its level (i.e. the greater the level, the greater the removal).[53] Therefore, interval training that increases blood lactate levels will also stimulate lactate removal. For this reason Brooks et al.[53] recommended activity during the rest interval to stimulate this lactate removal and hence avoid blood lactate accumulation.

_________________
BLOG
KOMENTARZE
Sorry... z braku czasu mogę odpowiadać tylko na PM biegaczy. Kto się przygotowuje do egzaminów nie jest biegaczem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Manual treningu interwałowego dla dług
Nowy postNapisane: Pt, 17 lutego 2017, 13:21 
Online
Redaktor Naczelny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 10 lipca 2002, 15:20
Posty: 27431
Lokalizacja: Polska cała :)
Ale Ty Rolli znowu cytujesz jakieś wyrwane z całości zdania, zresztą nie na temat, bo mi chodziło o to, gdzie jesteśmy w naszym rozwoju, czyli żeby wykorzystywać interwał wtedy kiedy musimy się jakoś przesunąć a inne środki wykorzystaliśmy bądź jeśli wiemy, że to na nas działa. Ja nie neguje tego, że na kogoś taki typ treningu działa.
Mój materiał ma pokazac altenratywy jakie mamy.

Ale wracając do Twojego cytatu, po co mam trenować "usuwanie" mleczanu? Wytłumaczysz mi to? 1) Chodzi o to, że mleczan jest szkodliwy ?
2) Jaki to ma sens skoro w trakcie biegu (zawodów) nikt mi usuwania mleczanu nie ułatwi. Wg mnie interwał ma zreplikować sytuacje na zawodach. Jaki jest zatem sens tej koncepcji "usuwania" mleczanu ?

Dobra, ale odpuść sobie odpowiadanie. Chodzi mi o to, że nie chcę Cię teraz jakoś wkręcać w udowadnianie Twoich racji, po prostu się nad tym zastanów i pogadamy przy okazji progu mleczanowego, ok ? :)

_________________
Bieganie.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Manual treningu interwałowego dla dług
Nowy postNapisane: Pt, 17 lutego 2017, 13:39 
Online
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 4 sierpnia 2007, 23:18
Posty: 5168
Adam Klein napisał(a):
Ale Ty Rolli znowu cytujesz jakieś wyrwane z całości zdania, zresztą nie na temat, bo mi chodziło o to, gdzie jesteśmy w naszym rozwoju, czyli żeby wykorzystywać interwał wtedy kiedy musimy się jakoś przesunąć a inne środki wykorzystaliśmy bądź jeśli wiemy, że to na nas działa. Ja nie neguje tego, że na kogoś taki typ treningu działa.
Mój materiał ma pokazac altenratywy jakie mamy.

Szkoda ze nie chcesz, bo juz chcialem pisac... bo widze ze rola laktatow jest dla Ciebie dalej czarna magia.

Ale Ty chyba nie czytasz to co sie pisze. Bo tam wlasnie jest krotko opisane dlaczego interwaly vVO2max, co powoduja w naszym rozwoju i nic nie jest wyrwane. Tak sa inne srodki, ale nie tak skuteczne.

_________________
BLOG
KOMENTARZE
Sorry... z braku czasu mogę odpowiadać tylko na PM biegaczy. Kto się przygotowuje do egzaminów nie jest biegaczem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Manual treningu interwałowego dla dług
Nowy postNapisane: Pt, 17 lutego 2017, 15:28 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): Śr, 6 sierpnia 2014, 22:31
Posty: 2103
Lokalizacja: Wroclaw, POL
Adam Klein napisał(a):
żeby wykorzystywać interwał wtedy kiedy musimy się jakoś przesunąć a inne środki wykorzystaliśmy bądź jeśli wiemy, że to na nas działa. Ja nie neguje tego, że na kogoś taki typ treningu działa.
Mój materiał ma pokazac altenratywy jakie mamy.

Adam, nie rozumiem do końca. Poczekam na kolejne części materiału, ale tego co zacytowałem powyżej nie rozumiem: wynika z tego, że traktujesz interwał jako jakąś ostateczność, co jak antybiotyk. Do stosowania "kiedy musimy" i "kiedy na pewno wiemy, że zadziała". Tylko nie klei mi się tutaj coś:
1) żeby wiedzieć, że coś na Ciebie działa, to musisz wcześniej to na sobie testować. Skąd inaczej wiedzieć?
2) co oznacza: "inne środki wykorzystaliśmy"? Zawsze są inne środki, które można (zamiennie) zwiększac w nieskończoność. np. kilometraż. Można zwiększać o kilka km tygodniowo (a co 3 tydzień zmniejszać) aż dojdziemy do 500km/miesiąc. Potem można sterować, wrzucać BC2, wyrzucać BC2, robić podbiegi i nie robić podbiegów itp itd. Jak ktoś sie uprze, to może i 20 lat testować "inne środki" nie dotykając interwału.
3) skąd przekonanie (bo tak ja to widzę), że interwały są jakimś zabójstwem? Od jakiegoś czasu biegam sporo szybszych odcinków (ale rozpisanych z głową) i póki co to czuję się lepiej niż gdy więcej biegałem wolno. Nie czuję się tak zamulony, mam większy komfort (zapas?) na prędkościach, lepiej czuję się z tym psychicznie. Podchodząc do zawodów 10km nie przeraża mnie predkość - wiem, że biegałem sporo dużo szybciej więc dam radę. Cześć znajomych na mój trening patrzy "dziwnie", ale potem idą na zawody i już stojąc na starcie się boją czy dadzą radę "bo to szybko jest". A jak ktoś, kto nie biegał treningów szybszych niż 3:50 ma wierzyć w to, że przebiegnie dychę w 40 minut? Przecież to tylko 10 sekund wolniej niż najszybsze rozpisane treningi... A puść delikwenta na 3x1km po (3:35-3:40) albo na szybkie 6-10x400m - spokojnie te treningi domknie i już zupełnie inaczej psychicznie wygląda. Wtedy 4:00 nie przeraża, mało tego nawet jak pobiegnie się ciut szybciej i na zegarku świeci 3:57 to spokojnie patrzysz "trzeba lekko zwolnić", a nie "ło matko, za szybko, bieg spalony" - jak ma być życiówka, to najpierw musi paść jeszcze przed biegiem w głowie.

A i żeby nie było - powyższe również nie wynika z żadnej spisanej wiedzy - ot, z rozmów i przemyśleń.

_________________
Blog: https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=54566
Komentarze: https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=54567


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Manual treningu interwałowego dla dług
Nowy postNapisane: Pt, 17 lutego 2017, 16:27 
Online
Redaktor Naczelny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 10 lipca 2002, 15:20
Posty: 27431
Lokalizacja: Polska cała :)
Porównanie do antybiotyku jest niezłe. Mój materiał ma pokazywać jak stosować antybiotyk.
Pisze z telefonu wiec więcej nie napisze bo mi niewygodnie :)

_________________
Bieganie.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Manual treningu interwałowego dla dług
Nowy postNapisane: Pt, 17 lutego 2017, 16:50 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 16 września 2011, 10:58
Posty: 874
Adam Klein napisał(a):
Porównanie do antybiotyku jest niezłe. Mój materiał ma pokazywać jak stosować antybiotyk.
Pisze z telefonu wiec więcej nie napisze bo mi niewygodnie :)



Przez 14 dni w odstępach 4 godzin, po jednej kapsułce :-p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Manual treningu interwałowego dla dług
Nowy postNapisane: Pt, 17 lutego 2017, 20:17 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): Śr, 6 sierpnia 2014, 22:31
Posty: 2103
Lokalizacja: Wroclaw, POL
Adam Klein napisał(a):
Porównanie do antybiotyku jest niezłe. Mój materiał ma pokazywać jak stosować antybiotyk.
Pisze z telefonu wiec więcej nie napisze bo mi niewygodnie :)

Ale powinieneś zacząć od wyjaśnienia, dlaczego uznajesz ten środek za antybiotyk a nie zwykłą witaminę C.

_________________
Blog: https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=54566
Komentarze: https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=54567


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Manual treningu interwałowego dla dług
Nowy postNapisane: Pt, 17 lutego 2017, 21:45 
Online
Redaktor Naczelny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 10 lipca 2002, 15:20
Posty: 27431
Lokalizacja: Polska cała :)
Witamina C to jest rozbieganie. Zresztą marek, ja nie mam zamiaru przekonywać nikogo do tego, żeby robić interwał lub nie robić, robić częściej lub rzadziej, że jest dobry lub zły. Chce tylko żeby każdy zyskał pewna świadomość o zależnościach jakie się z interwałem wiążą. Nie wartościuję czy on działa czy nie. Tzn to jest tylko komentarz do neutralnego względem interwału manuala. Tuninguję go, bo chciałbym, żeby po jego opublikowaniu nie okazalo się, że jest więcej niejasności niż jasności. :)

_________________
Bieganie.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Manual treningu interwałowego dla dług
Nowy postNapisane: Pt, 17 lutego 2017, 23:41 
Offline
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach

Dołączył(a): Śr, 6 sierpnia 2014, 22:31
Posty: 2103
Lokalizacja: Wroclaw, POL
Dlatego póki co podrzucam wątki pt. "konstruktywna krytyka" (tj. wskazałem, co mi się nie klei) i napisałem, że czekam na dalszą część materiału.

_________________
Blog: https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=54566
Komentarze: https://bieganie.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=54567


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Manual treningu interwałowego dla dług
Nowy postNapisane: Pt, 17 lutego 2017, 23:44 
Offline
Rozgrzewający Się
Rozgrzewający Się

Dołączył(a): Śr, 15 lutego 2017, 14:22
Posty: 3
Cytuj:
Jest pewnym paradoksem, że Ci sami zawodnicy, po wstępnej debacie nad wagą vo2max przechodzą do debaty nad wagą ekonomiczności biegu, która jest tym wyższa, im niższe jest vo2max przy osiągniętej wtedy wysokiej prędkości.

Bo raz mówimy o VO2max jako mierze wysiłku, a raz jako o mierze dostępnej mocy. To chyba dość oczywiste, że jak ktoś nauczy się biegać tak, że go to mało kosztuje, a ma duży zapas mocy, to jest kontenty i zasuwa z bananem na twarzy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Komentarz do artykułu Manual treningu interwałowego dla dług
Nowy postNapisane: So, 18 lutego 2017, 02:22 
Online
Redaktor Naczelny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 10 lipca 2002, 15:20
Posty: 27431
Lokalizacja: Polska cała :)
No może tak, masz rację.

Dobra, udało mi się przygotować drugą część, myślałem, że to będzie koniec ale jednak nie, tzn nie dotarłem jeszcze do "manuala". :)
http://bieganie.pl/?show=1&cat=15&id=9214

_________________
Bieganie.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Manual treningu interwałowego dla długodystansowców
Nowy postNapisane: So, 18 lutego 2017, 10:25 
Online
Zaprawiony W Bojach
Zaprawiony W Bojach
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 4 sierpnia 2007, 23:18
Posty: 5168
Cytuj:
Zastanówmy się, na konkretnym przypadku. Mamy zawodnika, który biega na zawodach 5 km w 15:30 (czyli bez zatrzymywania jest to 5 x 1 km po 5:06). Czyli dobry zawodnik. Nie jakiś mega wyczynowiec, ale np bardzo dobry amator

Adam popraw na 3:06

_________________
BLOG
KOMENTARZE
Sorry... z braku czasu mogę odpowiadać tylko na PM biegaczy. Kto się przygotowuje do egzaminów nie jest biegaczem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Manual treningu interwałowego dla długodystansowców
Nowy postNapisane: So, 18 lutego 2017, 11:05 
Online
Redaktor Naczelny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 10 lipca 2002, 15:20
Posty: 27431
Lokalizacja: Polska cała :)
No rzeczywiście, poprawię jak będę przy komputerze.

_________________
Bieganie.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Manual treningu interwałowego dla długodystansowców
Nowy postNapisane: So, 18 lutego 2017, 11:26 
Online
Redaktor Naczelny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 10 lipca 2002, 15:20
Posty: 27431
Lokalizacja: Polska cała :)
Marek, teraz w kwestii antybiotyku, bo mozna sie odnieść do materiału.
Jak widzisz to co proponuję jest równoważne trudnością ze startem np na 5km.
Moze te 5 km to nie jest jesczze jakiś taki dystans, żeby nie mozna było tego biegać co tydzień, ale jest to już element wrażliwy. Jeżeli masz w weeekend jeszcze jakiś start, to już sie robi gęsto. Regularne, co tydzień bieganie 5km na maksa nie wiem czy jest takie "bezpieczne" i na pewno właściwe, tzn gdybym prowadził zawodnika raczej bym wolał dać mu coś innego a taki interwał zrobić raz na np 3-4 tygodnie (przecież w tygodniu cały czas są rożne jednostki).

_________________
Bieganie.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Manual treningu interwałowego dla długodystansowców
Nowy postNapisane: So, 18 lutego 2017, 15:30 
Offline
Wyga
Wyga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 25 grudnia 2012, 17:34
Posty: 78
Adam zapominasz, że ten zawodnik na bieganie 15 minut na 5 km będzie gotowy tylko w szczytowym momencie sezonu. Czyli przez jakiś okres czasu dajmy na to 2-3 tygodnie. A od początku przygotowań jeżeli stosuje ten rodzaj treningu też w jakimś okresie to nie da rady tego biegać zgodnie z tą prędkościa swojego wymarzonego wyniku który sobie założył. Gdyby biegał ten trening za wcześnie to po prostu nie da rady go skończyć z założonymi parametrami.


Wysłane z mojego K6000 Pro .

_________________
1500m: 4:19:00 (2014) 4:01:13 (2015)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], L19:57 i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL